Szczegółowa analiza pierwszego, oficjalnego filmu z rozgrywki Red Dead Redemption II

12 sierpnia, 2018 -23:58:47-


9 sierpnia, o godzinie 17:00, Rockstar Games opublikowało pierwszy, oficjalny film z rozgrywki Red Dead Redemption II. Jak w przypadku niemal każdej publikacji wszelkich materiałów wideo przed premierą tej gry, na podstawie ich zawartości, istnieje możliwość wydobycia całkowicie nowych informacji oraz interesujących szczegółów dotyczących wielu aspektów. To pierwszy, wprowadzający do świata gry, film z serii prezentującej rozgrywkę Red Dead Redemption II – wkrótce pojawi się druga część, z której gracze dowiedzą się nieco więcej o misjach (w tym tych bardziej „pobocznych” – na przykład wędkowaniu), wrogich gangach, napadach oraz ewolucji strzelectwa wyborowego z użyciem systemu „Zabójcza precyzja” („Dead Eye”) i nie tylko.

Obraz klipu wideo został przechwycony z gry Red Dead Redemption II w wersji dla konsoli firmy Sony – PlayStation 4 Pro, co firma potwierdzała wiele razy, w wielu miejscach w internecie. Film z rozgrywki zawiera narrację i powstało wiele jego wersji językowych. Wydawałoby się, że dzięki narracji, klip nie wymaga szerszych objaśnień lub analiz, aczkolwiek warto podsumować wszystkie szczegóły ukazane filmie, klatka po klatce, również te związane z samą oprawą graficzną Red Dead Redemption II. Lektor filmu nie wspomina bowiem o wielu elementach, które przedstawia sam film, a które są kluczowe dla wielu fanów Rockstar Games oraz gier firmy.


Drodzy Czytelnicy, serdecznie zapraszam Was do zapoznania się z poniższą, szczegółową analizą filmu z rozgrywki Red Dead Redemption II. Mam nadzieję, że dowiecie się z niej o nowych elementach gry, których nie mieliście szansy dostrzec podczas oglądania dynamicznych scen materiału wideo.

UWAGA! Treść artykułu może ładować się wolniej, ponieważ zawiera ona wiele obrazów. Użytkownikom mobilnego internetu zaleca się sprawdzić ilość dostępnego transferu przed wczytaniem całego artykułu. Pojemność największych obrazów może wynosić nawet do 30 MB (animowane obrazy z rozszerzeniem GIF) – to również ostrzeżenie dla czytelników posiadających starsze i słabsze komputery.
 

Mapa gry

Mapa, po której poruszał się będzie Arthur Morgan wraz z jego gangiem, jest dużych rozmiarów (w porównaniu z Grand Theft Auto V), dlatego orientacja w terenie będzie niesamowicie ważna. W jednej ze scen filmu z rozgrywki, ukazano mapę pewnego dotychczas nieznanego miasta o nazwie Saint Denis. Nie jest potwierdzone, ile miast zostanie udostępnionych w grze, lecz najprawdopodobniej to właśnie w tym mieście, Arthur Morgan będzie wykonywał wiele misji – również tych związanych z rabowaniem.

Mapa miasta Saint Denis

Radar

W trybie pojedynczego gracza Grand Theft Auto V, gracze mieli szansę używać prostokątnego radaru, wyświetlającego mapę nieco pod kątem i w trójwymiarze. Red Dead Redemption II to powrót do klasycznego, okrągłego radaru, znanego z wcześniejszych gier z serii Red Dead Redemption oraz Grand Theft Auto. Wokół radaru nie są wyświetlane żadne paski wskazujące stan zdrowia postaci, czy poziom pancerza. Zamiast tego, wskaźnikiem stanu zdrowia Arthura Morgana jest czerwona obręcz, usytuowana na powierzchni radaru, blisko jego konturu.

Podczas walki wyświetlane są kawałki innej, czerwonej, lecz nieco ciemniejszej obręczy, które wskazują źródło otrzymywanych przez postać obrażeń – pomagają one zlokalizować na przykład strzelających wrogów.

