Rockstar Games, po roku czekania na wydanie napadów na bank dla trybu wieloosobowego Grand Theft Auto V, zaprezentowało na oficjalnym blogu zapowiedź wideo.
Niestety, nie otrzymaliśmy w zapowiedzi dokładnej daty premiery, ale w wywiadzie z IGN, producent GTA Online zdradza, że odbędzie się ona na początku 2015 roku (najprawdopodobniej tak jak według spekulacji – wraz z premierą GTA V na komputery osobiste).
Poniżej możecie obejrzeć wspomniany zwiastun.
Serwis IGN opublikował specjalny wywiad z producentem GTA i głównym projektantem misji – Imranem Sarwarem oraz 20 zrzutów ekranu z wersji GTA Online (TUTAJ) dla PlayStation 4.
Założenia i efekty
Według Imrana Sarwara, głównym założeniem napadów na bank w GTA Online było wzbogacenie trybu wieloosobowego o niespotykane dotąd możliwości kooperacji, w której każdy gracz, mimo współpracy, stanowiłby odrębną jednostkę. Dzięki temu, każdy gracz ma szansę wykazać się swoimi umiejętnościami.
Misja to seria wielopoziomowych akcji, zróżnicowanych pod względem rozgrywki, posiadających etap różnorakich przygotowań oraz zawierających wielki finał w którym zwycięstwo będzie zależne od każdego członka grupy przestępczej biorącego udział w napadzie.
20 misji dodatku z napadami na bank (20 godzin rozgrywki), było inspirowane misjami, które występowały już w Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto IV oraz Grand Theft Auto V.
Plan Rockstar Games zakłada również powrót wielu postaci (m. in. Lester Crest) z trybu pojedynczego gracza w opisywanych misjach.
Sarwar przyznał, że całe przedsięwzięcie było trudniejsze niż wcześniej zakładano. Każde przekładanie premiery tylko wzmagało nacisk, który powodował, że programiści dokładali wszelkich starań by zadowolić graczy i oddać w pełni dopracowany produkt (w dodatku całkowicie za darmo).
Największym wyzwaniem było rozprowadzenie akcji tak, aby żaden gracz z grupy przestępczej nie miał wrażenia, że akcja jest scentralizowana w kierunku jednego wspólnika.
Prostym przykładem może być rola kierowcy. Jako że napady odbywają się w czasie rzeczywistym, programiści musieli wymyślić dodatkowe czynności, które kierowca wykonywałby w momencie gdy jego wspólnicy torują drogę do skarbca.
Główny projektant GTA Online wspomina o setkach testów, które musiały zostać przeprowadzone na przestrzeni minionych miesięcy przez zespół Rockstar Games w celu uzyskania oczekiwanych efektów.
Dodatkowo premiera GTA V na konsole nowej generacji oraz PC powodowała, że główna drużyna programistów musiała dynamicznie projektować i poświęcać równą ilość czasu dla kilku czynników gry, tak by razem współdziałały i były możliwie jak najlepszej jakości (mowa tu o funkcjach dostępnych w wersji GTA V dla komputerów osobistych oraz napadach).
Jak to działa?
Każdy napad na bank wymaga 4 graczy, przy czym z nich musi posiadać minimalny poziom 12. Jeden gracz zostaje liderem operacji. Bycie liderem wymaga posiadanie apartamentu wysokiej klasy, który posiada tablicę do planowania napadów na bank.
Bycie liderem ma plusy i minusy. Lester Crest kontaktuje się z nami bezpośrednio, abyśmy wybrali graczy, wybrali ich pozycje, stroje oraz podzielili łup.
Minusem prowadzenia akcji jest konieczność sfinansowania przygotowywań do niej.
Lider nie otrzyma także żadnych pieniędzy dopóki akcja nie zostanie pomyślnie sfinalizowana (inni gracze otrzymują pieniądze za wykonanie misji pobocznych, składających się na napad na bank).
Każdy będzie miał określoną czynność do wykonania – zablokowanie ruchu ulicznego, hackowanie terminala.
Może również zaistnieć sytuacja, w której dwie drużyny będą współpracowały by osiągnąć zamierzony cel – na przykład jedna drużyna odbiera samochód przeznaczony do ucieczki od groźnych gangsterów, podczas gdy druga przeprowadza kluczową czynność czyli napad na bank.
Podczas wykonywania misji, gracze będą odblokowywali nowe bronie, całkowicie nowe miejsca oraz będą spotykali bohaterów, których mieli okazję spotkać w trybie pojedynczego gracza.
Zbalansowane punkty kontrolne pozwolą na czerpanie przyjemności z rozgrywki. Jeśli gracze będą wykonywali misję któryś raz z rzędu, pojawi się opcja pomijania dłuższych podróży.
Nie wszystkie misje będą kończyły się zawsze w ten sam sposób – niektóre misje nie polegają tylko i wyłącznie na zarabianiu pieniędzy.
Jedna z misji, o której wspomina główny producent GTA Online to akcja w której gracze wydostają się z więzienia by spotkać się w jednym czasie, w określonym miejscu na mapie.
To będzie wymagało prawdziwych graczy-specjalistów takich jak piloci, eksperci od niszczenia.
Komunikacja podczas wykonywania napadów na bank będzie kluczowym elementem na drodze do sukcesu.
Element ten będzie znacznie ważniejszy niż w dotychczasowych, prostych misjach opartych na krótkich skryptach.
Prezenty za określony sposób wykonywania misji
Główny realizator GTA Online wspomina, że gracze będą mogli otrzymać różne bonusy. Na przykład – dodatek za wykonanie pięciu misji z rzędu z tą samą grupą graczy lub wykonanie misji z wykorzystaniem tylko i wyłącznie widoku z kamery pierwszoosobowej.
Można również otrzymać bonusy pieniężne za wykonanie misji według określonych kryteriów – czas, otrzymane obrażenia celność itp.
Zrzuty ekranu
Źródło: IGN