BBC Archive: Rory Cellan-Jones za kulisami procesu produkcji pierwszej gry z serii Grand Theft Auto
17 maja, 2019 -23:59-
Na tę chwilę z pewnością czekało wielu fanów starszych części gier z serii Grand Theft Auto. Wczoraj (w czwartek, 16 maja), BBC Archive, za pośrednictwem serwisów społecznościowych: Facebook oraz Twitter, udostępniło pełną wersję archiwalnego reportażu z siedziby studia DMA Design Ltd. (w pierwotnej, niezdegradowanej silną kompresją, jakości obrazu).
W materiale wideo, trwającym około około 5 minut i 56 sekund, jeden z reporterów stacji telewizyjnej BBC – Rory Cellan-Jones, odwiedza biuro siedziby studia DMA Design Ltd. w mieście Dundee (Szkocja). To właśnie DMA Design Ltd. jest odpowiedzialne za stworzenie takich hitów jak: Lemmings, Body Harvest, Wild Metal Country, czy Grand Theft Auto 2.
Dziennikarz zabawnie określa studio jako „fabrykę” i słusznie podkreśla duże znaczenie najważniejszych projektów – przede wszystkim gry Lemmings. Klip rozpoczyna się od przedstawienia strefy relaksacyjnej studia, w której można pograć w bilard z kolegami lub na automacie, w grę R Type. Później można posłuchać programisty Davida Kivlina, wypowiadającego się o założeniach w nowej grze. Następnie Craig Conner, producent odpowiedzialny za wiele legendarnych ścieżek dźwiękowych gier Rockstar Games, mówi o muzyce w Grand Theft Auto. Reporter ukazał również stanowisko inżyniera dźwięku, zajmującego się ówcześnie produkcją efektów dźwiękowych tej gry.
Całkiem interesującą częścią reportażu jest także ukazanie technologii przechwytywania ruchu ze świata rzeczywistego – być może wstępne prace nad pierwszą częścią Grand Theft Auto w trójwymiarowym świecie były przeprowadzane już wtedy? Równie ciekawe dla graczy są klipy z gry oraz artworki, przeplatające poszczególne, krótkie wywiady z pracownikami. Cellan-Jones spotyka również dwóch testerów oprogramowania: Fionę Robertson oraz Gordona Rossa – prezenter sprawia wrażenie, jak gdyby był przekonany, że bycie testerem to praca marzeń. Jeden z testerów stwierdza, iż w rzeczywistości, testowanie gier to zdecydowanie niełatwe zadanie. Na zakończenie wizyty w studiu DMA Design Ltd., Gary Timmons odpowiada na pytanie dotyczące preferencji społeczeństwa związanych z grami wideo. Wszystko działo się równo 23 lata temu, 16 maja, w 1996 roku, w okresie produkcji pierwszej gry z serii Grand Theft Auto. Miała ona zostać wydana już w czerwcu 1996 roku, jednak w wyniku opóźnień, premiera odbyła się dopiero w październiku 1997 roku.
„#OnThisDay 1996: Rory Cellan-Jones był zajęty rozpraszaniem twórców nowej gry o nazwie Grand Theft Auto. GTA nie zostało wydane w 1996 roku. Dzięki Rory.”
~BBC Archive
Oryginalne Grand Theft Auto wzbudzało wiele kontrowersji. Według wielu, gra była uznawana za drastyczną, wulgarną i pełną przemocy. Nie obyło się również bez problemów związanych z domniemanym plagiatem. W 2003 roku, Mark Gallagher, producent gry Crime, Inc., oskarżył Rockstar North (dawniej: DMA Design Ltd.) o kradzież jego pomysłu i rozwiązań. Według Gallaghera, jego produkcja, którą zademonstrował w grudniu 1993 roku, podczas rozmowy kwalifikacyjnej w DMA Design Ltd., została użyta podczas produkcji Grand Theft Auto. Stwierdził również, że nie otrzymał wtedy posady, dysk z wersją demonstracyjną jego gry nie został zwrócony przez DMA, a w pierwszej części Grand Theft Auto, zaczerpnięto wiele elementów i pomysłów z jego gry.
Dziś studio DMA Design Ltd. nie istnieje. We wrześniu 1999 roku, nastąpiła jego fuzja z nowojorskim studiem Rockstar North, należącym do Rockstar Games. Pozostały jednak wspomnienia opublikowane przez pracowników (na ich własnych stronach internetowych), które każdy gracz może poznać – udostępniono również fotografie i materiały wideo.
Opis aktualizacji Red Dead Redemption 2 w wersji 1.09 oraz pełna lista zmian
16 maja, 2019 -21:33-
14 maja, wraz z udostępnieniem aktualizacji Red Dead Redemption 2 w wersji 1.09, Rockstar Games opublikowało ogólny, skrócony opis zmian w niej zastosowanych oraz artykuł w oficjalnym serwisie pomocy technicznej Rockstar Support, zawierający pełną listę ulepszeń wprowadzonych w Red Dead Redemption 2 oraz trybie sieciowym gry – Red Dead Online.
Warto przypomnieć, iż tego dnia, tryb dla wielu graczy został wyprowadzony z fazy testowej beta i tym samym stał się w pełni ukończonym produktem, który będzie stale wzbogacany o dodatkową zawartość.
„Oprócz nowych elementów rozgrywki Red Dead Online i zawartości wydanej tego ranka, dzisiejsza aktualizacja zawiera ponad 400 poprawek błędów, zmian balansujących i usprawnień. Nieustannie pracujemy, by naprawić błędy i poprawić ogólne wrażenia płynące z rozgrywki. Pośród setek dzisiejszych poprawek, znajdują się następujące zmiany:
Naprawiono błędy powodujące zresetowanie poziomu więzi z koniem po ukończeniu określonych misji w Red Dead Online lub błędne wyświetlanie maksymalnego poziomu więzi w niektórych menu.
