Działania marketingowe prowadzone przez Rockstar Games, związane z promowaniem nadchodzącego produktu firmy – Red Dead Redemption II, przebiegają niesamowicie pomyślnie, co można wywnioskować z wielu wydarzeń ostatnich kilkunastu dni. Oficjalna strona internetowa gry została zaktualizowana, internauci opublikowali wiele nowych fotografii materiałów reklamowych Red Dead Redemption II, redaktorzy magazynów o grach przekazali ważne informacje dotyczące publikacji przeglądów oraz nowych szczegółów dotyczących nadchodzącej produkcji, fan Red Dead Redemption II opublikował nieoficjalną mapę gry przed jej premierą, a pracownicy zagranicznej sieci sklepów GameStop mogli obejrzeć krótką prezentację Red Dead Redemption II na tegorocznej konferencji GameSpot 2018 (GME 2018). Serdecznie zapraszam do lektury poniższego podsumowania wydarzeń.
Rockstar Games przeprowadziło małą aktualizację oficjalnej strony internetowej Red Dead Redemption II, dodając na samym jej dole slogan znany graczom z nowych materiałów reklamowych gry – „Bandyci aż po kres” („Outlaws For Life”).
Nowe zdjęcia materiałów reklamowych Red Dead Redemption II
W ciągu ostatniego okresu, niemal każdego dnia, internauci z całego świata publikowali wiele fotografii, przedstawiających różne materiały reklamowe gry Red Dead Redemption II, takie jak na przykład: banery reklamowe, plakaty, czy papierowe kostki. W tej sekcji zostały zebrane chyba wszystkie najważniejsze zdjęcia, które w znakomity sposób upamiętniają działania marketingowe Rockstar Games.
Roxie Vizcarra – starsza ilustratorka Rockstar Games, opublikowała fotografię w serwisie Instagram, która z lepszej perspektywy przedstawia baner reklamowy z Dutchem van der Linde, znajdujący się w dzielnicy Manhattan (w Nowym Jorku).
Użytkownik serwisu Twitter, toxiclucidity, opublikował zdjęcie ukazujące baner reklamowy z Arthurem Morganem, znajdujący się w Westbourne Park, w Londynie. Fotografia została wykonana nocą. Dzięki zastosowaniu dodatkowych reflektorów, reklama Red Dead Redemption II będzie dobrze widoczna niemal w każdych warunkach oświetleniowych.
Na dwóch powyższych zdjęciach, w lewym dolnym rogu banera reklamowego, widoczne jest również oznaczenie PEGI 18. Można zatem stwierdzić, iż Red Dead Redemption II zostało ocenione adekwatnie do swojej zawartości – oczywiście taka ocena nie powinna nikogo dziwić.
Steve Russell – pracownik telekomunikacji, opublikował zdjęcie w serwisie Twitter, na którym widnieje mały baner reklamowy Red Dead Redemption II, znajdujący się na jednej ze ścian sklepu z używanymi grami oraz płytami DVD. Autor fotografii stwierdził w humorystyczny sposób, że przemierzył pół świata, lecz „data premiery Red Dead Redemption II wcale nie zmieniła się na lepszą (przyp. tłum. bliższą)”.
Shane (shanksmcblood), jeden z uczestników konferencji GameStop (GME 2018), odbywającej się w mieście Indianapolis (w Stanach Zjednoczonych, w stanie Indiana), opublikował zdjęcie przedstawiające baner reklamowy Red Dead Redemption II z Arthurem Morganem. Fotografia została wykonana w budynku, w którym odbywało się wydarzenie, czyli Indy Convention Center.
Roxie Vizcarra opublikowała kolejne zdjęcie w serwisie Instagram. Tym razem, fotografia przedstawia baner reklamowy z Johnem Marstonem.
Użytkownik serwisu Instagram – mono_xider, zamieścił fotografię wykonaną w Westbourne Park (w Londynie), ukazującą baner reklamowy z Arthurem Morganem z nieco innej perspektywy, niż na fotografii autorstwa użytkownika toxiclucidity.
Użytkownik reddeadvibes opublikował zdjęcie przedstawiające baner reklamowy z Arthurem Morganem, które „wyprostował” w programie graficznym, dzięki czemu materiał reklamowy jest niemal idealnie wyśrodkowany w obrazie. Według opisu, obraz został wykonany na podstawie zdjęć dostarczonych użytkownikowi reddeadvibes przez użytkownika mono_xider.
Brandi (fullmetalhobbit) opublikowała zdjęcie, które przedstawia ją samą, na tle wielkiego plakatu Red Dead Redemption II z Arthurem Morganem. Fotografia została wykonana podczas konwentu Gen Con 2018 (od 2 do 5 sierpnia), który odbył się w budynku Indiana Convention Center, w mieście Indianapolis (miasto w Stanach Zjednoczonych, w stanie Indiana).
