Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dwa serwisy traktujące o grach wideo (IGN oraz CVG) opublikowały swoje przeglądy odświeżonej wersji Grand Theft Auto V.
Otrzymaliśmy w związku z tym nowe materiały oraz film z rozgrywki (czas trwania: 3 minuty), przedstawiający działanie trybu perspektywy pierwszej osoby w nadchodzącym GTA.
[pro-player]http://www.youtube.com/watch?v=jmolzs51BmA[/pro-player]
Więcej lasów, większe natężenie ruchu ulicznego (w tym przechodniów), wiele nowych gatunków zwierząt (koty oraz wieloryby), zwiększona częstotliwość pojawiania się fauny i nowe możliwości podrasowywania pojazdów (najbardziej zauważalne – świecące neony) – to tylko część zalet nowej odsłony Grand Theft Auto V.
Gra w wersji na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One będzie funkcjonować w rozdzielczości FullHD (1080p) oraz trzydziestoma klatkami na sekundę, które jak wynika z artykułów są stabilne i nawet podczas zamieszania w mieście gra będzie działać płynnie.
Konsolowi gracze na pewno docenią fakt, że gra obsługuje również dotykowe funkcje pada Dualshock 4 (panel świetlny i dotykowy konsoli PlayStation 4).
Wersja przeznaczona na komputery osobiste będzie jeszcze bardziej bogata pod względem grafiki. Ma także oferować rozdzielczość do 4k (3840×2160) oraz większą ilość klatek na sekundę (gra nie zawiera żadnych blokad – jeśli posiadamy odpowiednią konfigurację, możemy osiągnąć powyżej 60 klatek na sekundę).
Ścieżka dźwiękowa będzie wzbogacona o 150 nowych utworów, takich jak np. Backstreet Boys – I want It That Way (Non Stop Pop FM), Pat Benatar – Shadows Of The Night, czy Bronski Beat – Smalltown Boy, a wszelkie materiały wideo dostępne w grze (teleturnieje, reklamy, filmy i seriale) będą teraz wyświetlanie w rozdzielczości 720p (1280×720).
Odświeżona wersja gry przedstawia świat Grand Theft Auto z całkowicie innej strony – niedostępnej do tej pory w typowych grach z gatunku FPS (przynajmniej żadna z nich nie miała tak rozbudowanego świata).
Przeniesienie perspektywy pierwszej osoby do GTA V kosztowało studio Rockstar Games dużo pracy – dopiero teraz mamy szanse zobaczyć ile tak naprawdę czasu pochłonęła produkcja.
Opisywany widok jest dostępny podczas całej rozgrywki – w samochodzie, w łodzi, na motorze – możemy go użyć kiedykolwiek chcemy. Możemy ukończyć z tej perspektywy cały wątek fabularny gry.
Liczba nowych animacji, które były potrzebne by wywrzeć jak najlepsze wrażenie na graczu, podczas gdy ten patrzy oczami bohatera potrafi przyprawić o zawrót głowy – to aż 3000 ścieżek (przede wszystkim unikalne animacje przeładowywania broni, odrzut).
Nowy tryb kamery wymusił wprowadzenie ulepszonego systemu obrony i chowania się za przeszkodami (który jest dodatkowo opcjonalny).
Ponadto zobaczymy z bliska nowe szczegóły postaci, takie jak tatuaże na rękach, blizny, a większość obiektów została zreteksturowana co upiększyło ogólny wygląd nie tylko naszych bohaterów, ale również wszystkich modeli w grze.
Po wejściu do samochodu będziemy mogli często ujrzeć panel dotykowy na desce rozdzielczej samochodu, który wyświetla tytuł piosenki, która jest aktualnie odtwarzana w radiu.
W połączeniu z Grand Theft Auto Online, nowa opcja kamery pierwszoosobowej przyniesie ogromne możliwości i całkowicie odmienne doświadczenia w trybach deathmatch – GTA ma szansę stać się hitem gatunku FPS na skalę Counter Strike: Global Offensive, czy serii Quake.
Nowe opcja tworzenia wyścigów i deathmatchów – możliwość zablokowania widoku na kamerze z perspektywy pierwszej osoby.
Pojawią się także długo wyczekiwane przez graczy napady na bank.
Pewien użytkownik największego forum o serii Grand Theft Auto stwierdził że rozgrywka na konsolach poprzedniej generacji (Xbox 360 oraz PlayStation 3) prezentowałą się następująco:
„To tak jakbyś powiedział o odbyciu pierwszego stosunku, bez wspominania że odbył się on z dmuchanią lalą.” ~GTA_dog
Przywiązanie studia Rockstar Games do detali jakie starało się zaprezentować jest wystarczającym powodem dla którego przeciętny gracz powinien zakupić odnowioną wersję Grand Theft Auto V, bowiem żaden opis (nawet najlepiej przygotowany przez redakcję) nie zastąpi wrażeń jakich można doznać w nowym, „odremontowanym” świecie gry.
W rozwinięciu, możecie zobaczyć wszystkie zrzuty ekranu opublikowane przez Rockstar Games.
Pełne tłumaczenia wszystkich przeglądów pojawią się wkrótce na Świat Grand Theft Auto, w dziale „artykuły”.
Źródło: CVG, IGN, Grand Theft Auto V Screens