Tłumaczenie artykułu (The Hollywood Reporter – 2018): „Rockstar Games ujawnia nowe szczegóły dotyczące fabuły Red Dead Redemption 2 (ekskluzywnie)”

11 września, 2018 -23:59:07-

Josh Bass – dyrektor artystyczny studia Rockstar San Diego oraz Aaron Garbut – dyrektor artystyczny studia Rockstar North, odpowiadają na nurtujące pytania, dotyczące gorąco wyczekiwanej gry i gangu wyjętych spod prawa, będącym sednem jej fabuły.

Rockstar Games przygotowuje się do powrotu na Dziki Zachód w Red Dead Redemption 2, które trafi do sprzedaży tego października.

Red Dead Redemption 2 – gra nawiązująca do westernu z 2010 roku, który osiągnął ogromny sukces, pełni rolę prequela. Jej akcja osadzona jest 12 lat przed wydarzeniami oryginalnej gry i skupia się na niesławnym gangu van der Lindego.

Josh Bass – dyrektor artystyczny studia Rockstar San Diego i Aaron Garbut – dyrektor artystyczny studia Rockstar North, spotkali się z redakcją The Hollywood Reporter, by zaoferować ekskluzywne informacje dotyczące gorąco wyczekiwanej gry i gangu wyjętych spod prawa, będącym sednem jej fabuły.

„Obecność Dutcha była widoczna w oryginalnym Red Dead Redemption, a jego wpływ na wydarzenia był dużą inspiracją podczas tworzenia scenerii i wyznaczania kierunku Red Dead Redemption 2.” – Stwierdza Bass w rozmowie z THR. „Wszyscy chcieliśmy wiedzieć więcej o nim i o gangu – jak to jest być członkiem tej bandy? Co doprowadziło ich do wydarzeń pierwszej części gry? Co wydarzyło się po drodze?

Fani pierwszej części gry będą pamiętać Dutcha van der Linde, lidera jego tytułowego gangu, jako głównego antagonistę fabuły traktującej o ostatnich dniach Dzikiego Zachodu. W sequelu pojawiają się również inne znane twarze – w tym: grywalny niegdyś protagonista John Marston, przedstawiony w Red Dead Redemption 2 jako o wiele młodszy członek gangu, którego kiedyś sam będzie eliminował.

„Gang, w tym Marstona, możecie zobaczyć w Red Dead Redemption 2, u szczytu ich złej sławy i w momencie kiedy wszystko zaczyna się sypać.” – Twierdzi Bass. „Fabuła skupia się na Arthurze Morganie, najbardziej zaufanym egzekutorze Dutcha. Arthur, przygarnięty do gangu przez Dutcha, kiedy był młodym chłopakiem, traktuje gang jak swoją rodzinę. Dutch nadał bardzo potrzebny, pozytywny oraz stały sens życiu Arthura i gang jako taki funkcjonuje.”

Centrum fabuły pierwszej części gry skupia się na poszukiwaniach Marstona byłych członków gangu, w celu ich eliminacji i zatrzymania Dutcha przed utworzeniem nowej grupy. Mimo że nowa gra skupia się na okresie, w którym gang jeszcze funkcjonował, jej fabuła nie do końca osadzona jest w okresie rozkwitu Dzikiego Zachodu” – Stwierdza Bass. „Wiele rzeczy się zmienia – w dynamicznie unowocześniającym się świecie, nie ma zbyt wiele miejsca na styl życia życia gangu. Oczami Arthura widzicie jak wydarzenia zaczynają odciskać swoje piętno na członkach gangu, podczas gdy są zmuszeni uciekać przez całą Amerykę, a władza Dutcha nad nimi słabnie.” – Wyjaśnia Bass.

„Naszym celem było ukazanie dużej części Amerykańskiego życia w 1899 roku – gwałtownie uprzemysławiającego się narodu, który wkrótce zapragnie podbić scenę międzynarodową i zrobi wszystko, co możliwe, by się ‚unowocześnić'” Mówi Garbut o osadzeniu fabuły sequela. „To brutalny krajobraz z niechlubną historią, ale również pełen możliwości. Jednym z najbardziej satysfakcjonujących aspektów tworzenia świata o tak dużej objętości i skali, jest możliwość poznawania wielu historii oraz postaci podczas Twojej przejażdżki po nim. Podróż gangu i i epicka objętość gry tworzą znakomite pole do tego, by wspomnieć o wszystkich atrybutach Ameryki z końca wieku w treściwy i wymowny sposób.”

Rockstar, który jest znany z tworzenia olbrzymich, wciągających światów, skupił się na tym, żeby otwarty świat Red Dead Redemption 2 był odzwierciedleniem tamtego okresu, jak również głębokim i żyjącym otoczeniem, z którym gracze mogą wchodzić w interakcję.

