Pierwsze podsumowanie nowych informacji oraz screenshoty!

3 września, 2013 -18:12:40-

GTA V

Nowe informacje z magazynu JeuxActu, IGN oraz PCgames.de (jak zwykle – nowe, odfiltrowane i przetłumaczone).

GTA V tryb single player:

  • większe pole widzenia kamery (w porównaniu z GTA IV);
  • możesz stracić psa;
  • na telefonie, możesz również grać;
  • psy będą pełniły także rolę strażników różnych obiektów;
  • pojawi się wskaźnik wysokości (podczas skakania ze spadochronem);
  • w grze będzie 97 pojazdów – wszystkie z nich możesz tuningować;
  • tuning pojazdu może pogorszyć jego osiągi;
  • jeśli porzucisz swój stuningowany pojazd na drodze, zostanie on zabrany na złomowisko.
  • redaktorzy PCgames.de, przelatując pod mostem helikopterem, odblokowali osiągnięcie, które mówiło, że zostało jeszcze 50 mostów „do zaliczenia” (50 mostów w grze to spora ilość);
  • redaktorzy PCgames.de, grali w wersję na konsolę Xbox 360;
  • sprint jest podobny do tego z IV (szkoda, wszyscy liczyliśmy na ulepszenia animacji);
  • cutscenki są płynne – nie występują ekrany ładowania pomiędzy nimi (uruchamianie misji);
  • zdrowie odnawia się tylko do połowy, później musisz szukać paczek ze zdrowiem;
  • karabin snajperski może zostać ulepszony o celownik termowizyjny;
  • w jednej misji, redaktorzy PCgames.de prowadzili pociąg;
  • SUVy mają wiekszą odporność na zniszczenia, niż samochody sportowe;
  • punkty kontrolne misji;
  • redaktorzy PCgames.de, po zestrzeleniu ciężarówki z cysterną, zobaczyli eksplozję;
  • normalny chód jest bardzo wolny;
  • nie wystąpiły żadne spowolnienia, prócz małych, wyskakujacych czasem obiektów (tzw. pop-ups), w ciągu wszystkich trzech godzin gry (PCgames.de);
  • wygląda na to, że trailery zawierały bardziej wygładzone krawędzie grafiki;
  • Lamar naprawia przechwycone samochody Franklina;
  • Grove Street powraca;
  • system ścigania policji jest podobny do tego z filmu „Drive”;
  • [pro-player]http://dl.dropbox.com/u/35923542/SwiatGTA/GTA5/Inne/drive.mp4[/pro-player]

