Choć poprzednie tygodnie wydawały się być wypełnione różnymi wydarzeniami dotyczącymi reklamy gry Red Dead Redemption II, to właśnie dzisiejszy dzień jest prawdziwym początkiem szału związanego z premierą nadchodzącej gry Red Dead Redemption II.
Rockstar Games na dobre rozpoczęło proces reklamowania swojej nowej produkcji – redakcje serwisów i administratorzy profilów przekazujących informacje o grach, wciąż otrzymują paczki z kolekcjonerskimi przedmiotami Red Dead Redemption II, a na wielu budynkach w Nowym Jorku umieszczono banery reklamowe.
Rockstar Games nie przestaje rozdawać prezentów redakcjom
Dzisiejszy dzień rozpoczął się od wielu informacji publikowanych przez właścicieli różnych profilów w serwisie Twitter, związanych z grami. Był to dowód na to, że Rockstar Games nie zaprzestało działań reklamowych, a wręcz przeciwnie – promocja Red Dead Redemption II ruszyła pełną parą.
O godzinie 11:55:49, Julia Hardy (vlogerka oraz prezenter radiowy i telewizyjny BBC Radio 1) opublikowała fotografię w serwisie Twitter, przedstawiającą otrzymaną od Rockstar Games paczkę prezentów z przedmiotami kolekcjonerskimi Red Dead Redemption II.
Nieco później, o godzinie 12:05:02, Julia Hardy opublikowała krótki film wideo, który jest zarazem humorystycznym komentarzem dotyczącym zamiany jej poprzedniego kubka na ten nowy, otrzymany od Rockstar Games.
O godzinie 12:13:25, użytkownik serwisu Twitter – GTA GFX, poinformował o otrzymaniu paczki z prezentami Red Dead Redemption II od Rockstar Games. Podziękował on firmie i potwierdził, że jest „niewytłumaczalne gotowy” na premierę Red Dead Redemption II. GTA GFX jest grafikiem, który przenosi oficjalne loga Rockstar Games oraz obrazy pochodzące z gier firmy do postaci wektorowej. Miałem przyjemność obserwować, jak profil tej osoby rozrasta się w niewiarygodnie szybkim tempie. Obecnie, profil GTA GFX przekroczył liczbę 9000 obserwujących – pamiętam, kiedy profil miał zaledwie kilkunastu obserwujących – zaledwie kilka miesięcy temu.
Prezenty od Rockstar Games otrzymują również gracze nadający transmisje na żywo w serwisie Twitch. O godzinie 14:36:41, jeden z użytkowników serwisu Twitter o nicku Messiah (partner serwisu Twitch), udostępnił fotografię przedstawiającą jego paczkę z prezentami Red Dead Redemption II, którą otrzymał od Rockstar Games oraz podziękowania dla firmy.
O godzinie 16:16, również redakcja jednego z najstarszych polskich serwisów traktujących o grach Rockstar Games – GTASite.pl, zaprezentowała paczkę zawierającą materiały promocyjne Red Dead Redemption II i podziękowanie za długoletnie wspieranie firmy Rockstar Games oraz jej gier. Na uwagę zasługują zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, dzięki którym czytelnicy mogą lepiej zapoznać się z zawartością przesyłki. Zdjęcia zostały wykonane przez redaktora serwisu GTASite.pl o nicku Majek.
Godzina 17:48:01: administracja niemieckiego serwisu GTA-Xtreme, istniejącego od 2003 roku, podziękowała w wiadomości wysłanej za pośrednictwem serwisu Twitter, za otrzymaną od Rockstar Games paczkę z upominkami Red Dead Redemption II.
Inne materiały reklamowe Red Dead Redemption II
O godzinie 17:18:57, użytkownik zagranicznego forum GTAForums – AwkwardTwinkie, przekazał społeczności Grand Theft Auto informację o pojawieniu się reklam gry Red Dead Redemption II, umieszczonych na budynkach w Nowym Jorku. Banery reklamowe przedstawiały pierwsze grafiki z postaciami Red Dead Redemption II, takimi jak: Dutch van der Linde, Sadie Adler, Charles Smith oraz John Marston. To miła odmiana dla fanów Rockstar Games, bowiem proces reklamowania gry polega w końcu nie tylko na wysyłaniu paczek z prezentami do różnych redakcji. Gracze również mogą wreszcie nacieszyć oko!
Zdjęcie, które przekazał, zostało pierwotnie opublikowane w serwisie Twitter, o godzinie 16:53:01 , przez Toma Caswella – producenta wideo serwisu Gizmodo. Fotografia została wykonana najprawdopodobniej podczas procesu montażu reklamy, gdyż widoczna jest na niej ekipa pracowników oraz wysięgnik.