Użytkownik Toxic Lucidity opublikował w serwisie YouTube, film nagrany podczas podczas karnawału Notting Hill, w którym widoczny jest w oddali baner reklamowy Red Dead Redemption II z Arthurem Morganem.
Redaktor profilu RedDeadBase w serwisie Twitter, zamieścił fotografię banera reklamowego Red Dead Redemption II z Arthurem Morganem, wykonaną podczas karnawału Notting Hill 2018.
Nieco później, w serwisie Instagram, Robert Tails opublikował kolejną fotografię banera reklamowego Red Dead Redemption II z Arthurem Morganem, również wykonaną podczas karnawału Notting Hill. Zdjęcie wyróżnia dość nietuzinkowy, „ukośny” kadr.
Miejsce, w którym znajduje się baner reklamowy ukazany powyżej oraz sfotografowany budynek (Portobello Road) można obejrzeć dzięki usłudze Google Maps.
Maximus – firma oferująca usługi reklamowe w Londynie, odpowiedzialna za montaż jednego z banerów reklamowych Red Dead Redemption II, opublikowała fotografię wykonaną podczas karnawału Notting Hill. Na zdjęciu, nad tłumem, po prawej stronie widnieje reklama – trzeba przyznać, że firma usytuowała ją w niesamowicie strategicznym punkcie, gdyż tego dnia spoglądało na nią tysiące uczestników karnawału.
Redakcja oficjalnego, niemieckiego profilu PlayStation w serwisie Twitter – PlayStationDE, opublikowała fotografię ukazującą jeden z banerów reklamowych Red Dead Redemption II, znajdujący się w dzielnicy Manhattan (w Nowym Jorku). Widoczny jest na nim oficjalny slogan gry: „Bandyci aż po kres” („Outlaws For Life”).
W serwisie Instagram, Roxie Vizcarra opublikowała zdjęcie banera reklamowego Red Dead Redemption II z Charles’em Smith’em – jednym z członków gangu Van der Linde, który jest rdzennym mieszkańcem Ameryki.
Tego dnia, w serwisie Instagram, Roxie Vizcarra zamieściła fotografię banera reklamowego Red Dead Redemption II, przedstawiającego jedną z najbardziej uwielbianych przez graczy, żeńskich postaci gry, czyli Sadie Adler.
Użytkownik zagranicznego forum GTAForums – tsycho, opublikował fotografię innego materiału reklamowego. Jest nim składana, papierowa kostka z nadrukowaną grafiką, przedstawiającą Arthura Morgana celującego z rewolweru. Użytkownik otrzymał ją od swojego kolegi, który pracuje w jednym z niemieckich sklepów z elektroniką.
TheExecutor10 – inny użytkownik forum GTAForums, zamieścił kilka fotografii, na których widnieją różnego rodzaju materiały reklamowe Red Dead Redemption II. Zdjęcia zostały wykonane w niemieckim sklepie MediaMarkt, aczkolwiek użytkownik odwiedził również inne sklepy (MediMax oraz GameStop) i w nich również mógł ujrzeć wiele obiektów promujących nadchodzącą grę.
Andy McNamara – redaktor naczelny magazynu Game Informer, odpowiedział na pytanie zadane przez czytelnika w serwisie Twitter, dotyczące tego, czy Red Dead Redemption II pojawi się kiedykolwiek na okładce magazynu Game Informer.
Raghav: „@Andrew_Reiner @GI_AndyMc Czy kiedykolwiek zobaczymy RDR2 na okładce? Proszę powiedz mi 😶”
Andy McNamara: „Nie będziemy mieli RDR2 na okładce. Wszyscy próbowali, lecz to po prostu nie wypaliło.”
Użytkownik zagranicznego forum GTAForums – DuPz0r, użył serwisu Twitter w celu opublikowania informacji o udostępnieniu nowej, nieoficjalnej, trójwymiarowej mapy terenu gry Red Dead Redemption II. Mapa autorstwa DuPz0ra w wersji 0.4, została stworzona dzięki wielu spekulacjom, zamieszczanym przez użytkowników w jednym z najbardziej popularnych tematów zagranicznego forum GTAForums, zawierającym dyskusje dotyczące mapy gry Red Dead Redemption II.
