Magazyn Game Informer przedstawił nowy artykuł, który jest kolejnym przeglądem świata Grand Theft Auto Online.
Cyfrowe wydanie w języku angielskim, możecie obejrzeć TUTAJ. Przetłumaczyłem i odfiltrowałem najważniejsze informacje, które nie powtarzały się lub których jeszcze nie publikowałem. Oto podsumowanie artykułu:
- Przyciski Wstecz/wybierz oferują obsługę menu interakcji – możesz w nim zmienić wygląd postaci, zachowanie, zobaczyć ekwipunek, założyć maskę;
- możesz zamówić striptizerki do Twojego apartamentu;
- możesz zainstalować sportową skrzynię biegów (czy chodzi tu o ręczną skrzynię biegów?);
- jeśli inny gracz zabija Cię oraz kradnie Twoje pieniądze, możesz je odzyskać tylko poprzez zemstę lub wyznaczenie innym graczom nagrody za jego zabicie;
- Rockstar będzie oznaczał najlepsze prace graczy (misje, wyścigi itp.) znakiem „Weryfikacja Rockstar”, więc będziemy wiedzieli który z graczy produkuje najlepszą zawartość – będziemy mogli zasubskrybować jego twórczość;
- zwykłe wyścigi oraz wyścigi GTA powrócą, oficjalne potwierdzenie trybu rajdów;
- Leslie Benzies stwierdza, że najpierw musisz podnieść o kilka rang swój poziom gracza, by tworzyć później własną zawartość:
„Chcemy by ludzie zrozumieli grę przed tym jak zaczną tworzyć… tak stanie się w godzinę gry.”;
- pewnego dnia, w GTA Online zostanie dodane Liberty City;
- tryb pasywny postaci jest deaktywowany od razu po oddaniu strzału (gracze mogą Cię atakować w trybie aktywnym – tryb pasywny włącza się, jeśli przez dłuższy czas nie poruszasz się);
- każdy z uczestników misji otrzymuje swoje zadanie i odgrywa określoną rolę, zależnie od tego co wybierze grupa w uprzednim lobby (menu) głosowania (snajper, obserwator akcji, czy „transportowy”) – lider może ustalać warunki pogodowe podczas misji, ilość żyć drużyny oraz stopień trudności;
- misje dostosowują się do ilości graczy – jeśli grasz w grupie, misje koncentrują się na kooperacyjnym charakterze akcji;
- misje są kontrolowane przez pracowników Rockstar w Social Club, więc ciągle będą dodawane nowe;
- każdy apartament, czy dom ma miejsce na samochody – zwykłe mają dwa miejsca, wyższej klasy mają 10 miejsc;
- w garażu można się poruszać, możesz być traktowany jako salon;
- wyższej klasy apartament pozwoli Ci na ustalanie sposobu przeprowadzania większych misje rabunkowych;
- misje rabunkowe przeprowadzane będą w kilku etapach, jednym z nich jest etap przygotowań – w demie pokazanie kupowanie broni w Ammu-Nation oraz nabywanie helikoptera;
- zaproszenia do gry są otrzymywane przez telefon komórkowy bohatera, przenoszenie do gry, po zaakceptowaniu zaproszenia, następuje od razy;
- lider dzieli łup, ale oczywiście nie wszystkich członków załogi może to zadowolić;
- ucieczka przed policją tak jak w GTA IV, opiera się na opuszczaniu okręgów zasięgu patrolu policji;
- aparat w telefonie komórkowym może być używany w trybie autoportretu;
- gracze sterujący bronią w samochodzie, mogą także przełączać stacje radiowe, ustalać drogę na mapie, korzystać z filmowego trybu kamery oraz atakować innych graczy;
- początkowe umiejętności postaci bazują na wybraniu trybu życia bohatera, ale umiejętności mogą być ulepszane, tak jak i zmieniany może być wygląd postaci;
- czwarta postać dopiero co opuściła samolot w Los Santos, tworzenie postaci wiąże się z wyborem mamy, taty i dziadków – w taki sposób otrzymujesz swoją postać, potem gracze mogą wybrać styl życia, wybrać rzeczy, które postać robi (imprezowanie, kanapowy leń, kryminalista, atleta);
- ranking obejmuje statystyki personalne oraz statystyki załogi;
- gra analizuje twój styl gry i dobiera misje mu odpowiadające;
- Rockstar używa dynamicznego systemu by zaludnić GTA Online, poczynając od Twoich przyjaciół i członków załóg, później graczy o podobnych umiejętnościach w tej samej części świata;
- firmy ochroniarskie, które polubiły Cię, mogą być użyte do przeprowadzania ataków z powietrza (nalotów);
- mająca fioła na punkcie technologii postać, z którą się zaprzyjaźniłeś, może ukryć Cię na radarze podczas gry w trybie multiplayer;
- gangi motorowe mogą Cię wspierać podczas wykonywania misji, jeśli jesteś z nimi zaprzyjaźniony;
- przyjaciel Franklina – Lamar, przedstawi Cię samochodowemu dilerowi o imieniu Simeon Yetarian, który bedzie chciał byś kradł dla niego pojazdy (misje „eksportowe” powracają);
- dzięki świadczeniu przysług postaciom, możesz zostać przedstawiony większym ilościom postaci i zagłębić się w kryminalny świat;
- akcja GTA Online odgrywa się w czasie po akcji z trybu singleplayer
- mozesz mieć postać o płci żeńskiej;
- odnosząc się do wypowiedzi Lesliego Benziesa – w GTA Online jest ponad 500 misji – część z nich może być wykonana solo, ale inne są skomplikowane i wymagają działania w drużynie;
- prawie wszystkie aktywności z trybu pojedynczego gracza są dostępne w GTA Online: większe i mniejsze misje rabunkowe, zwykłe misje, ostrzeliwanie kryjówek gangów, kradzież zbrojonych pojazdów, wyścigi, tak jak i tennis ziemny, golf oraz skakanie ze spadochronem;
- postacie pojawiają się w cutscenkach podczas interakcji z innymi postaciami, tak jak w trybie pojedynczego gracza, z tą różnicą, że nie mówią;
- celem GTA Online jest robienie czegokolwiek co przyniesie Ci więcej pieniędzy w banku i gromadzenie się dobytku jak samochody czy nieruchomość;
- postęp w kreowaniu postaci ma „pływ” i jest zależne od wielu rzeczy, ale nie znajdzie się w GTA Online żadne wydarzenie, które ma tak przyćmiewający wpływ na wszystko, że nie będzie można cofnąć jego skutków.
Źródło: Game Informer