Świat Grand Theft Auto: najważniejsze informacje minionego tygodnia

12 lutego, 2017 -23:59:17-

swiatgta
Minął kolejny tydzień, który z pewnością był szczególnie interesujący dla fanów gier produkowanych przez Rockstar Games, samej firmy, jak i najważniejszych osobistości z nią powiązanych. Stale rosnące zyski producentów, poszerzanie ich działalności o nowe sektory szeroko pojętej rozrywki, skutki wewnętrznych podziałów torujących drogę dla nowych firm, czy odświeżane klasycznych gier poprzez przenoszenie ich i wydawanie na platformy obecnej generacji – tak można podsumować w kilku słowach ostatni tydzień, natomiast o wszelkich szczegółach dotyczących najważniejszych wydarzeń, możecie dowiedzieć się po przeczytaniu rozwinięcia tego artykułu. Serdecznie zapraszam do lektury.
 

Take-Two wraz z Grand Theft Auto V nieprzerwanym liderem rynku gier wideo

7 lutego 2017
Take-Two Interactive opublikowało raport finansowy za trzeci kwartał roku podatkowego 2017 (za okres od października do grudnia 2016 roku), który zakończył się 31 grudnia 2016 roku.

Przychód netto firmy, w porównaniu z trzecim kwartałem poprzedniego roku podatkowego, wzrósł o 15% i wyniósł 476.5 miliona dolarów.

Z raportu wynika, iż Rockstar Games dostarczyło sklepom na całym świecie ponad 75 milionów kopii najpopularniejszej części gry z serii GTA – Grand Theft Auto V.

Pomimo tego, że gra zaistniała na rynku i utrzymuje się na nim już trzy lata, zainteresowanie graczy nie spada, a wręcz stale rośnie, przede wszystkim dzięki wszelkim innowacyjnemu trybowi dla wielu graczy – Grand Theft Auto Online, który jest nadal aktualizowany o nową zawartość.

Odnosząc się do wcześniejszych doniesień o wynikach sprzedaży, można wywnioskować, że ilość sprzedanych kopii wciąż rośnie i zwiększyła się o 5 milionów w ciągu minionych trzech miesięcy oraz o 15 milionów w porównaniu z poprzednim rokiem.

Największy zysk z dystrybucji cyfrowej gier firma Take-Two osiągnęła dzięki produkcjom takim jak: Grand Theft Auto V, Grand Theft Auto Online, Sid Meier’s Civilization VI, oraz NBA 2K17.

Wspaniałą wiadomością dla graczy jest fakt, że termin premiery gry Red Dead Redemption pozostaje niezmieniony i zgodnie z informacjami prezentowanymi w zapowiedzi wideo i potwierdzonymi przez raport, jest przewidywany na jesień 2017 roku – nie zabrakło także informacji o trybie dla wielu graczy. Według firmy, gra zapewni „zupełnie nowe wrażenia płynące z internetowej rozgrywki”.

 
Źródło: Take-Two Interactive

 

Wyniki wyzwania dla reżyserów edytora wideo Rockstar #WARSTOCK

8 lutego 2017

GTA V
Rockstar Games opublikowało wyniki kolejnego wyzwania dla reżyserów #WARSTOCK.

„To tylko jedna z wielu pełnych akcji sekwencji ze specjalnymi pojazdami, pochodzących ze zwycięskiego filmu użytkownika Welwelkouill – klip pełen wyrzutni Ramp Buggy, odlatujących Rocket Volticów i nie tylko.”

Według firmy, społeczność Grand Theft Auto zdecydowanie podniosła poprzeczkę konkursu, prezentując skłonności do prezentowania wybuchowych scen oraz wykonując niewyobrażalne do tej pory wyczyny.

Zwycięzca konkursu
Użytkownik Welwelkouill otrzymał główną nagrodę dzięki swojemu dziełu pod tytułem „IMPORT–EXPORT”.

„IMPORT–EXPORT”

Oprócz samego wyróżnienia na oficjalnej stronie Rockstar Games, zwycięzca otrzymał również spersonalizowane krzesło reżyserskie, kurtkę „przejściówkę” z logo GTA V oraz trofeum edytora wideo Rockstar.

 
Drugie i trzecie miejsca
Filmy przygotowane przez użytkowników BloodLust180jKashh zapewniły im nagrodę pocieszenia w postaci karty podarunkowej do wykorzystania w sklepie Rockstar Warehouse o wartości 100 dolarów oraz ekskluzywnej paczki z gadżetami Grand Theft Auto V oraz przedmiotami kolekcjonerskimi:

  • „UNFORGIVEN #WARSTOCK” autorstwa BloodLust180;
  • „#WARSTOCK” autorstwa jKashh.
  • Wyróżnienia
    Niestety, Rockstar Games może wręczyć nagrody jedynie trzem uczestnikom konkursu, jednak należy wspomnieć również o dwóch poniższych filmach:

  • „REDEMPTION” autorstwa Jaymz_Death;
  • „FEEL THE SAME” autorstwa The-DST.
  •  
    Źródło: Rockstar Newswire

     

    Leslie Benzies otwiera studio swojej firmy w Budapeszcie i zatrudnia byłego prezesa węgierskiego oddziału firmy Crytek

    8 luty 2017
    Były prezes Rockstar Games i jeden z głównych projektantów gier serii Grand Theft Auto – Leslie Benzies, stworzył w Budapeszcie trzecie studio jego firmy, pracujące nad niecodziennym projektem o nazwie „Everywhere”.

    Studio będzie prowadzone przez Kristoffera Waardahla, byłego prezesa węgierskiego oddziału znanej firmy Crytek, który pracował nad hitami takimi jak: Ryse: Son of Rome, The Collectables, czy Crysis Warhead.