Radar w bardzo czytelny sposób wyświetla dwuwymiarową mapę oraz rozmieszczone na niej ikony. Co jednak oznaczają poszczególne symbole? Gracze mogą jedynie snuć domysły. Poniżej zaprezentowane są ich najbardziej prawdopodobne znaczenia.

Najważniejsze ikony radaru

  • Białe kropki sygnalizują sojuszników lub postacie kierowane przez komputer
  • Czerwone kropki określają położenie wrogów oraz drapieżnych zwierząt gotowych do ataku.
  • Żółta kropka oznacza postać kierowaną przez komputer (NPC) lub sojusznika, z którym można wejść w interakcję. Poniższe zrzuty obrazu przedstawiają dwie sytuacje: na pierwszym zrzucie, gracz podąża za sojusznikiem – Dutchem, natomiast drugi zrzut prezentuje moment dokonywania przez gracza wyboru – może on ocalić lub zabić nieznajomego.
  • Scena z Dutchem oznaczonym żółtą kropką

    Scena z nieznajomym człowiekiem z miasta Blackwater

  • Czerwona gwiazda symbolizuje szeryfa – jeśli gracz jest przez niego poszukiwany, radar miga na czerwono.
  • Zrzut ekranu przedstawia sytuację, w której gracz jest poszukiwany

  • Czerwone oko oznacza świadka dokonanego przez gracza przestępstwa. Krzyżyk oznacza umierające postacie: wrogów lub bohaterów kierowanych przez komputer.
  • Radar pokaże również pozycję nieznajomego świadka

    Wiele krzyżyków na radarze, symbolizujących umierające postacie

  • Innym symbolem jest żółte koło wozu, które pokazuje położenie głównego z wozów, podczas gdy gracz porusza się z gangiem Dutcha.
  • Koło radaru będzie również wskazywało graczowi aktualne położenie ciała zabitego podczas polowania zwierzęcia, używając do tego celu białej ikony śladu łapy.
  • Ikona postaci gracza jest zakolorowana na szaro, kiedy Arthur Morgan jest w trakcie polowania i jest niewidoczny dla ofiary. Postać kuca, więc można również stwierdzić, że powróci mechanizm kucania.
  • Radar pokaże polującemu graczowi, kiedy zwierze nie jest w stanie zauważyć jego postaci

  • Koń – podstawowy środek transportu gracza jest oznaczony białym symbolem głowy konia, natomiast lokalizacja siodła pełniącego rolę magazynu na ekwipunek gracza, wyświetla się jako białe siodło. Warto wspomnieć, że transport i ekwipunek gracza to tak naprawdę dwa odrębne obiekty, prezentowane na radarze oddzielnie.
  • Pozostałe ikony radaru

    W poprzedniej sekcji zostały zaprezentowane najważniejsze ikony, lecz na radarze będą również wyświetlane inne ikony. Będzie to zależeć najprawdopodobniej od dokonanych przez gracza postępów. Dzięki wielu ikonom, takim jak na przykład: oznaczenia sklepów, symbole zajęć pobocznych, czy znak wskazujący lokalizację obozu gangu – gracz nie zagubi się całkowicie w świecie gry, lecz zatraci się w jego odkrywaniu. Poniżej znajdują się opisy wielu ikon (szczegółowe opisy zostały zamieszczone również na drugim zrzucie ekranu).

    Ikona sklepu wielobranżowego

    Opis pozostałych ikon

    Ewolucja i interakcja

    Niemal cały, otwarty świat gry Red Dead Redemption II poddany jest ciągłej ewolucji, a wszystkie jego postacie mogą wchodzić ze sobą w przeróżne interakcje. Ewoluujące otoczenie głębokiego świata gry, zaskakująco szczegółowe odwzorowanie świata rzeczywistego oraz wiele interaktywnych elementów pobocznych rozgrywki, takich jak: łowiectwo, dostarczanie zasobów obozowi gangu i handel nimi – wszystkie te czynniki sprawią, że gracze zatracą się w głębokim, otwartym świecie Red Dead Redemption II.