Naprawiono liczne błędy uniemożliwiające, w niektórych sesjach Red Dead Online, poprawne uruchomienie misji w grze swobodnej lub misji dla wszystkich członków bandy.
Naprawiono błąd powodujący znikanie opcji „Delikatny zarost” i różnych, innych elementów po wykupieniu ich u golibrody, uniemożliwiający ponownie z nich skorzystanie.
Naprawiono błąd powodujący znikanie niektórych zwłok zwierząt i ludzi, podczas przebywania w sesji Red Dead Online, zanim gracz miał szansę je przeszukać/oskórować/podnieść.
Dodano nowe menu kalibracji HDR. Gracze mogą teraz przełączać się między istniejącym, kinowym HDR i nowymi, zaawansowanymi stylami HDR dla gier. Dodatkowo, dodano nową opcję umożliwiającą ręczne dostosowanie maksymalnych wartości jasności dla dopasowania ich do Waszych ekranów.
Wiele z poprawionych dziś błędów zostało wychwyconych dzięki opiniom graczy. Doceniamy Waszą pomoc w ich eliminacji. Z pełną listą zmian, możecie zapoznać się na stronie pomocy technicznej Rockstar Support.”
GTA Online: podrabiana koszulka Sessanta Nove, premie oraz zniżki i nie tylko
16 maja, 2019 -18:12-
Rockstar Games udostępniło nowe wydarzenie w Grand Theft Auto Online. Gracze mogą uzyskiwać podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu dzięki premiom, korzystać z atrakcyjnych zniżek, za darmo odebrać ekskluzywną odzież, a także brać udział w nowych wyścigach kaskaderskich premium oraz kolejnej próbie czasowej.
Wydarzenie będzie trwało do końca środy, 22 maja.
Ekskluzywna odzież
Dołączcie do GTA Online przed końcem środy, 22 maja, by całkowicie za darmo odebrać ekskluzywną, podrabianą koszulkę Sessanta Nove (Fake Sessanta Nove T-Shirt).
Premie
Do końca środy, 22 maja, gracze mogą uzyskiwać podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu
Podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu w trybie adwersarza Eskorta (Entourage)
Podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu w trybie adwersarza Zamiana miejsc (Remiks) – Trading Places (Remix)
Podwójne ilości dolarów GTA dla partnerów i ochroniarzy
25% więcej dolarów GTA w misjach sprzedaży pojazdów
Zniżki
Do końca środy, 22 maja, gracze mogą korzystać z atrakcyjnych zniżek na usługi, zakup nieruchomości i ich ulepszeń oraz zasobów, a także pojazdów wodnych, latających oraz lądowych – w ciągu całego okresu trwania aktualnego wydarzenia, firma Pegasus Lifestyle Management oferuje zniżki na zakup wszystkich sprzedawanych pojazdów (ponad 60 pojazdów).
Zniżki na zakup nieruchomości i ich ulepszeń oraz zasobów
Zniżka 30% na zakup magazynów pojazdów
Zniżka 30% na zakup magazynów specjalnych ładunków
Zniżka 30% na zakup ulepszeń magazynów specjalnych ładunków
Zniżka 25% na zakup zasobów biznesów motocyklowych (wytwórni)
Zniżki na zakup pojazdów latających
Zniżka 40% na zakup odrzutowca Luxor Deluxe
Zniżka 40% na zakup helikoptera Swift Deluxe
Zniżki na zakup pojazdów wodnych i ich ulepszeń
Zniżka 40% na zakup wszystkich modeli jachtów
Zniżka 40% na odnowy (renowacje) jachtów
Zniżka 40% na zakup dodatków jachtów
Inne zniżki
Darmowe usługi firmy Merryweather Security
Harmonogram wyścigów kaskaderskich premium
16 maja – wyścig kaskaderski premium pod tytułem „Kariera koronera” („Cutting Coroners”), przeznaczony dla supersamochodów
Od 17 do 20 maja – wyścig kaskaderski premium pod tytułem „Przecięcie szlaków” („Crossing Paths”), przeznaczony dla klasycznych pojazdów sportowych
Od 21 do 23 maja – wyścig kaskaderski premium pod tytułem „Podróż w interesach” („Business Trip”), przeznaczony dla supersamochodów
Do wyścigu kaskaderskiego premium można dołączyć za pośrednictwem menu „Szybka akcja”, znajdującego się w telefonie postaci gracza lub po wejściu w żółty wyzwalacz wyścigu kaskaderskiego premium na Legion Square i naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Uczestnictwo w wyścigu kosztuje 20.000 dolarów GTA. Wszyscy gracze uzyskują potrójne ilości punktów respektu, natomiast trzech najlepszych kierowców otrzymuje duże ilości dolarów GTA.
100.000 dolarów za uzyskanie pierwszego miejsca
30.000 dolarów za uzyskanie drugiego miejsca
20.000 dolarów za uzyskanie trzeciego miejsca (zwrot opłaty za uczestnictwo)
Harmonogram prób czasowych
Od 16 do 22 maja – próba czasowa pod tytułem „Droga 68” („Route 68”)
W celu uruchomienia próby czasowej, należy wjechać wymaganym pojazdem w fioletowy wyzwalacz próby czasowej i nacisnąć odpowiedni przycisk.
Po dotarciu do wyznaczonego celu przed upływem ustalonego czasu, gracz otrzymuje duże ilości dolarów GTA oraz punktów respektu.