Dwie nowe informacje na temat Grand Theft Auto V
Głosy prawdziwych gangsterów
Rockstar Games spotkało się w studiu z prawdziwymi gangsterami, którzy niedawno przebywali w więzieniu, by nagrywać poszczególne kwestie „twardzieli” z gry.
Lazlow Jones stwierdza, że w niektórych wypadkach, scenarzyści musieli poprawiać nawet skrypt, zmieniać kwestie, by brzmiały one bardziej naturalnie, według opinii prawdziwych przestępców.
Informacja ta, została potwierdzona przez Lazlowa Jonesa, który już wielokrotnie współpracował z Rockstar Games (także przy nadchodzącej produkcji), w wywiadzie, przeprowadzonym przez stację radiową WGN w Chicago.
Wkrótce pojawi się całe tłumaczenie wywiadu, ze słuchu.
Piętnaście gatunków zwierząt
Nowy przegląd magazynu JeuxActu wskazuje, że w nadchodzącym tytule będziemy mogli spotkać się z piętnastoma gatunkami zwierząt.
Nie jest jeszcze jasne, czy gracz będzie mógł wchodzić w interakcję jedynie z Chopem (psem Lamara), czy także będzie mógł kupić lub przygarnąć sobie pupila.
Jedno jest pewne – swojego pieska można zwyczajnie zgubić. Samo posiadanie psa może być uciążliwe, ale przynosi też korzyści (psy mogą atakować wrogów).
Źródło: WGN
Pierwsze podsumowanie nowych informacji oraz screenshoty!
Nowe informacje z magazynu JeuxActu, IGN oraz PCgames.de (jak zwykle – nowe, odfiltrowane i przetłumaczone).
GTA V tryb single player:
- większe pole widzenia kamery (w porównaniu z GTA IV);
- możesz stracić psa;
- na telefonie, możesz również grać;
- psy będą pełniły także rolę strażników różnych obiektów;
- pojawi się wskaźnik wysokości (podczas skakania ze spadochronem);
- w grze będzie 97 pojazdów – wszystkie z nich możesz tuningować;
- tuning pojazdu może pogorszyć jego osiągi;
- jeśli porzucisz swój stuningowany pojazd na drodze, zostanie on zabrany na złomowisko.
- redaktorzy PCgames.de, przelatując pod mostem helikopterem, odblokowali osiągnięcie, które mówiło, że zostało jeszcze 50 mostów „do zaliczenia” (50 mostów w grze to spora ilość);
- redaktorzy PCgames.de, grali w wersję na konsolę Xbox 360;
- sprint jest podobny do tego z IV (szkoda, wszyscy liczyliśmy na ulepszenia animacji);
- cutscenki są płynne – nie występują ekrany ładowania pomiędzy nimi (uruchamianie misji);
- zdrowie odnawia się tylko do połowy, później musisz szukać paczek ze zdrowiem;
- karabin snajperski może zostać ulepszony o celownik termowizyjny;
- w jednej misji, redaktorzy PCgames.de prowadzili pociąg;
- SUVy mają wiekszą odporność na zniszczenia, niż samochody sportowe;
- punkty kontrolne misji;
- redaktorzy PCgames.de, po zestrzeleniu ciężarówki z cysterną, zobaczyli eksplozję;
- normalny chód jest bardzo wolny;
- nie wystąpiły żadne spowolnienia, prócz małych, wyskakujacych czasem obiektów (tzw. pop-ups), w ciągu wszystkich trzech godzin gry (PCgames.de);
- wygląda na to, że trailery zawierały bardziej wygładzone krawędzie grafiki;
- Lamar naprawia przechwycone samochody Franklina;
- Grove Street powraca;
- system ścigania policji jest podobny do tego z filmu „Drive”;
- wiatry na wyższych wysokościach, przy górach – mogą wystąpić turbulencje przy lądowaniu samolotem;
- twój pies może szczekać i atakować wrogów;
- dwie gwiazdki za przelot poza więzieniem – chroniona strefa lotnicza;
- lądowanie samolotem jest trudniejsze od lądowania helikopterem (lata się nim tak samo jak w GTA IV);
- Chop (pies) należy do Lamara.