    Miasta będą rozbudowywane w miarę dokonywanych przez gracza postępów

    Niesamowity klimat Red Dead Redemption II: wędkowanie o zachodzie słońca

    Pewna scena filmu z rozgrywki dobitnie pokazuje, w jak dużym stopniu świat Red Dead Redemption II stanowi jedną, zintegrowaną całość, zunifikowaną sieć. Ludzie będący świadkami bójki, wychodzą z budynków, żeby zobaczyć co stało się na zewnątrz. Kobieta zabawnie macha rękoma, jakby myślała: „A, to znowu oni!”. Ponadto, nie tylko ludzie wchodzą ze sobą w podobne interakcje, lecz także zwierzęta.

    „A, to znowu oni!”

    Proces ewolucji dotyczy nie tylko miasta gry, lecz także rozwoju gry podczas jej produkcji – przede wszystkim mechaniki rozgrywki. Umiejętność bohatera nazwana „Zabójczą precyzją” (Dead Eye) pozwala na zabicie wielu wrogów poprzez wykonanie operacji celowania tylko raz. Gracz może zaznaczyć kilka celów i zestrzelić je serią zaskakująco celnych strzałów w głowę. Pomaga w tym nowy mechanizm gry – im bliżej głowy postaci znajduje się celownik podczas korzystania z zaznaczania celów, tym mocniej zaznaczona jest ona kolorem czerwonym. Można to zauważyć dzięki poniższej animacji, na której bardziej oddalony cel świeci się słabiej.

    Zabójcza precyzja Morgana w akcji

    Katalog istniejący w grze jako część edycji kolekcjonerskiej

    Jeden z użytkowników zagranicznego forum GTAForums zauważył, iż w grze (w sklepie wielobranżowym prezentowanym w filmie z rozgrywki), znajduje się czerwony katalog sklepu wielobranżowego Wheeler, Rawson and Co. Replika tego katalogu będzie dołączana do zestawu przedmiotów, będących częścią edycji kolekcjonerskiej Red Dead Redemption II. To również rodzaj dodatkowej interakcji gracza – posiadanie wirtualnego katalogu z gry w prawdziwym świecie, pozwoli graczowi mocniej przełamywać barierę pomiędzy światem wirtualnym, a światem rzeczywistym i polepszyć tym samym wrażenie pełnej eksploracji otwartego świata Red Dead Redemption II.

    Katalog sklepu wielobranżowego Wheeler, Rawson and Co.

    Uzbrojenie

    Narracja filmu nie ujawnia żadnych informacji dotyczących uzbrojenia, których gracze nie wiedzieli wcześniej, przed publikacją materiału wideo z rozgrywki. Wszystkie bronie w grze będą wyglądały niesamowicie realistycznie i w ten sam sposób będą działały, bowiem każda broń Red Dead Redemption II ma niestandardową, charakterystyczną tylko dla niej animację. W przypadku broni palnych, na pewno nie zabraknie bardzo realistycznego zjawiska odrzutu (tzw. „recoil”).



    Oprócz broni palnej, postacie gry będą często korzystać z siły własnych rąk w wielu bójkach. Będzie można używać pięści w walce, ale dlaczego gracz miałby ograniczać się do tak starego sposobu? Broń palną można wykorzystać jako świetne narzędzie do zadania kilku potężnych ciosów przeciwnikowi.

    Dbanie o bronie

    Film z rozgrywki przedstawia scenę, w której Arthur Morgan poleruje broń chusteczką. Nie jest pewne, czy ta czynność jest tylko elementem cutsceny, czy odpowiada za coś więcej. Być może będzie to animacja do wykorzystania na przykład w trybie dla wielu graczy Red Dead Online. Jedno jest pewne – jeśli gracz będzie mógł rzeczywiście dbać o swoją broń, może oznaczać to, że będzie miało to wpływ na statystyki i właściwości arsenału gracza. Być może, brudna i nieczyszczona broń będzie podatna na awarie podczas strzału?