„Staramy się stworzyć świat, który jest jednocześnie rozległy i głęboki.” – Stwierdza Garbut. „Zawsze staraliśmy się tworzyć światy, które są realistyczne, lecz jednocześnie pozostają częścią gier. Byliśmy w stanie użyć najnowszych technologii, żeby wprowadzić tę ideę w jeszcze lepszy sposób niż kiedykolwiek.”

Dotyczy to nie tylko fizycznego otoczenia, lecz również ludzi je zamieszkujących. „Kontrast między bogatymi i biednymi, między słabymi i silnymi oraz między cywilizacją i dziczą naprawdę do nas przemówił.” – Twierdzi Garbut.

„Próbujemy stworzyć świat, w którym wszystko jest bardziej zwarte – tak aby zarówno akcje gracza, jak i sposób w jaki świat reaguje na Twoje akcje, sprawiały wrażenie spójnych, bez względu na to co i gdzie robisz.” – kontynuuje, „Jest on stały i żywy, lecz także bardziej przemyślany oraz na swój sposób kameralny, co ma sens w obliczu świata, w którym najczęściej porusza się konno lub pieszo. Możesz wymienić się opowieściami z barmanem w szynku; wykręcić się z kłopotów w rozmowie z lokalnym stróżem prawa; przejąć pociąg lub zwyczajnie poszperać w szufladach starego domostwa, z nadzieją na znalezienie gotówki lub po prostu jakiegoś jedzenia, by pomóc gangowi przetrwać – płynnie przechodząc od wykonywania jednej czynności do drugiej, w sposób, który sprawia frajdę i pozostaje w harmonii z postacią Arthura.”

Zostało już ujawnione, że Arthur Morgan będzie grywalnym protagonistą nowej gry. Zważywszy na sukces trzech grywalnych protagonistów z poprzedniego tytułu Rockstar – Grand Theft Auto V, niektórzy zastanawiali się, czy podobne podejście zostanie przyjęte w Red Dead Redemption 2.

„Przełączanie postaci w Grand Theft Auto V miało sens i sprawiało wiele frajdy.” – Stwierdza Bass, po czym dodaje: „Pozostanie przy pojedynczej postaci sprawiało wrażenie bardziej odpowiedniego dla struktury i fabuły westernu. Arthur żyje i walczy w towarzystwie innych członków gangu van der Lindego, który jest grupą w pełni opracowanych postaci, związanych z samymi sobą i Arthurem, lecz to historia Arthura i delikatnie umieszczamy graczy w jego sytuacji – w której on i jego gang radzą sobie z gwałtownie zmieniającym się światem. Mamy nadzieję, że ludzie naprawdę pokochają uczucie bycia w gangu. To nie przypomina niczego, co stworzyliśmy wcześniej.”

Obecnie to GTA V jest najbardziej dochodowym tytułem medialnym w historii, ale Bass i Garbut są pewni, że świat Red Dead Redemption 2 przewyższa wszystko, co do tej pory stworzyło ich studio.

„Grand Theft Auto V ustanowiło wysoki standard dla nas jako firmy, lecz nawet wersje gry dla PlayStation 4 oraz Xbox One były oparte o techniki z ery PS3.” – Twierdzi Bass. „Red Dead Redemption 2 to nasza pierwsza gra dla sprzętów najnowszej generacji i była to szansa dla naszych ekip na jednoczesne ulepszenie każdego pojedynczego aspektu naszego podejścia do projektowania gier – od grafiki i oświetlenia, przez sztuczną inteligencję, pogodę, dźwięk i ścieżkę dźwiękową, aż po animację twarzy i ciał i nie tylko. Wykorzystaliśmy tę moc, by stworzyć świat, który wykracza daleko poza cokolwiek co do tej pory stworzyliśmy – pod względem głębi, interaktywności oraz trwałości.”

„Tętniące w niej życie wyróżnia tę grę najbardziej.” Dodaje Garbut. „Kiedy po raz pierwszy wchodzisz do miasta i widzisz jego mieszkańców, którzy zajmują się swoimi sprawami, budują domy, sprzedają gazety, spotykają się – od razu możesz stwierdzić, że nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy takiego poziomu szczegółowości w grze z otwartym światem. Poziomu, dzięki któremu widzisz chatę na wzgórzu i wiesz, że jest tam coś interesującego dla Ciebie. Być może włamiesz się i natkniesz na zagadkę albo spotkasz właściciela i skończysz w coś uwikłany. Myślę, że ten poziom został osiągnięty kiedy możesz powiedzieć, że to nowe terytorium, a nie jesteś nawet pewny, czy to co ukończyłeś było misją, czy nie. Kiedy wszystkie elementy systemu świata, idą w parze z naszą oskryptowaną zawartością, w odpowiedni sposób – to dość niesamowite.”

