Nowe informacje z magazynu JeuxActu, IGN oraz PCgames.de (jak zwykle – nowe, odfiltrowane i przetłumaczone).
GTA V tryb single player:
- większe pole widzenia kamery (w porównaniu z GTA IV);
- możesz stracić psa;
- na telefonie, możesz również grać;
- psy będą pełniły także rolę strażników różnych obiektów;
- pojawi się wskaźnik wysokości (podczas skakania ze spadochronem);
- w grze będzie 97 pojazdów – wszystkie z nich możesz tuningować;
- tuning pojazdu może pogorszyć jego osiągi;
- jeśli porzucisz swój stuningowany pojazd na drodze, zostanie on zabrany na złomowisko.
- redaktorzy PCgames.de, przelatując pod mostem helikopterem, odblokowali osiągnięcie, które mówiło, że zostało jeszcze 50 mostów „do zaliczenia” (50 mostów w grze to spora ilość);
- redaktorzy PCgames.de, grali w wersję na konsolę Xbox 360;
- sprint jest podobny do tego z IV (szkoda, wszyscy liczyliśmy na ulepszenia animacji);
- cutscenki są płynne – nie występują ekrany ładowania pomiędzy nimi (uruchamianie misji);
- zdrowie odnawia się tylko do połowy, później musisz szukać paczek ze zdrowiem;
- karabin snajperski może zostać ulepszony o celownik termowizyjny;
- w jednej misji, redaktorzy PCgames.de prowadzili pociąg;
- SUVy mają wiekszą odporność na zniszczenia, niż samochody sportowe;
- punkty kontrolne misji;
- redaktorzy PCgames.de, po zestrzeleniu ciężarówki z cysterną, zobaczyli eksplozję;
- normalny chód jest bardzo wolny;
- nie wystąpiły żadne spowolnienia, prócz małych, wyskakujacych czasem obiektów (tzw. pop-ups), w ciągu wszystkich trzech godzin gry (PCgames.de);
- wygląda na to, że trailery zawierały bardziej wygładzone krawędzie grafiki;
- Lamar naprawia przechwycone samochody Franklina;
- Grove Street powraca;
- system ścigania policji jest podobny do tego z filmu „Drive”;
- wiatry na wyższych wysokościach, przy górach – mogą wystąpić turbulencje przy lądowaniu samolotem;
- twój pies może szczekać i atakować wrogów;
- dwie gwiazdki za przelot poza więzieniem – chroniona strefa lotnicza;
- lądowanie samolotem jest trudniejsze od lądowania helikopterem (lata się nim tak samo jak w GTA IV);
- Chop (pies) należy do Lamara.
- oświetlenie nocą jest bardziej klimatyczne – nie mamy już źródeł światła „znikąd”, redaktorzy spotkali się tylko z jednym źródłem światła, podczas prowadzenia pojazdu – z motorem Trevora;
- przy okazji wypadków samochodowych, pojawiają się wycieki paliwa, które możemy wykorzystać do podpalenia czegokolwiek, co znajduje się w pobliżu strefy wypadku;
- możemy przewracać się ze strony na stronę, będąc „przykucniętym” (tak jak w Max Payne 3 i GTA IV);
- znamy nazwy misji: Repossession, Three’s Company, Derailed, Nevous Ron i Vinewood Babylon (używamy w niej karabinu snajperskiego);
- możemy strzelać z pozycji leżącej;
- każda witryna sklepu jest unikalna;
- policja jest bardziej spostrzegawcza i surowa;
- mini gun niszczy pojazdy praktycznie natychmiast;
- kierowcy pomagają Ci odwrócić pojazd po kolizji;
- Franklin od razu uzyskuje dostęp do ekskluzywnych samochodów;
- koła z brońmi zawierają każdą broń, którą posiadasz;
- nie tracisz broni po złapaniu przez policję;
- ludzie wykazują bardziej zróżnicowane reakcje na kradzież ich samochodu – także uciekają po wycelowaniu w nich broni;
- każdy z pojazdów prowadzi się inaczej – ciężarówki nie trzymają się drogi tak dobrze, jak ekskluzywne, sportowe samochody;
- pojawią się agresywne zachowania, takie jak np. Lamara w stosunku do pewnego „menela”;
- neony wytwarzają charakterystyczny, buczący dźwięk;
- w jednej z misji, Lamar podaje pistolet Franklinowi, poprzez kopnięcie go;
- w misji „Derailed” (tłum. red. „wykolejony”), mamy przechwycić Trevorem pociąg towarowy z motocyklami wyczynowymi, wykolejamy w tej misji ów pociąg, przed tym podążając za nim;
- przechodnie będą reagować na przestępstwa popełnione przez nas – będą mogli nas nagrać, próbować zatrzymać, a także zgłosić nasze wybryki na policję;
- zwierzęta skomlą, kiedy zostaną potrącone;
- jednym punktem misji „Nervous Ron” (tłum. red. „nerwowy Ron”), jest ukrycie ciała przed zdemaskowaniem;
- realizm – terkoczące po zniszczeniu silniki oraz czarny dym, wydobywający się z nich;
- zmianie każdej z postaci, towarzyszy błysk koloru – osobno dla Michaela (niebieski), Franklina (zielony) i Trevora (pomarańczowy);
- prowadzenie pojazdu po nierównej nawierzchni skutkuje mocną pracą zawieszenia i odbijaniem się pojazdu – do góry i na dół;
- możesz nieść ze sobą 14 broni;
- główne koło wyboru broni jest rozbite na podkategorie – po przejściu do wybranego typu broni, wybierasz dowolną broń kontrolerem D-pad – w lewo oraz w prawo.
- bombowce krążące wokół bazy wojskowej;
- możliwość wyklinania przechodni i oczekiwania na ich reakcje;
- Trevor nie jest w zgodzie z gangiem The Lost;
- każdy wóz policji ma własne koło poszukiwań;
- każdą z misji można powtarzać;
- można włączać i wyłączać silnik pojazdu;
- nie będzie widoku z kokpitu;
- po zakończonej misji, pole misji nie będzie po prostu resetowane, tylko przyjadą w miejsce wypadku straż i inne służby, które posprzątają skutki naszych wybryków;
- mapa jest od początku otwarta, ale zawsze znajdą się elementy do odkrycia;
- możesz użyć: butli gazowych, samochodów, zbiorników paliwa i wiele innych (przyp. red. np. wspomnianej plamy benzyny po wypadku samochodowym);
- promienie słoneczne są piękne, woda wyrzucana jest przez fantastycznie wyglądające oraz dopracowane pod względem fizyki fale;
- nowy sklep Simona, w którym Franklin może zaopatrzyć się w najlepszy sprzęt (broń);
- możesz podawać broń innym protagonistom;
- możesz ulepszać moc, celność, zasięg oraz regulować szybkość strzału broni;
- sklep Ammu-Nation jest otwarty również w nocy.
- ubezpieczenie pojazdów polega na tym, że jeśli stracimy pojazd, możemy w każdej chwili poprosić o zastępczy przez telefon;
- możesz zlecić naprawienie mechanikowi pojazdu, by później otrzymać go na żądanie po wykonaniu telefonu;
- Rockstar Crews (załogi graczy) mają limit członków.
GTA Online:
Informacje aktualizowane będą na bieżąco – poniżej nowe zrzuty ekranu (Michael z brodą zasługuje na specjalną uwagę):
97 pojazdów? Smiech na sali. Ile razy było mówione, że ma być ich o wiele więcej, niż w GTA IV? Dziwne rzeczy wyczynia Rockstar.
Ma być za to większe zróżnicowanie.