    Transport broni

    Na podstawie filmu z rozgrywki, można wywnioskować, że gracz będzie mógł przenosić mniejsze i lżejsze bronie w kaburze – jedną lub dwie oraz dodatkowe, cięższe bronie, takie jak strzelba – na lewym ramieniu. Fani gier Rockstar Games od razu zauważą, że system transportu uzbrojenia i jego ograniczenia zostały zapożyczone z poprzedniej gry Rockstar Games – Max Payne 3.

    Dynamiczna zmiana broni

    Płynne przejścia

    W grze zastosowano niesamowicie płynne przejścia z cutscen misji do momentów rozgrywki, w których postacią może kierować gracz. Po odtworzeniu animacji cutsceny, pojawia się radar i kamera zmienia swoje położenie, ukazując postać gracza – Arthura Morgana, z perspektywy trzeciej osoby. Dynamiczne i jednocześnie płynne przejścia między animacjami przerywników misji, zostały zapożyczone z poprzedniej gry Rockstar Games – Max Payne 3, w której po raz pierwszy zastosowano takie rozwiązanie.

    Płynne przejścia z cutscen misji w grze Max Payne 3

    Nowe zwierzęta

    Film z rozgrywki przedstawia również całkowicie nowe zwierzęta, niewidziane dotychczas przez graczy w żadnym innym materiale reklamowym Red Dead Redemption II. W scenie prezentującej pustynny krajobraz, na pierwszym tle można ujrzeć dwa nowe typy zwierząt: po lewej stronie – Helodermę arizońską (tzw. Gila monster), natomiast po prawej stronie – węża wystającego z czaszki innego zwierzęcia.

    Heloderma arizońska oraz wąż

    Modele obiektów oraz animacje

    Wysoka szczegółowość modeli

    Modele koni są niesamowite, wszystkie ich animacje zostały bardzo mocno poprawione w porównaniu z Red Dead Redemption. W grze będzie dostępnych wiele ras koni, film z rozgrywki przedstawia ich dziesiątki: począwszy od ras zaprzęganych w dyliżansach, aż po potężne konie wyścigowe, jak na przykład muskularny koń Billy’ego. Animacje nigdy nie były tak płynne – w żadnej innej grze Rockstar Games, ponadto dzięki większej ilości animacji, konie oraz inne zwierzęta, wyglądają i zachowują się tak samo jak w rzeczywistości.

    Muskularny koń Billy’ego

    Animacja galopu koni jest fenomenalnie odwzorowana – na powyższym obrazie, koń zawraca, wykonując delikatny skok w bok. Później przechodzi do galopu, niemal zrzucając Arthura Morgana z siodła.

    Koń przestraszył się aligatora, ponieważ niemal każdy prawdziwy koń zachowałby się tak w rzeczywistości.

    Animacja wypróżniania się konia

    Animacja czesania konia (zwróćcie uwagę na pył pojawiający się podczas czesania konia)

    Realistyczna animacja końskiego ogona

    Głowa jelenia leżącego na grzbiecie konia, która porusza się z każdym jego ruchem.

    Animacje fauny – zwierzęta inne niż konie również poruszają się w autentyczny sposób, a wiele z nich posiada dodatkowo animowane elementy ciała, takie jak na przykład futro.

     

    Animacja włosów upadającego człowieka

    Animacje namiotu podwiewanego przez wiatr

    Realistyczne animacje ubrań

    Animacja pękającego szkła

    Ciała ludzi pozostawiają ślady na powierzchni błota – w poniższej animacji, Arthur Morgan odcisnął ślady swoich kończyn.

    Ślady pozostawiają również zwierzęta – w poniższej animacji, konie depczące po śniegu.

    Ślady mogą być pozostawiane również przez obiekty nieożywione, na przykład koła dyliżansów.