Jak twierdzi Garbut, ten poziom immersji jest ich najważniejszym celem. „Sprawienie, iż gracze zapomną, że grają w grę, a zamiast tego zapamiętają ukazane w niej miejsce” – mówi. „W takim stanie, osobiście opuszczam ten projekt. Teraz go kończymy. Spędziłem lata, żyjąc w jego świecie każdego dnia i będę za nim tęsknił. Ale opuszczę je z bagażem wspomnień o miejscu, w którym żyłem. To całkiem niezwykłe.”

W czwartek, Rockstar udostępnił plakaty z postaciami i analizy wszystkich głównych postaci gry. Red Dead Redemption 2 będzie dostępne 26 października, dla PlayStation 4 oraz Xbox One.

 

Pełny przegląd wszystkich członków gangu van der Lindego znajduje się poniżej.

Dutch van der Linde

„Zawzięcie nas ścigają, bo boją się tego, co reprezentujemy.”

„Przywódca sporego gangu bandytów i wyrzutków. Jest pełen ideałów i charyzmy, oczytany i doświadczony, ale możliwe, że zaczyna uginać się pod presją coraz bardziej zaborczego współczesnego świata.”

Hosea Matthews

„Żałuję, że musiałem zapłacić za mądrość tak wysoką cenę.”

„Hosea to mistrz przekrętu, dżentelmen i złodziej, a od ponad dwudziestu lat także najbliższy przyjaciel Dutcha i jego prawa ręka. Jest inteligentny, sprytny i potrafi wyłgać się z każdych kłopotów.”

Molly O’Shea

„Niebezpiecznie sobie pogrywasz.”

„Dziewczyna z Dublina, której udało się zdobyć serce Dutcha, przynajmniej na razie. Molly nie jest dobrze przystosowana do życia uciekinierki i zaczyna odczuwać tego skutki.”

Susan Grimshaw

„Jak Boga kocham, połowa z was zgniłaby we własnym brudzie, gdyby nikt was nie pilnował.”

„Susan to niekwestionowana szefowa oraz arbiter w obozie gangu i gdyby nie ona, to wszystko już dawno by się rozpadło. Zdeterminowana i niezłomna, nie daje sobie w kaszę dmuchać.”

Pearson

„Ludzie są zadowoleni i syci. Myślę, że chyba damy radę.”

„Pearson to obozowy rzeźnik i kucharz, który przez krótki czas służył w marynarce, a teraz lubi długo o tym opowiadać. Hałaśliwy i radosny degenerat, który wydaje się nie dostrzegać tego, jakie życie prowadzi.”

Micah Bell

„Wierzę, że ludzie dzielą się na zwycięzców i przegranych. W zasadzie tyle.”

„Zawodowy kryminalista i morderca. Dziki, nieprzewidywalny i szukający mocnych wrażeń.”

Charles Smith

„Przy tym, ile zła naczyniliśmy, musimy się spodziewać, że do nas wróci.”

„Charles to stosunkowo nowy członek gangu, który jest cichy i powściągliwy, ale wyjątkowo kompetentny w tym, co robi, i niepokonany w walce. Porządny, uczciwy, a przy okazji zabójczy człowiek.”

Bill Williamson

„Nie róbcie nic głupiego, a my nie zrobimy nic nieprzyjemnego.”

„Były żołnierz, którego wydalono, być może dyscyplinarnie, ze służby. Narwany i prędki do nierozważnego działania, ale twardy, oddany sprawie i zawsze gotowy do walki.”

Leopold Strauss

„Czyha na nas zły świat… depcze nam po piętach.”

„Pochodzący z Austrii Herr Strauss jest odpowiedzialny za księgę rachunkową gangu i lichwiarskie interesy. Poważny, cwany i bezduszny człowiek, który idealnie nadaje się na lichwiarza.”

John Marston

„Chyba pozostały mi już tylko wątpliwości. Wątpliwości i blizny.”

„John trafił pod skrzydła Dutcha jako osierocony dwunastolatek z ulicy, który zawsze musiał walczyć o swoje. Sprytny, nieustraszony i zdeterminowany, stanowi obok Arthura największy powód do dumy Dutcha.”

Abigail Roberts

„Przysięgam, że jeśli będzie miał choćby siniaka, to osobiście ześlę na nich ognie piekielne.”

„Osierocona w młodym wieku, Abigail dorastała w tanich barach i domach publicznych na Zachodzie. To silna i szczera kobieta, która wiele doświadczyła i wie, co to znaczy walczyć o przetrwanie.”

Jack Marston

„Dorwałeś tych bandziorów?”

