Rockstar Games opublikowało oficjalną zapowiedź nowej aktualizacji trybu swobodnej rozgrywki GTA Online, która pojawi się już 15 września.
Zapowiedź wideo nadchodzącej aktualizacji jest pełna akcji i w znakomity sposób pokazuje bogactwo nowych trybów swobodnej rozgrywki GTA Online.
Wydarzenia trybu swobodnej rozgrywki w GTA Online to krok naprzód w dziedzinie rozgrywki w otwartym świecie.
Wszystkie nowe wydarzenia trybu swobodnego będą dostępne dla graczy od razu – bez zbędnych ekranów ładowania (według serwisu IGN UK, wydarzenia pojawiają się w 12-minutowych odstępach czasu), do których gracze GTA Online zdążyli się jednak przyzwyczaić.
Rockstar Games w pełni wykorzystało dobrodziejstwa sprzętu nowej generacji, znajdującego się zarówno w komputerach osobistych jak i konsolach.
Aktualizacja wprowadza swobodny tryb gry bez menu, poczekalni czy czasu potrzebnego do załadowania – ekrany ładowania nie będą już potrzebne (według oficjalnej informacji na blogu Rockstar Games – Newswire) – gracze otrzymują jedynie otwartą sesję trybu swobodnego, wypełnioną znajomymi, kolegami z ekipy, rywalami i losowymi graczami, w której pojawią się całkowicie niespodziewane i spontaniczne tryby gry oraz wyzwania.
Którekolwiek z wydarzeń może być uruchomione w dowolnym momencie podczas pobytu gracza w sesji trybu swobodnej rozgrywki.
Gracz zakładający sesję będzie miał możliwość dostosowania, które wydarzenia zostaną uruchomione – istnieje zatem możliwość grania jedynie w naszą ulubioną zawartość trybu swobodnego.
Udział w wydarzeniach przez graczy w sesji nie jest obowiązkowy – każdy może wybrać czy chce wziąć udział w aktualnym wydarzeniu, zignorować je lub tylko obserwować.
Część wydarzeń nie wymaga obecności gracza w danym terytorium na mapie w określonym przedziale czasowym, istnieją jednak wydarzenia które tego wymagają.
Niezliczone warianty (według IGN UK jest ich 200) każdego wydarzenia trybu swobodnej rozgrywki to wiele unikalnych i całkowicie nowych doświadczeń, z których wszystkie pozwolą na zdobycie dolarów GTA oraz punktów respektu GTA Online.
Warto wspomnieć, że wspólna rozgrywka z większą liczbą osób pozwoli na zdobycie większej ilości dolarów GTA oraz punktów respektu – podobnie jak w przypadku już istniejącego w grze wydarzenia związanego z odwracaniem uwagi policji dla Lestera.
Nowe wydarzenia GTA Online
Wydarzenie King of the Castle (Król na zamku) – każdy pojedynczy gracz odpowiada za utrzymanie swojego „terytorium-zamku” i odparcie ataków innych graczy.
Kształtuj sojusze i współpracuj w wydarzeniu Hunt the Beast (Odszukaj bestię), w którym postać losowego gracza zamienia się w szybszą, silniejszą i paskudną bestię, która musi uciec przed nieustającymi ścigającymi ją graczami.
Celem niewidzialnej na radarze bestii (widziana jest tylko chwilę po jej przejściu przez punkt kontrolny) jest dotarcie w określonym przedziale czasowym do 10 punktów kontrolnych rozmieszczonych na terytorium Los Santos.
Kolejnym wydarzeniem jest Penned In (Pod kopułą). Gracze poruszają się w swoich pojazdach w obrębie stale zmniejszającej się kopuły, która powoli przemieszcza się po całej mapie.
Ruch kopuły jest nieprzewidywalny a wyjście poza nią oznacza niemal natychmiastowe zniszczenie pojazdu prowadzonego przez gracza.
Kill List Competitve (Rywalizacyjny odstrzał) to wydarzenie polegające na zniszczeniu jak największej liczby najemników firmy Merryweather atakujących z ziemi oraz z powietrza przez dwie rywalizujące między sobą drużyny, z których każda składa się z czterech graczy w helikopterze Valkyrie – pilot, gracz sterujący przednim działem oraz dwóch graczy sterujących działami bocznymi.