    Piękne krajobrazy

    Esencją Red Dead Redemption II są, od momentu premiery pierwszego materiału reklamowego, ogromne przestrzenie wypełnione po brzegi roślinnością i innymi, szczegółowo odwzorowanymi elementami otoczenia. Od razu widać, że żaden z nich nie jest usytuowany na mapie przypadkowo i tworzy spójną całość, sprawiając, iż każde miejsce w grze ma swój urok i niesamowity klimat. Pełny potencjał gry widoczny jest szczególnie wtedy, gdy na niebie znajduje się Słońce oraz Księżyc. To ich oświetlenie powoduje, że tereny leśne wyglądają tak foto-realistycznie, rewolwery się błyszczą, a mokradła spowija przytłumiony blask nocy.

    Ulepszenia silnika fizyki

    Artystyczny kunszt oprawy graficznej i rozgrywki Red Dead Redemption II opiera się najprawdopodobniej na niesamowicie podrasowanym silniku Euphoria. W porównaniu z poprzednią grą Rockstar Games – Grand Theft Auto V, fizyka gry została znacznie ulepszona. Wszystkie postacie, zwierzęta oraz otaczający Arthura Morgana świat gry jest bardziej naturalny niż kiedykolwiek. Po obejrzeniu pierwszego filmu z rozgrywki, można dojść do wniosku, że żadna z gier z serii Grand Theft Auto nie jest w stanie dorównać Red Dead Redemption II pod względem autentyczności ruchów generowanych na podstawie obliczeń dokonywanych przez silnik fizyki w czasie rzeczywistym oraz samej jego optymalizacji.

    Upadające ciała i niebezpieczne pociski

    Po zabiciu postaci trzymającej broń, w momencie kiedy przeciwnik przewraca się, może zaistnieć sytuacja, w której jego broń spada na ziemie i sama wystrzeliwuje. Podobnie jak w Grand Theft Auto, wystrzelony przez tę broń pocisk, może przeszyć ciało naszej postaci, raniąc nas. Na poniższej animacji, Arthur Morgan zabija wroga, a jego strzelba upada na ziemię i jeden z pocisków zostaje wystrzelony w powietrze.

    Samo ciało wroga upada w bardzo realistyczny sposób, nie leży idealnie prosto, lecz jest nieco wykrzywione, tak jak w rzeczywistości. Oznacza to, iż obliczenia silnika fizyki są jeszcze bardziej dokładne niż w poprzednich grach Rockstar Games i podobieństwa w animacjach upadających ciał nie będą często występowały.

    Powietrzne ewolucje ciał i uzbrojenia

    Pewna scena pochodząca z filmu z rozgrywki, przedstawia Arthura Morgana strzelającego do wrogów poruszających się konno. Jeden z nich zostaje zabity, a później wyrzucony wysoko w powietrze przez własnego konia – nie tylko jego ciało, ale również broń wykonuje niesamowite ewolucje w powietrzu.

    Wybory w grze

    Film z rozgrywki ukazał również moment, w którym gracz jest zmuszony dokonać wyboru w grze. Pomysł związany z dokonywaniem wyboru przez gracza został zaimplementowany przez Rockstar Games około 10 lat temu, w Grand Theft Auto IV, jako swoisty test. Być może, Rockstar Games zdecydowanie ulepszyło tę ideę prowadzenia rozgrywki w Red Dead Redemption II.

    Powrót znanych miejsc

    W Red Dead Redemption II powróci wiele miejsc znanych graczom z poprzedniej gry Red Dead Redemption. Interesującą sprawą jest szczególnie ponownie użycie przez Rockstar Games terytorium o nazwie Great Plains (Wielkie Równiny). Wielu graczy dostrzegających podobieństwo między pewnymi dwoma terenami, ukazanymi w Red Dead Redemption II oraz Red Dead Redemption, twierdzi, że Rockstar Games może „pójść na łatwiznę” i po prostu skopiować wiele modeli terenu z pierwszej części serii Red Dead Redemption – zmieniając jedynie roślinność i obiekty znajdujące się na mapie. Poniżej możecie zobaczyć porównanie dwóch miejsc, które są rzekomo skopiowane.

    Powrót Great Plains, czy aby na pewno?

