Zapowiedź premiery aktualizacji Red Dead Online w wersji beta: nowe funkcje i nie tylko

12 lutego, 2019 -21:59:21-


Dziś, na oficjalnym blogu Rockstar Newswire, Rockstar Games zapowiedziało premierę nowej aktualizacji Red Dead Online w wersji beta, która odbędzie się jeszcze w tym miesiącu (we wtorek, 26 lutego).

26 lutego, we wtorek, odbędzie się premiera kolejnego zestawu aktualizacji i funkcji, wprowadzających nowe poprawki i ulepszenia otwartego świata gry, w tym: nowy system prawa i grzywien, balans broni, zmiany w znacznikach postaci na minimapie i nie tylko. Poniżej znajduje się więcej szczegółów dotyczących zaimplementowanych zmian, natomiast w przyszłym tygodniu gracze uzyskają kolejne informacje o zawartości nowej aktualizacji.

Widoczność graczy

Rockstar Games wysłuchało sugestii graczy i postanowiło zneutralizować destruktywne zachowania toksycznych graczy poprzez wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu znaczników pojawiających się na mapie.

Przede wszystkim, zmniejszona zostanie widoczność tych znaczników z dużej odległości – pozycja gracza będzie ujawniana innym graczom dopiero wtedy, gdy znajdzie się on w promieniu 150 metrów od nich. Jeśli nieznacznie przekroczycie tę odległość, pojawicie się na radarze, gdy wystrzelicie. Gracze znajdujący się w innych miastach, czy regionach, nie będą widoczni na mapie – dzięki temu, tzw. „grief’erzy” (niegrzeczni gracze) nie będą mogli nieustannie nękać innych na dłuższych dystansach.

System niesławy

Firma zapowiedziała również wprowadzenie tzw. systemu niesławy, który będzie wskazywał zbyt agresywnych graczy. Jeśli Wasz styl prowadzenia rozgrywki stanie się bardziej bezwzględny i nieprzyjazny, Wasze położenie (oraz położenie członków Waszej bandy) będzie bardziej widoczne dla innych graczy – przyciemniająca się coraz bardziej kropka, która zmienia kolor z niebieskiego na ciemnoczerwony. Widoczność gracza na mapie zwiększa się, kiedy atakuje on lub zabija innych graczy lub ich konie poza zorganizowanymi trybami, misjami trybu swobodnej rozgrywki lub zawodami. Im krótszy jest odstęp czasowy pomiędzy złymi uczynkami, tym większa staje się widoczność gracza. Po powrocie na praworządną ścieżkę, widoczność gracza z powrotem się zmniejsza.

Ponadto, wprowadzone zostaną również starcia i rozejmy między bandami. Wkrótce gracze będą mogli zawierać rozejmy dotyczące całej ich bandy, nawet po jednym zabójstwie. Ewentualnie, jeśli chcielibyście zmierzyć się z przeciwnikiem, po jednym zabójstwie możecie zainicjować starcie zmieniające dysputę w czasowo ograniczony mini-deathmatch z rywalami w trybie swobodnej rozgrywki, co pozwoli na zdobywanie punktów za każde zabicie oponenta.

Łowcy nagród i balans prawa

Jednocześnie, gracze którzy zyskali duży poziom niesławy i wyznaczono za nich wysoką nagrodę, będą musieli uważać na łowców nagród NPC (łowców nagród sterowanych przez grę), którzy będą starali się zabić określonego gracza i zdobyć tę nagrodę.

Do popełnianych przestępstw zostaną przypisane określone wartości nagród (jeśli przestępstwo zostanie zgłoszone). Każdy ze sposobów łamania prawa będzie różnie wpływał na wskaźnik honoru – uwzględniana będzie waga danego przestępstwa. Na przykład, w przypadku zabicia innego gracza zostanie wyznaczona wyższa nagroda, niż w przypadku bicia mieszkańców miast lub okrucieństwa wobec fauny. Natomiast mniejsze przestępstwa (np. kradzież, czy grabież) spowodują zmniejszenie honoru. Przekroczenie określonego progu wartości nagrody zainteresuje łowców nagród, którzy będą chcieli Was zabić, by ją zdobyć. Wyższa nagroda za głowę to wyższy poziom trudności zgubienia pościgu przez gracza i jego bandę.

Wyzwania dnia

Dodane zostaną również różne wyzwania dnia w Red Dead Online w wersji beta. Dzięki ich wypełnianiu, gracze będą mogli zdobywać samorodki złota oraz punkty doświadczenia. Przykładowe wyzwania to: zbieranie ziół, sprzedaż przedmiotów u pasera, polowanie na zwierzęta i ich skórowanie, czyszczenie kryjówek, wygrywanie starć i wiele innych. Wyzwania dnia będą stale ewoluować i będą rozszerzane w miarę upływu czasu, wprowadzając wyzwania specjalne, premie za serię i nie tylko.

Inne poprawki

Rockstar Games zapewnia, iż sugestie i opinie graczy są bezcenne i prosi o dalsze ich nadsyłanie. Prezentowane powyżej poprawki to nie wszystko – w oparciu o opinie społeczności graczy, wprowadzonych zostanie kilka innych zmian (w tym wiele dotyczących transportu konno), między innymi: ponowne zbalansowanie wybranych modeli uzbrojenia (w tym lekki sztucera – Varmint Rifle), którego celność zostanie bardziej wyrównana z innymi karabinami powtarzalnymi; ograniczenie zasięgu rozmowy głosowej do bliższej odległości; przedłużenie czasu pozostawania przedmiotów transportowanych konno (np. truchła, czy futa) na swoim miejscu po śmierci lub odrodzeniu gracza.

Premia za granie w bandzie

Podczas oczekiwania na premierę aktualizacji, która nastąpi 26 lutego, gracze otrzymali szansę na zdobywanie dodatkowego doświadczenia. Granie w bandzie daje graczom możliwość uzyskiwania zwiększonych ilości punktów doświadczenia za wykonywanie misji oraz branie udziału w wydarzeniach trybu swobodnej rozgrywki. W tym tygodniu, jeśli zbierzecie się w bandę, będziecie otrzymywać nawet dwa razy większą ilość punktów doświadczenia za wspomniane działania. W przyszłym tygodniu, będziecie mogli uzyskiwać 20% większe ilości punktów doświadczenia za wszystkie działania w Red Dead Online w wersji beta.

Więcej informacji wkrótce

W przyszłym tygodniu, Rockstar Games udostępni więcej szczegółów dotyczących dodatkowej zawartości nadchodzącej aktualizacji. Firma jest podekscytowana przyszłością Red Dead Online i nie może się doczekać, aż podzieli się z graczami kolejnymi informacjami, które zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach i miesiącach.

 
Źródło: Rockstar Newswire


  1. […] oraz zbalansowane zostaną elementy rozgrywki, o czym wspomniano również w poprzednim artykule, opublikowanym w zeszłym tygodniu. Ponadto, Rockstar Games zapowiedziało również cotygodniowe aktualizacje zawartości […]

Napisz, co sądzisz.

Zaloguj się, jeśli chcesz zostawić komentarz.