Rockstar Games udostępniło dziś grę Red Dead Redemption 2 w wersji przeznaczonej dla usługi Stadia firmy Google. Red Dead Redemption 2 to jeden z premierowych produktów w Google Stadia.
„Doświadczcie niesamowitej historii Arthura Morgana i niesławnego gangu van der Lindego w zupełnie nowy sposób w Red Dead Redemption 2, teraz dostępnym jako premierowy tytuł dla Stadia.
Red Dead Redemption 2 dla Stadia, zawierające cały wachlarz nowej zawartości ostatnio wydanej wersji Red Dead Redemption 2 dla komputerów osobistych, w tym: nowe misje łowcy nagród, kryjówki gangu, postacie do napotkania, skarby do odkrycia, bronie, rasy koni i nie tylko.
Red Dead Redemption 2 dla Stadia zawiera również nowy tryb fotograficzny do przechwytywania kreatywnych obrazów w trybie fabularnym i dodawania do nich filtrów, naklejek i tekstu, a później wysyłania do Social Club i dzielenia się ze społecznością.
Red Dead Redemption 2 dla Stadia zawiera także darmowy dostęp do współdzielonego, tętniącego życiem świata Red Dead Online – zagranie w Red Dead Online w wersji dla Stadia, przed 16 grudnia, zapewni Wam premię w wysokości 25 sztabek złota, by ułatwić Wam doświadczanie Dzikiego Zachodu.
Kupcie Red Dead Redemption 2 na Stadia do 31 grudnia, by otrzymać dodatki trybu fabularnego, w tym: niezbędnik bandyty (Outlaw Survival Kit), konia bojowego (War Horse), mapę skarbów (Treasure Map) i nie tylko.”
Pierwsze wrażenia
Według Digital Foundry – szanowanego serwisu oceniającego gry, w szczególności pod względem ich oprawy graficznej, gra Red Dead Redemption 2 w wersji dla Google Stadia ma swoje wady i zalety. Jedną z nich są z pewnością opóźnienia i straty szczegółowości wyświetlanego obrazu.
„Ostatnią grą, na której się skupimy to ta wielka – Red Dead Redemption 2. Podstawą Stadii jest system Linux, działający na API graficznym Vulkan i z naszych ostatnich testów wersji dla PC, wiemy, że w ostatniej wersji silnika Rage, Rockstar wspiera zarówno to API, jak i DirectX 12. Wiemy również, że wywoływanie zaawansowanych funkcji gry na PC wiąże się z pewnymi stratami, dlatego decyzje programistów, dotyczące wykorzystania mocy Stadii powinny być intrygujące.
Ponownie, oczywistą kwestią dotyczącą Stadia jest to, że pomimo rozdzielczości wyjściowej 4K z Chromecast Ultra, gra sama w sobie jest renderowania w niższej rozdzielczości. Bardzo się staraliśmy, żeby rozgryźć co jest grane, lecz dowody wskazują, że Red Dead Redemption 2 działa z wewnętrzną liczbą pikseli 1440p. W przyszłości ponownie przyjrzymy się konkretnemu zestawowi cech oprawy graficznej portu na Stadia, ale pierwsze wrażenia, wskazują na duży poziom podobieństwa do wersji dla Xbox One X, pod względem określonych ustawień. Tymczasem, wygląda na to, że port RDR2 na Stadia również działa w takiej samej częstotliwości 30 klatek na sekundę. (…) Co ciekawe, z portalu internetowego, ograniczonego do 1080p, RDR2 działa na Stadii w 60 klatkach na sekundę, ale po ponownym sprawdzeniu naszych przechwyconych materiałów Chromecast, wszystkie z nich są w 30 klatkach na sekundę. Czy to co widzimy to tryby jakości/wydajności zablokowane na typ sygnału? Wkrótce będziemy ponownie sprawdzać dane wyjściowe Chromecast. To Red Dead Redemption 2 w całej swojej okazałości, działa ono dobrze i nawet mimo istniejącego, bardzo dużego opóźnienia wbudowanego w grę, nie ma żadnych problemów z przechodzeniem gry za pośrednictwem platformy streamującej.”
Źródło: Rockstar Newswire, Digital Foundry (za pośrednictwem serwisu Eurogamer)