     
     

    Zrzut ekranu filmu z rozgrywki Red Dead Redemption II (sierpień, rok 2018)


    Zrzut ekranu pierwszej zapowiedzi wideo Red Dead Redemption II (październik, rok 2016)


    Inne, bliżej niezidentyfikowane miejsce

     
     
    À propos powrotów – w filmie z rozgrywki ponownie przedstawiono sklep wielobranżowy (general store). Po porównaniu wersji sklepu zaprezentowanej znacznie wcześniej, w pierwszej zapowiedzi wideo wydanej w październiku 2016 roku, można stwierdzić, iż wiele obiektów otaczających sklep zostało usuniętych. Miejmy jednak nadzieję, że Rockstar Games nie zmniejszy szczegółowości terenu nie do poznania i otrzymamy produkt, który nadal zachowa wygląd prezentowany w aktualnie wydawanych materiałach promocyjnych Red Dead Redemption II. Poniżej znajduje się porównanie dwóch wersji sklepów – nowszej i starszej. Możecie zobaczyć na własne oczy, że liczba detali została nieco zmniejszona, być może, żeby zachować płynność rozgrywki na konsolach obecnej generacji: PlayStation 4 Pro oraz Xbox One.

    Porównanie dwóch wersji sklepu wielobranżowego: u góry – wersja z października 2016, z pierwszej zapowiedzi wideo; na dole – wersja z sierpnia 2018 roku – z filmu z rozgrywki

    Powrót wielu bohaterów

    Poprzednie materiały reklamowe sugerowały graczom powrót wielu postaci z Red Dead Redemption w Red Dead Redemption II. W pierwszym filmie z rozgrywki Red Dead Redemption II, można zauważyć całą rodzinę Marstonów, siedzącą przy ognisku : John Marston i Abigail Marston oraz ich syn – Jack Marston.



    Lepszy widok na Abigail Marston

    Mały Jack Marston, rozmawiający z koniem

    John Marston (na drugim planie)

    Dzieci w grze

    Mały Jack Marston nie jest jedynym dzieckiem, które wystąpi w Red Dead Redemption II. Film z rozgrywki prezentuje wiele dzieci. Nie jest jasne, w jakim charakterze będą one występowały – nie wiadomo bowiem, czy będą one jedynie bohaterami cutscen i czy pojawią się w otwartym świecie gry, podczas swobodnej rozgrywki trybu pojedynczego gracza. Nie ujawniono również informacji o zadawaniu obrażeń dzieciom. Być może istniałaby możliwość zaatakowania ich, a nawet zabicia, jednak moim zdaniem, Rockstar Games nie jest tak nierozważne i z powodów etycznych oraz prawnych nie pozwoli na zabijanie dzieci, nawet w grze komputerowej. Zdecydowanie zagroziłoby to aktualnej, szczytowej pozycji firmy na rynku rozrywki interaktywnej.

    Jedno z dzieci w grze

    Bawiący się w obozie Jack

    Inspiracje światem rzeczywistym

    Wydarzenia

    Podczas tworzenia swoich gier, Rockstar Games często inspiruje się wydarzeniami ze świata rzeczywistego. Nie inaczej jest w przypadku gry Red Dead Redemption II. Dzięki zarysowi fabuły gry, który dawno temu udostępniło Rockstar Games (podczas premiery trzeciej zapowiedzi wideo Red Dead Redemption II) oraz śnieżnej scenie w pierwszym filmie z rozgrywki, można wywnioskować, że gang Van der Linde ucieka po nieudanym napadzie w mieście Blackwater i jest zmuszony uciekać przed stróżami prawa oraz łowcami głów. Dzieje się jednak coś niespodziewanego. Na podstawie krótkiego zarysu fabuły, wielu graczy przypuszcza, że to „coś niespodziewanego” to sytuacja, w której gang zostaje uwięziony z powodu złych warunków pogodowych i zaśnieżonych dróg – zimą 1898 roku. Rząd West Elizabeth nie może odnaleźć członków gangu i przyjmuje, że zginęli. Rockstar Games prawdopodobnie inspirowało się pewnym autentycznym wydarzeniem ze świata rzeczywistego, a mianowicie – Wielką śnieżycą z 1899 roku – poważną śnieżycą, którą dotknięta była większa część Stanów Zjednoczonych, a w szczególności wschodnią część Gór Skalistych (Rocky Mountains).