- oświetlenie nocą jest bardziej klimatyczne – nie mamy już źródeł światła „znikąd”, redaktorzy spotkali się tylko z jednym źródłem światła, podczas prowadzenia pojazdu – z motorem Trevora;
- przy okazji wypadków samochodowych, pojawiają się wycieki paliwa, które możemy wykorzystać do podpalenia czegokolwiek, co znajduje się w pobliżu strefy wypadku;
- możemy przewracać się ze strony na stronę, będąc „przykucniętym” (tak jak w Max Payne 3 i GTA IV);
- znamy nazwy misji: Repossession, Three’s Company, Derailed, Nevous Ron i Vinewood Babylon (używamy w niej karabinu snajperskiego);
- możemy strzelać z pozycji leżącej;
- każda witryna sklepu jest unikalna;
- policja jest bardziej spostrzegawcza i surowa;
- mini gun niszczy pojazdy praktycznie natychmiast;
- kierowcy pomagają Ci odwrócić pojazd po kolizji;
- Franklin od razu uzyskuje dostęp do ekskluzywnych samochodów;
- koła z brońmi zawierają każdą broń, którą posiadasz;
- nie tracisz broni po złapaniu przez policję;
- ludzie wykazują bardziej zróżnicowane reakcje na kradzież ich samochodu – także uciekają po wycelowaniu w nich broni;
- każdy z pojazdów prowadzi się inaczej – ciężarówki nie trzymają się drogi tak dobrze, jak ekskluzywne, sportowe samochody;
- pojawią się agresywne zachowania, takie jak np. Lamara w stosunku do pewnego „menela”;
- neony wytwarzają charakterystyczny, buczący dźwięk;
- w jednej z misji, Lamar podaje pistolet Franklinowi, poprzez kopnięcie go;
- w misji „Derailed” (tłum. red. „wykolejony”), mamy przechwycić Trevorem pociąg towarowy z motocyklami wyczynowymi, wykolejamy w tej misji ów pociąg, przed tym podążając za nim;
- przechodnie będą reagować na przestępstwa popełnione przez nas – będą mogli nas nagrać, próbować zatrzymać, a także zgłosić nasze wybryki na policję;
- zwierzęta skomlą, kiedy zostaną potrącone;
- jednym punktem misji „Nervous Ron” (tłum. red. „nerwowy Ron”), jest ukrycie ciała przed zdemaskowaniem;
- realizm – terkoczące po zniszczeniu silniki oraz czarny dym, wydobywający się z nich;
- zmianie każdej z postaci, towarzyszy błysk koloru – osobno dla Michaela (niebieski), Franklina (zielony) i Trevora (pomarańczowy);
- prowadzenie pojazdu po nierównej nawierzchni skutkuje mocną pracą zawieszenia i odbijaniem się pojazdu – do góry i na dół;
- możesz nieść ze sobą 14 broni;
- główne koło wyboru broni jest rozbite na podkategorie – po przejściu do wybranego typu broni, wybierasz dowolną broń kontrolerem D-pad – w lewo oraz w prawo.
- bombowce krążące wokół bazy wojskowej;
- możliwość wyklinania przechodni i oczekiwania na ich reakcje;
- Trevor nie jest w zgodzie z gangiem The Lost;
- każdy wóz policji ma własne koło poszukiwań;
- każdą z misji można powtarzać;
- można włączać i wyłączać silnik pojazdu;
- nie będzie widoku z kokpitu;
- po zakończonej misji, pole misji nie będzie po prostu resetowane, tylko przyjadą w miejsce wypadku straż i inne służby, które posprzątają skutki naszych wybryków;
- mapa jest od początku otwarta, ale zawsze znajdą się elementy do odkrycia;
- możesz użyć: butli gazowych, samochodów, zbiorników paliwa i wiele innych (przyp. red. np. wspomnianej plamy benzyny po wypadku samochodowym);
- promienie słoneczne są piękne, woda wyrzucana jest przez fantastycznie wyglądające oraz dopracowane pod względem fizyki fale;
- nowy sklep Simona, w którym Franklin może zaopatrzyć się w najlepszy sprzęt (broń);
- możesz podawać broń innym protagonistom;
- możesz ulepszać moc, celność, zasięg oraz regulować szybkość strzału broni;
- sklep Ammu-Nation jest otwarty również w nocy.
- ubezpieczenie pojazdów polega na tym, że jeśli stracimy pojazd, możemy w każdej chwili poprosić o zastępczy przez telefon;
- możesz zlecić naprawienie mechanikowi pojazdu, by później otrzymać go na żądanie po wykonaniu telefonu;
- Rockstar Crews (załogi graczy) mają limit członków.
GTA Online:
Informacje aktualizowane będą na bieżąco – poniżej nowe zrzuty ekranu (Michael z brodą zasługuje na specjalną uwagę):
Nadchodzą ekskluzywne informacje!
Magazyn JeuxActu, opublikował dziś na swoim profilu Twitter, nowy screenshot z Grand Theft Auto V. Magazyn zapowiedział także napływ nowych informacji.
IGN również poszło za ciosem i opublikowało obrazek, zapowiadający nowe, ekskluzywne informacje.
Do informacji IGN, podchodziłbym z rezerwą – nie od dzisiaj wiadomym jest, że serwis ten oznacza stare informacje jako nowe, by zachęcić czytelników do czytania aktualności.
Niemiecki magazyn PCGames.de, również opublikował informację na swoim profilu Facebook, lecz krótko po tym, z nieznanego powodu, usunął ją.
Brzmiała ona tak:
Zu GTA 5 haben wir heute Abend ab 18 Uhr auf pcgames.de etwas ganz besonderes für euch! Wecker stellen und vorbeisurfen!
„Mamy dla Was coś specjalnego odnośnie GTA V, tego wieczoru o 18. Nastawcie budziki i bądźcie blisko!”
Źródło: JeuxActu Twitter, IGN Twitter, PCgames.de Facebook