Redakcja czasopisma Official PlayStation Magazine poinformowała, za pośrednictwem serwisu Twitter, o dostępności nowego, 153. wydania magazynu. Treść magazynu zawiera pewne informacje dotyczące Red Dead Redemption II. Jednak według relacji użytkowników GTAForums, kupno tego wydania jest absolutnie nieopłacalne z punktu widzenia fana gry – zawiera ono tylko trzy-stronicowe podsumowanie pierwszego filmu z rozgrywki i wszystkie zawarte w nim obrazy są zrzutami ekranu właśnie z tego klipu wideo. Warto jednak wspomnieć, że na końcu tego artykułu umieszczono następujące słowa:
„Na szczęście nasze swędzące paluchy wskazujące wkrótce nacisną spust z niespodzianką, gdyż w następnym wydaniu, tuż przed premierą RDR2, pojawi się jego przegląd. Juhu!”
~Official PlayStation Magazine
W okresie: od 25 do 30 sierpnia, w budynku Indy Convention Center (w mieście Indianapolis, w stanie Indiana), trwał specjalny konwent firmy GameStop o nazwie GME 2018, przeznaczony dla pracowników zagranicznej sieci sklepów GameStop (w szczególności dla kierowników sklepów na terenie Stanów Zjednoczonych). Dla fanów Red Dead Redemption II nie byłoby w tym wydarzeniu nic niezwykłego, gdyby nie fakt, iż podczas wydarzenia, pracownicy mogli obejrzeć 20-minutową demonstrację nadchodzącej gry.
Na czas trwania konferencji GameStop 2018, pracownicy zostali podzieleni na dystrykty i regiony. Uczestnicy wydarzenia byli niesamowicie podekscytowani – wielu z nich oczekiwało z pewnością na premierę nowych informacji dotyczących Red Dead Redemption II.
W serwisie Instagram, uczestniczka konferencji – Brittany Dill, opublikowała fotografię przedstawiająca baner, który nawiązuje swoją oprawą graficzną do Red Dead Redemption II. Został on przygotowany przez pracowników GameStop, będących najprawdopodobniej wielkimi fanami nadchodzącej gry.
W dniu, w którym odbył się pokaz Red Dead Redemption II, jeden z użytkowników serwisu Instagram i uczestników konferencji – undermined_productions, opublikował zdjęcie wykonane na konferencji GameStop 2018, podczas trwania 20-minutowej demonstracji nadchodzącej gry Red Dead Redemption II. Fotografia została usunięta przez autora niedługo po jej opublikowaniu. Poniżej możecie zobaczyć zrzut ekranu wiadomości zamieszczonej w serwisie Instagram oraz pochodzące z niej oryginalne zdjęcie.
Interesujące są również komentarze użytkownika, które zamieścił w serwisie Instagram. Są one wyraźnym dowodem na to, iż był on pozytywnie zaskoczony tą krótką prezentacją, a przede wszystkim – jakością wersji gry Red Dead Redemption II, demonstrowanej podczas konferencji.
„To najlepiej wyglądająca gra, jaką kiedykolwiek widziałem, bez jaj. I po 20 minutach lub coś koło tego, prezenter mówi: 'RDR2 będzie wspierało ulepszenia PlayStation 4 Pro, ale to co przed chwilą widzieliście było renderowane na standardowej konsoli PS4’…”
„(…) Powiedzieli, żeby to WSZYSTKO trzymać w tajemnicy. Mają strategię ujawniania informacji, której nigdy bym się nie sprzeniewierzył. Lecz jestem pewien, że wszyscy niedługo zobaczą nowy film z rozgrywki. Zapewniam Was, że poziom szczegółowości i immersja jest… #mistrzostwemrzemiosła”
„po ujrzeniu tego co widzieliśmy, nikt w tamtym pomieszczeniu nie miał wątpliwości dotyczących pojawienia się wielu nagród za grę roku”
~undermined_productions
Źródła (posortowane według kolejności ich użycia w artykule): Red Dead Redemption 2 – oficjalna strona internetowa, profil Roxie Vizcarra w serwisie Instagram, profil toxiclucidity w serwisie Twitter, profil Steve’a Russella w serwisie Twitter, profil Roxie Vizcarra w serwisie Instagram, profil mono_xider w serwisie Instagram, profil użytkownika reddeadvibes w serwisie Instagram, profil Brandi w serwisie Instagram, kanał Toxic Lucidity w serwisie YouTube, profil RedDeadBase w serwisie Twitter, profil Robert Tails w serwisie Instagram, profil Maximus w serwisie Twitter, profil PlayStationDE w serwisie Twitter, profil Roxie Vizcarra w serwisie Instagram, profil Roxie Vizcarra w serwisie Instagram, GTAForums, GTAForums (2), profil Andy’ego McNamary w serwisie Twitter, profil DuPz0ra w serwisie Twitter, GTAForums (3), profil Official PlayStation Magazine w serwisie Twitter, 2018 GME Conference, profil Brittany Dill w serwisie Instagram, profil undermined_productions w serwisie Instagram