Criminal Damage (Demolka) – w tym wydarzeniu wygrywa gracz, który spowoduje największe spustoszenie.
Fastest speed challenge (wyzwanie: najwyższa prędkość) – wyzwanie polegające rywalizacji pomiędzy graczami w osiągnięciu najwyższej prędkości w ciągu trzech minut przy użyciu pojazdu lądowego, w jakimkolwiek miejscu na mapie.
Wydarzenia trybu swobodnego to także szalone wyzwania kaskaderskie, takie jak na przykład najdłuższy przejazd na jednym kole, najdłuższy lot w pojeździe lądowym, czy unikanie zderzeń z innymi pojazdami.
Nowe tryby rywalizacji
W skład aktualizacji wchodzą również dwa, całkowicie nowe tryby rywalizacji (tryby adwersarza).
Pierwszy tryb – Hunting Pack (paczka łowców): gracz staje się częścią drużyny, która ma za zadanie dostarczyć priorytetowy pojazd, w którym podłożona jest bomba wybuchająca w momencie gracz zacznie się poruszać z prędkością niższą od dopuszczonej minimalnej.
Pozostali gracze z drużyny ochraniającej porusza się w trzech szybkich pojazdach.
Drużyna przeciwników ma za zadanie zniszczyć pojazd z bombą i może tego dokonać jedynie poprzez zatrzymanie pojazdu przeciwnika.
Drugi tryb – Cross the Line (przekrocz linię): silnie uzbrojony oddział bierze udział w starciu, które odbywa się w strefie neutralnej – celem gry jest stopniowa penetracja terytorium drużyny przeciwników aż całkowitego przejęcia i zwycięstwa poprzez przekroczenie wyznaczonej linii.
Ulepszony edytor wideo Rockstar
Aktualizacja wprowadzi również zapowiadany wcześniej (więcej informacji o aktualizacji edytora wideo znajdziesz w TYM artykule), wzbogacony o nowe funkcje edytor wideo Rockstar, który będzie teraz dostępny na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One (edytor wideo dostępny dla komputerów osobistych również zostanie zaktualizowany).
Ulepszony edytor to nie tylko nowe funkcje ale również biblioteka efektów dźwiękowych tła, integracja z usługą Snapmatic, ulepszenia trybu reżyserskiego i wiele więcej.
Porzucenie wsparcia wersji dla konsol starszej generacji
Wersja GTA V oraz GTA Online przeznaczona dla konsol starszej generacji najprawdopodobniej nie będzie już wspierana w wyniku czego nowe aktualizacje oraz dodatki nie pojawią się na te urządzenia.
Kierunek, w którym podąża GTA Online powoduje, że ograniczenia sprzętowe starych konsol znacznie zawężają pole działania projektantów, a każdorazowe wprowadzanie nowej, dodatkowej zawartości wiąże się z pogorszeniem komfortu rozgrywki.
W serwisie IGN UK ukazał się artykuł dotyczący przeszłości oraz przyszłości GTA Online, w którym dzięki rozmowie przeprowadzonej przez redaktora Daniela Krupę, możemy zapoznać się z wypowiedzią kierownika działu projektowego studia Rockstar North – Imrana Sarwara, informującą o powodach porzucenia wersji Grand Theft Auto Online dla konsol starszej generacji.
„Podstawowym powodem technicznym to pojemność pamięci starszych systemów. (…) Stale dodajemy nowe przedmioty z każdą aktualizacją i zaczynamy zbliżać się do osiągnięcia limitu pamięci po pierwszym roku dodawania zawartości GTA Online. Znaleźliśmy się na końcu limitu po premierze dodatku z napadami ale dzięki kreatywnemu programowaniu, zdołaliśmy wcisnąć dodatkowe aktualizacje do starszych systemów, co pozwoliło nam na dodanie dwóch aktualizacji „Brudny szmal”, lecz nie możemy już dokonywać żadnych znaczących aktualizacji bez ryzyka utraty stabilności całej gry wieloosobowej.”
~Imran Sarwar (kierownik działu projektowego studia Rockstar North)
AKTUALIZACJA: 12 września, godzina 18:02
Wraz z pojawieniem się artykułów w serwisie IGN UK, otrzymaliśmy również kilka zrzutów ekranu, prezentujących zmienione elementy rozgrywki nowej aktualizacji.
Źródło: Rockstar Newswire, IGN UK, IGN UK (2), IGN UK (3)