„Młody Jack dorasta pośród członków gangu. Starają się oni, szczególnie jego matka Abigail, chronić go przed nieprzyjemnymi aspektami ich życia. Uwielbia przyrodę i życie na łonie natury, pod opieką swoich licznych wujów i ciotek.”

Karen Jones

„Uwielbiam robić przekręty, rabować banki, oszukiwać złych i bogatych.”

„Wytrawna, zręcznie posługująca się bronią oszustka, która przepije niemal każdego. Odważna i zabawna, kocha bandyckie życie i nie zamieniłaby go na nic innego.”

Javier Escuella

„Jeśli musimy walczyć, to będziemy walczyć. Jeśli musimy uciekać, to będziemy uciekać. A jeśli przyjdzie nam zginąć, to zginiemy. Ale pozostaniemy wolni.”

„Javier to niesławny łowca nagród i meksykański rewolucjonista, który od razu przesiąkł ideałami Dutcha. Bardzo zaangażowany, żarliwy i lojalny.”

Tilly Jackson

„Większość z nas dorastała głodna, wystraszona i samotna.”

„Tilly żyje poza prawem, odkąd skończyła 12 lat, i była członkiem innego gangu, zanim dołączyła do Dutcha. Jest łebska, twarda, godna zaufania, potrafi o siebie zadbać i nie boi się mówić, co myśli.”

Uncle

„A mnie ludzie nazywają leniem. Nie jestem leniem. Po prostu nie lubię pracować. To duża różnica.”

„Wujek to bumelant i miłośnik dobrej zabawy, który zawsze wyrasta jak spod ziemi, gdy ktoś otworzy butelkę whiskey, a znika, gdy trzeba się wziąć do roboty. Gdyby nie był duszą towarzystwa, Dutch już dawno by się go pozbył.”

Mary-Beth Gaskill

„Panowie, chyba mam coś ciekawego.”

„Życzliwa i dobrze usposobiona młoda kobieta, co czyni z niej idealną kryminalistkę. Zanim ludzie się zorientują, że zostali oszukani, Mary-Beth jest już daleko z kieszeniami wypchanymi pieniędzmi.”

Lenny Summers

„Żyjemy tu sobie wolni, po swojemu… Nie zamieniłbym tego na nic innego.”

„Młody Lenny jest poszukiwany od 15 roku życia za zabicie morderców swojego ojca. Inteligentny, wykształcony, kompetentny i ambitny. Zawsze gotowy, by zrobić, co do niego należy.”

Josiah Trelawny

„A to romans może być głupi? Przecież nic więcej nie mamy.”

„Trelawny to nieuchwytny ekstrawagancki szuler, kuglarz i kanciarz, który nigdy nie jest z gangiem na długo, ale zawsze wie, gdzie można zgarnąć dobry łup.”

Reverend Swanson

„Poznałem prawdziwe cierpienie i straciłem wszystko: powołanie, wiarę, rodzinę…”

„Swanson to były duchowny, który zatracił się w rozpuście i odszedł daleko od standardów, jakie niegdyś sobie wyznaczał. Gdyby nie uratował kiedyś Dutchowi życia, gang raczej by go już dawno przegnał.”

Sean MacGuire

„Zostaw to mnie. Mam dobrą gadkę.”

„Butny, młody irlandzki złodziej i bandyta, pochodzący z rodziny awanturników i opozycjonistów politycznych. Zawsze chce być w centrum wydarzeń i wierzy we własne możliwości… czasami za bardzo.”

Sadie Adler

„Nikt mi już nic nie odbierze.”

„Wdowa, która zrobi wszystko, by zemścić się na zabójcach swojego męża. Wytrwała i nieustraszona. Bezwzględna dla wrogów, niezmiernie lojalna wobec bliskich.”

Arthur Morgan

„Jesteśmy złodziejami… w świecie, który już nas nie chce.”

„Arthur to najbardziej niezawodny i kompetentny człowiek Dutcha, który, będąc z gangiem od dziecka, nie zna innego życia. Bystry, spokojny i bezlitosny, ale z własnym poczuciem honoru. Kiedy coś musi być zrobione porządnie, posyła się właśnie jego.”

 
 
Treść artykułu: © Patrick Shanley (7 września 2018 roku, godzina 15:00)
Do powstania powyższego opracowania przyczynił się również redaktor Ryan Parker.

Treść przeglądu postaci gry Red Dead Redemption 2: © Rockstar Games (7 września 2018 roku, godzina 15:37)

 
Źródło: The Hollywood Reporter

Archiwalna kopia źródła: Świat Grand Theft Auto (zrzut ekranu), Web Archive

 
Autor tłumaczenia: Filip

Zastrzegam sobie wyłączne prawo do publikacji tego tłumaczenia.



Napisz, co sądzisz.

Zaloguj się, jeśli chcesz zostawić komentarz.