    Firma zatrudniła również pracowników, którzy w przeszłości pracowali nad serią Grand Theft Auto: Matthew Smith oraz dyrektor techniczny Colin Entwistle znajdują się w drużynie pracowników wyższego szczebla. Obecnie otwarty jest nabór we wszystkich jej biurach.

    W rozmowie z redakcją serwisu GamesIndustry.biz, Waardahl stwierdził, że rozwijanie i tworzenie gier z otwartym światem to podstawowa, wspólna pasja drużyny. Były prezes Crytek jest usatysfakcjonowany z możliwości pracy nad Everywhere:

    „Kiedy usłyszeliśmy o wizji Lesliego, z entuzjazmem skorzystaliśmy z szansy dołączenia do projektu Everywhere i jesteśmy zachwyceni byciem częścią głównej drużyny pracującej nad powołaniem gry do życia.”

    Matthew Smith, również pełniący funkcję kierownika studia, dodaje:

    „Kristoffer i jego drużyna dzielą z nami chęć tworzenia przykuwających uwagę oraz wybiegających w przyszłość gier wideo, a ich doświadczenie od strony technicznej i twórczej, idealnie wpisuje się w standardy drużyny projektującej Everywhere.”

    Szereg już zatrudnionych w nowym studiu pracowników, posiada niezbędne doświadczenia w pracy nad grami mobilnymi, grami klasy AAA oraz projektami wirtualnej rzeczywistości.

    Firma Benziesa utworzyła placówki na całym świecie w celu pozyskania najbardziej utalentowanych pracowników, bez względu na ich miejsce zamieszkania.

    O samym projekcie „Everywhere” nie opublikowano zbyt wielu informacji, jednak jak można się spodziewać po twórcy Grand Theft Auto, będzie to gra zawierająca otwarty świat. Przy tworzeniu gry, firma będzie korzystać z silnika Lumberyard firmy Amazon.

    Zdecydowanie warto czekać na premierę, gdyż innowacyjna produkcja Benziesa może okazać się naprawdę wyjątkowa i nowatorska.

     
    Źródło: GamesIndustry.biz

     

    Grand Theft Auto IV dostępne dla konsoli Xbox One dzięki kompatybilności wstecznej

    9 lutego 2017
    Rockstar Games udostępniło Grand Theft Auto IV oraz Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City dla konsoli Xbox One dzięki kompatybilności wstecznej.

    Wszystkie wersje gry, włączając w to Grand Theft Auto IV: The Complete Edition, są kompatybilne z konsolą Xbox One. Posiadacze cyfrowej wersji gry mogą uruchomić grę od razu, natomiast gracze posiadający fizyczną wersję gry są zmuszeni pobrać grę dopiero po włożeniu płyty. Zapisane stany gry zostaną przeniesione jeśli gracz korzystał wcześniej z usługi zapisu gry w chmurze konsoli Xbox 360.

    Jeśli nie posiadamy Grand Theft Auto IV, można je zakupić za pośrednictwem sklepu Xbox konsoli Xbox One.

     

    Loteria Rockstar Games Social Club

    By upamiętnić Grand Theft Auto IV, Rockstar Games zorganizowało specjalną loterię w serwisie Rockstar Games Social Club. Jeden z użytkowników serwisu, może wygrać następujące przedmioty kolekcjonerskie związane z Grand Theft Auto IV, wchodzące w skład paczki nagród upamiętniającej grę: tablica do lotek GTA IV, kij bilardowy, statua szczęśliwości, tablica rejestracyjna, podkładka pod mysz z logo kafejki internetowej TW@ i kolekcję koszulek GTA IV.

    10 użytkowników otrzyma również nagrody pocieszenia w postaci: tablicy rejestracyjnej GTA IV oraz podkładki pod mysz z logo kafejki internetowej TW@.

    Według oficjalnego regulaminu, loteria nie jest dostępna dla obywateli Polski.

    Weź udział w loterii

     
    Źródło: Rockstar Newswire

     

    Take-Two podbija przemysł filmowy

    10 lutego 2017
    Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że firma Take-Two znacznie zwiększy swoje zyski dzięki przemysłowi filmowemu, bowiem według redakcji MCV, mogą powstać filmy oparte na już wypromowanych przez firmę markach.

    W wywiadzie z prezesem giganta wydawniczego, Strauss Zelnick stwierdził, że firma zlicencjonowała część swojej własności intelektualnej na rzecz utworzenia filmu – zarządca jednak powstrzymuje się od udzielania dalszych informacji.

    Mimo wszystko, zdaniem Zelnicka, filmy wyprodukowane na bazie popularnych serii gier, takich jak na przykład Angry Birds nie odniosły znaczącego sukcesu. Jednak nie jest to problemem dla Take-Two, bowiem firma nie będzie podmiotem finansującym produkcję filmową i telewizyjną, a raczej będzie zawierała umowy licencyjne, dzięki którym kontrola procesu tworzenia będzie wciąż należeć do licencjodawcy, czyli Take-Two.

    „Zlicencjonowaliśmy kilka tytułów na rzecz produkcji filmowej, ale obecnie nie mamy nic więcej do powiedzenia na ten temat.”

    „Mamy otwarte umysły. Z pewnością nie będziemy korzystać z własnego rachunku by inwestować w film i telewizję. Jeśli inni ludzie chcą uzyskać licencję na wykorzystanie na tym polu naszych marek, po uprzednim otrzymaniu przez nas kontroli procesu tworzenia, jesteśmy otwarci na propozycje. Konwersje marek przynależących do gier na filmy były w najlepszym wypadku, kiepskie.”

    ~Strauss Zelnick

     
    Źródło: MCV

    

    Napisz, co sądzisz.

    Zaloguj się, jeśli chcesz zostawić komentarz.