Niedługo potem, o godzinie 17:43:24, użytkownik forum GTAForums: MostWantedMVP, opublikował fotografię będącą wykadrowaną częścią pierwszego zdjęcia autorstwa Toma Caswella, przedstawiającego banery reklamowe. Została ona wykadrowana w taki sposób, aby grafiki z postaciami Red Dead Redemption II były lepiej widoczne.
O godzinie 18:01:57, Caswell opublikował również większą ilość zdjęć w drugiej wiadomości. Fotografie przedstawiają banery reklamowe, umieszczone na budynkach w Nowym Jorku, nieopodal biura Toma, przy ulicach: E Houston oraz Lafayette (dokładny adres: 323 Lafayette St, New York, NY 10012, Stany Zjednoczone).
Według Google Maps, siedziba Rockstar Games w Nowym Jorku (adres: 622 Broadway, New York, NY 10012, Stany Zjednoczone) jest usytuowana niesamowicie blisko miejsca, w którym umieszczono banery reklamowe Red Dead Redemption II (adres: 323 Lafayette St, New York, NY 10012, Stany Zjednoczone). Obydwa miejsca dzieli zaledwie jedna ulica.
Prawdopodobieństwo pojawienia się nowych informacji o Red Dead Redemption II
O godzinie 18:04:13, jeden z zasłużonych użytkowników GTAForums – arno_cat, opublikował zdjęcie przedstawiające okładkę hiszpańskiego magazynu-dwumiesięcznika o grach wideo: Canal Ocio. Na fotografii prezentowane jest wydanie lipiec-sierpień – użytkownik arno_cat stwierdził, że opublikuje nowe informacje o Red Dead Redemption II to je opublikuje.
Użytkownik arno_cat nie zawiódł graczy i o godzinie 18:15:11, zamieścił zdjęcia stron artykułu o Red Dead Redemption II, opublikowanego w magazynie Canal Ocio. Artykuł został napisany w języku hiszpańskim, aczkolwiek miejmy nadzieję, że arno_cat udostępni wkrótce tłumaczenie na język angielski, więc będę mógł przetłumaczyć je na język polski i zamieścić w serwisie Świat Grand Theft Auto.
Lepszy widok na reklamy Red Dead Redemption II – kolejne zdjęcia
Na zakończenie dnia, w internecie zostały opublikowane kolejne zdjęcia przedstawiające banery reklamowe różnych budynków w Nowym Jorku. O godzinie 19:30:57, użytkownik serwisu Instagram – tary_n, opublikował serię zdjęć, przedstawiające banery reklamowe z kilku różnych perspektyw, uchwycone na czterech fotografiach. Zdjęcia ukazują reklamy pod bardzo dobrym kątem, dzięki czemu gracze mogą przypatrzeć się ich szczegółom, a grafika przedstawiająca głównego bohatera gry – Arthura, jest zdecydowanie lepiej widoczna. Autorka podpisała serię zdjęć następującymi słowami: „Wszyscy. Nie jesteście. Gotowi.”
O godzinie 19:36:36, Katie Better – animatorka pracująca dla Rockstar Games, opublikowała dwa zdjęcia w serwisie Twitter, na których widoczne są reklamy Red Dead Redemption II.
O godzinie 20:15:23, Roxie Vizcarra – użytkowniczka serwisu Instagram i starsza ilustratorka w firmie Rockstar Games, opublikowała serię trzech zdjęć, przedstawiających reklamy Red Dead Redemption II z jeszcze lepszej perspektywy. To kolejna z wiadomości udostępnionych przez pracowników Rockstar Games.
O godzinie 20:37:09, użytkownik Jestic (GTAForums), opublikował dwa krótkie klipy z wycieczki do miejsca, w którym znajdują się banery reklamowe Red Dead Redemption II.
O godzinie 21:35:57, użytkownik GTAFanClub (GTAForums), słusznie zauważył, iż reklamy Red Dead Redemption II zostały umieszczone w tym samym miejscu, w którym znajdowały się reklamy poprzedniej gry serii – Red Dead Redemption. Zamieścił on poniższe zdjęcia, porównujące banery reklamowe obydwóch gier.
Artykuł będzie aktualizowany na bieżąco.
Źródła (posortowane według kolejności ich użycia w artykule): profil Julia Hardy w serwisie Twitter (1, 2), profil GTA GFX w serwisie Twitter, profil Messiah w serwisie Twitter, GTASite.pl, profil GTA-Xtreme w serwisie Twitter, wiadomość użytkownika AwkwardTwinkie (GTAForums), profil Tom Caswell w serwisie Twitter (1, 2), Google Maps, wiadomość użytkownika MostWantedMVP (GTAForums), wiadomość użytkownika arno_cat (GTAForums – 1, 2), profil tary_n w serwisie Instagram, profil Katie Better w serwisie Twitter, profil Roxie Vizcarra w serwisie Instagram, wiadomość użytkownika Jestic (GTAForums), wiadomość użytkownika GTAFanClub (GTAForums)