Magazyn IGN, organizujący miniony wczoraj „tydzień z IGN” nie pokazał tak naprawdę nic nowego, o większości rzeczy występujących w grze, już dawno wiedzieliśmy, zostało to tylko podane w odpowiednim sosie.
Jedyną zaletą „tygodnia z IGN” są tak naprawdę ciekawe wywiady (takie jak np. wywiad z Lazlow’em Jones’em).
Pozwoliłem sobie podsumować i przetłumaczyć jedynie świeże informacje (o których jeszcze nie pisałem), pozyskane z filmu IGN, który został nakręcony dzięki akcji przeprowadzonej przez magazyn, polegającej na udzielaniu odpowiedziach redaktorów na nadesłane przez graczy pytania.
Oto nowe informacje (niektóre są stare – maksymalnie dwie lub trzy, ze wzgledu na ich priorytet w przypominaniu), niektórych informacji można bardzo łatwo się domyślić:
- brak różnic między płynnością gry na PlayStation 3 i Xbox 360;
- grano 4-5 godzin (a nie jak na początku redaktorzy mówili w artykułach – 3 godziny);
- małe przeskoki obiektów podczas ładowania (tylko w oddali – tzw. pop-upy);
- ulepszenia broni wpływają na umiejętność skradania;
- mgła zasłania niewczytany w oddali teren (sposób na zmniejszenie dystansu rysowania i polepszenie płynności na leciwych już konsolach);
- w czasie gry, redaktorzy nie pływali postaciami pod wodą;
- duża ilość pobocznych misji;
- redakcja widziała mapę;
- psy w trybie multiplayer;
- misje policyjne stoją pod znakiem zapytania;
- brak ukrytych paczek;
- brak potwierdzenia o możliwości słuchania swojej ulubionej muzyki;
- postacie mają płynniejsze ruchy i szybszy czas reakcji (to dziwne, bo każdy magazyn stwierdza inaczej – weźmy pod uwagę chociaż JeuxActu, które ruchy bohatera porównało do ruchów Niko z GTA IV – czyżby redaktorom wydawano różne wersje gry, a może to subiektywne odczucie?);
- w trybie pojedynczego gracza nie powrócą żadne postacie z poprzednich części (prócz Klebitza i jego dziewczyny);
- zmiana postaci przebiega w łatwy sposób (naciśnięcie dolnego krzyżaka, aktywowanie tym sposobem menu, w którym wybieramy postać drązkiem analogowym);
- Trevor nie pojawia się na początku gry;
- duże zróżnicowanie przechodniów
- fantastycznie wyglądające i mocno uzbrojone bazy wojskowe;
- prawym przyciskiem na krzyżaku możemy wyłączyc światła pojazdu;
- w grze nie ma tankowania pojazdów;
- redakcja grała w wersję testową, „debug” (ograniczone możliwości i wersja testowa – zawiera błędy i dokładniejsze informacje o nich, jeśli takowe wystąpią);
- koło wyboru stacji radiowych wygląda tak samo jak koło wyboru broni;
- w trybie kooperacji nie można wykonywać misji z kampanii;
- redaktor słyszał we wbudowanej stacji radiowej o ponownym śledztwie w sprawie zabójstwa – później możesz i wykonać misję związaną z tą sprawą;
- więcej broni, niż w poprzednich częściach serii;
- redaktor użył „namierzania przyjaciela” w telefonie komórkowym by znaleźć Michaela, przetrzymywanego jako zakładnika podczas misji „Fresh Meat” – „Świeże mięso”.