    Bohaterowie

    Gracze wywnioskowali z filmu z rozgrywki, że w grze znajdują się postacie inspirowane prawdziwymi osobistościami z tamtych czasów. Mowa tutaj o inżynierze i wynalazcy serbskiego pochodzenia – Nikoli Tesli oraz o francuskiej aktorce – Sarze Bernhardt. Podobieństwo z pewnością nie jest przypadkowe.


    Nikola Tesla

     

    Sarah Bernhardt

    UWAGA! Druga postać przedstawiona w filmie z rozgrywki jest rzeczywiście aktorką, o czym świadczy scenariusz znajdujący się na sofie obok niej, a nie prostytutką, jak sądziło wielu graczy społeczności GTAForums.

    Brakujące informacje

    W pierwszym, oficjalnym filmie z rozgrywki Red Dead Redemption II zawarto ogromną ilość całkowicie nowych informacji o grze, aczkolwiek zabrakło pewnych szczegółów, dotyczących niektórych jej stosunkowo istotnych dla graczy elementów.

    Głównym, nieco problematycznym aspektem jest umiejętność pływania głównego bohatera – Arthura Morgana. W całej zawartości filmu z rozgrywki, nie mieliśmy szansy ujrzeć ani jednej sceny, która pokazywałaby system pływania. Nie do końca wiadomo, czy protagonista w ogóle będzie posiadał zdolność pływania, która w dzisiejszych czasach jest dla graczy jednym z podstawowych elementów rozgrywki gier z otwartym światem, o którym rzadko się rozmawia, ponieważ jest on dziś nieodzowny. Miejmy zatem nadzieję, że Morgan będzie umiał pływać. Brak umiejętności pływania głównego bohatera upośledziłby (w znacznym stopniu) możliwość odkrywania otwartego świata gry i „zatracania” się w nim.

    Zastanawiający jest też brak wzmianki o trybie dla wielu graczy Red Dead Redemption II, czyli Red Dead Online. Możliwe, iż informacje o tym trybie zostaną udostępnione w kolejnych materiałach wideo prezentujących rozgrywkę. Wspaniałą nowiną dla graczy byłoby, gdyby Rockstar Games zdecydowało umieścić je w nadchodzącej, drugiej części prezentacji rozgrywki Red Dead Redemption II. Trzymajmy zatem kciuki, aby tak się stało. Tymczasem, wypijmy za ukazanie się niesamowitego filmu z rozgrywki!

    Dziękuję Wam bardzo za zapoznanie się z tym artykułem. Przygotowanie go zajęło mi dużo czasu i wymagało wysiłku, dlatego byłbym bardzo wdzięczny, gdybyście również podzielili się Waszymi wrażeniami dotyczącymi pierwszego, oficjalnego filmu z rozgrywki Red Dead Redemption II – zachęcam Was do polubienia tego artykułu w serwisie Facebook oraz do skomentowania go na stronie serwisu Świat Grand Theft Auto (pod tym artykułem) lub na stronie fanowskiej Świat Grand Theft Auto w serwisie Facebook. Czy film z rozgrywki rzeczywiście Was pozytywnie zaszokował, a może nowa prezentacja gry w ogóle Wam się nie podobała? Serdecznie zapraszam Was do pozostawienia komentarza.

     
    Artykuł może być aktualizowany na bieżąco.

     
    Źródło: własne (animacje stworzone na podstawie pierwszego, oficjalnego filmu z rozgrywki Red Dead Redemption II), GTAForums (niektóre informacje oraz animacje), Wikipedia

    

    Napisz, co sądzisz.

    Zaloguj się, jeśli chcesz zostawić komentarz.