  • wiatry na wyższych wysokościach, przy górach – mogą wystąpić turbulencje przy lądowaniu samolotem;
  • twój pies może szczekać i atakować wrogów;
  • dwie gwiazdki za przelot poza więzieniem – chroniona strefa lotnicza;
  • lądowanie samolotem jest trudniejsze od lądowania helikopterem (lata się nim tak samo jak w GTA IV);
  • Chop (pies) należy do Lamara.
  • oświetlenie nocą jest bardziej klimatyczne – nie mamy już źródeł światła „znikąd”, redaktorzy spotkali się tylko z jednym źródłem światła, podczas prowadzenia pojazdu – z motorem Trevora;
  • przy okazji wypadków samochodowych, pojawiają się wycieki paliwa, które możemy wykorzystać do podpalenia czegokolwiek, co znajduje się w pobliżu strefy wypadku;
  • możemy przewracać się ze strony na stronę, będąc „przykucniętym” (tak jak w Max Payne 3 i GTA IV);
  • znamy nazwy misji: Repossession, Three’s Company, Derailed, Nevous Ron i Vinewood Babylon (używamy w niej karabinu snajperskiego);
  • możemy strzelać z pozycji leżącej;
  • każda witryna sklepu jest unikalna;
  • policja jest bardziej spostrzegawcza i surowa;
  • mini gun niszczy pojazdy praktycznie natychmiast;
  • kierowcy pomagają Ci odwrócić pojazd po kolizji;
  • Franklin od razu uzyskuje dostęp do ekskluzywnych samochodów;
  • koła z brońmi zawierają każdą broń, którą posiadasz;
  • nie tracisz broni po złapaniu przez policję;
  • ludzie wykazują bardziej zróżnicowane reakcje na kradzież ich samochodu – także uciekają po wycelowaniu w nich broni;
  • każdy z pojazdów prowadzi się inaczej – ciężarówki nie trzymają się drogi tak dobrze, jak ekskluzywne, sportowe samochody;
  • pojawią się agresywne zachowania, takie jak np. Lamara w stosunku do pewnego „menela”;
  • neony wytwarzają charakterystyczny, buczący dźwięk;
  • w jednej z misji, Lamar podaje pistolet Franklinowi, poprzez kopnięcie go;
  • w misji „Derailed” (tłum. red. „wykolejony”), mamy przechwycić Trevorem pociąg towarowy z motocyklami wyczynowymi, wykolejamy w tej misji ów pociąg, przed tym podążając za nim;
  • przechodnie będą reagować na przestępstwa popełnione przez nas – będą mogli nas nagrać, próbować zatrzymać, a także zgłosić nasze wybryki na policję;
  • zwierzęta skomlą, kiedy zostaną potrącone;
  • jednym punktem misji „Nervous Ron” (tłum. red. „nerwowy Ron”), jest ukrycie ciała przed zdemaskowaniem;
  • realizm – terkoczące po zniszczeniu silniki oraz czarny dym, wydobywający się z nich;
  • zmianie każdej z postaci, towarzyszy błysk koloru – osobno dla Michaela (niebieski), Franklina (zielony) i Trevora (pomarańczowy);
  • prowadzenie pojazdu po nierównej nawierzchni skutkuje mocną pracą zawieszenia i odbijaniem się pojazdu – do góry i na dół;
  • możesz nieść ze sobą 14 broni;
  • główne koło wyboru broni jest rozbite na podkategorie – po przejściu do wybranego typu broni, wybierasz dowolną broń kontrolerem D-pad – w lewo oraz w prawo.
  • bombowce krążące wokół bazy wojskowej;
  • możliwość wyklinania przechodni i oczekiwania na ich reakcje;
  • Trevor nie jest w zgodzie z gangiem The Lost;
  • każdy wóz policji ma własne koło poszukiwań;
  • każdą z misji można powtarzać;
  • można włączać i wyłączać silnik pojazdu;
  • nie będzie widoku z kokpitu;
  • po zakończonej misji, pole misji nie będzie po prostu resetowane, tylko przyjadą w miejsce wypadku straż i inne służby, które posprzątają skutki naszych wybryków;
  • mapa jest od początku otwarta, ale zawsze znajdą się elementy do odkrycia;
  • możesz użyć: butli gazowych, samochodów, zbiorników paliwa i wiele innych (przyp. red. np. wspomnianej plamy benzyny po wypadku samochodowym);
  • promienie słoneczne są piękne, woda wyrzucana jest przez fantastycznie wyglądające oraz dopracowane pod względem fizyki fale;
  • nowy sklep Simona, w którym Franklin może zaopatrzyć się w najlepszy sprzęt (broń);
  • możesz podawać broń innym protagonistom;
  • możesz ulepszać moc, celność, zasięg oraz regulować szybkość strzału broni;
  • sklep Ammu-Nation jest otwarty również w nocy.
  • GTA Online:

    • ubezpieczenie pojazdów polega na tym, że jeśli stracimy pojazd, możemy w każdej chwili poprosić o zastępczy przez telefon;
    • możesz zlecić naprawienie mechanikowi pojazdu, by później otrzymać go na żądanie po wykonaniu telefonu;
    • Rockstar Crews (załogi graczy) mają limit członków.
    • Informacje aktualizowane będą na bieżąco – poniżej nowe zrzuty ekranu (Michael z brodą zasługuje na specjalną uwagę):



  1. Niko Bellic pisze:

    97 pojazdów? Smiech na sali. Ile razy było mówione, że ma być ich o wiele więcej, niż w GTA IV? Dziwne rzeczy wyczynia Rockstar.

Napisz, co sądzisz.

Zaloguj się, jeśli chcesz zostawić komentarz.