Dziś zostały wydane przeglądy różnych wydawnictw. Wszyscy są bardzo podekscytowani. Linki do wszystkich przeglądów są zebrane w dziale INFORMACJE, a oto podsumowanie najważniejszych informacji (news ruchomy – aktualizowany na bieżąco):
- rockstar chciał stworzyć otwarty, do granic możliwości, świat;
- wybieranie bohaterów jest płynne – kamera oddala się od bohatera i przenosi nas w miejce drugiego (wszystko to w stylu google earth – kamera oddala się i przybliża do następnego z animacją, oddalając się od „mapy”);
- w trakcie misji bohaterowie zmieniają się bez powyższej animacji (od razu);
- każda postać jest oceniona w różnych według kryteriów (ma paski): Odporność, Celność, Siła, Umiejętność skradania się, Latanie, Prowadzenie samochodu, Mechanik, Pojemność płuc.;
- każda postać jest znana z czego innego (już wiemy): Franklin lubi adrenalinę; Trevor ma coś w rodzaju trybu rozwałki – zadaje dwa razy mocniejsze obrażenia, otrzymuje o połowę mniejsze obrażenia i ma unikalny styl walki w ręcz; Michael ma opcję bullet time (jak w Max Payne) – spowalnianie czasu;
- te specjalne funkcje postaci mają pasek stanu – wykorzystują się po czasie, by później powoli wracać;
- oceny postaci z innych kategorii mogą być ulepszone, jeśli wykonamy główne i poboczne misje, aktywności i inne;
- trevor zawsze będzie najlepszym pilotem, Franklin zawsze najlepszym kierowcą ale każdy będzie mógł ulepszyć swoje umiejętności;
- jedna z kategorii oceny postaci to „Umiejętność skradania się”, co sugeruje, że będziemy mogli wykonać misje na wiele sposobów;
- fizyka fal jest najlepsza jaką można było ujrzeć w grach tej generacji;
- niektóre łodzie będą zawierały rzeczy takie jak kamizelka pierwszej pomocy, klapki, czy zestawy do nurkowania;
- w wodzie będą małe i większe ryby – ekosystem wód;
- pod wodą znajdziemy wiele zagadek/misji i niegrywalne postacie Los Santos też będą próbowały ich szukać;
- GTA V jest nastawione na eksplorację – nie będzie w wodzie tabliczek wskazujących, że tam jest misja/skarb;
- z nurkowania nie wyniesiemy wielkich zarobków, ale zawsze starczy na ulepszenia do samochodu;
- kółko wyboru postaci zawiera cztery trójkąty z postaciami: Franklin, Trevor, Michael oraz Twoja postać trybu multiplayer;
- tryb multiplayer będzie mniej oporny, bardziej zintegrowany z trybem pojedynczego gracza. Szybciej będziemy wchodzić i wychodzić z trybu multiplayer.;
- Michael jest nieszczęśliwy: żona go nienawidzi, nie utrzymuje z dziećmi żadnych więzi, pije tylko whiskey i ogląda stare filmy akcji;
- postacie poruszają się inaczej; Michael jest wolniejszy i spokojny.;
- Rockstar mówi, że w grze jest pięć razy więcej przechodniów niż w GTA IV;
- gra to naprawdę olbrzymi przeskok pod każdym względem, Los Angeles jest bardzo dokładnie odwzorowane;
- bardzo dużo detali: autobusy z programami zwiedzania domów celebrytów, plakaty filmowe na ścianach, ludzie w kostiumach reklamujący teatr „Cathay”, jak również Superbohater, Strażnik Kosmosu.;
- iFruit, telefon w grze, może być wykorzystany do zrobienia zdjęcia i przesłania go do Rockstar Social Club lub na twój ulubiony portal społecznościowy. Także nagrywanie filmów się pojawi.;
- telefon ma aplikacje. Prócz aparatu jest internet, kontakty, portale społecznościowe, kalendarz i opcja replayu misji. Są jeszcze trzy funkcje, o których na razie nic nie wiadomo.;
- obsesja Michaela na punkcie filmów będzie owocowała w różne sceny związane z prawdziwymi filmami. W demie, trzy postacie robią akcję rodem z filmu „Heat”.;
- „mini napady” – czyli mniejsze rabunki przygotowują gracza do podjęcia głównych misji rabunkowych. Gracz musi zabezpieczyć pojazdy, przebrania, maski, pojazdy do ucieczki i lokacje, by zmniejszyć ryzyko zagrożenia dla ekipy rabunkowej.;
- do wykonania misji będziesz wykorzystywał czasem najemników – od Ciebie zależy czy wybierzesz tych z mniejszymi umiejętnościami, czy tych lepszych, wszystko za odpowiednią cenę;
- możesz wybierać pomiędzy Franklinem, Trevorem i Michael’em w cutscenkach, ręcznie w trakcie gry, lub automatycznie kiedy sztuczna inteligencja kontroluje postaciami;
- każda postać ma pracę do wykonania – tylko od Ciebie zależy, czy pokierujesz wyborem postaci, czy zlecisz to zadanie komputerowi;
- jeśli giniesz, jesteś cofnięty do ostatniego punktu zapisu misji, nawet jeśli dwie pozostałe postacie są żywe.;
- poza tym, że gracz wybiera postacie, okienko będzie sugerowało jaką postać wybrać w danym momencie. Np. jeśli Michael i Franklin są zajęci snajperami, Michael może poprosić o pomoc Trevora.;
- będziemy mogli rabować biznesy;
- w Pay N Spray będziemy mogli tuningować wozy: malowanie, opony, przyciemnianie szyb, spoilery, grille. Ich osiągi także: zawieszenie, silnik i hamulce;
- bronie mogą być ulepszane laserowymi celownikami, lunetami, tłumikami i magazynkami o większej pojemności;
- wraca fryzjer, przebieranie oraz tatuaże;
- możesz zabierać autostopowiczów, wykonywać akrobacje i wyzwania pilota, uprawiać jogę, grać w golfa czy ścigać się na rowerach;
- możesz kupować posesje; domy, garaże oraz biznesy będą przynosiły dochody;
- wróci poziom ścigania przez policję – ale tylko pięć gwiazdek zamiast sześciu;
- uciekać przed policją można jeśli znikniemy jej z widoku – już nie będą niewiadomo skąd wiedzieli o naszym położeniu, oczywiście jeśli nie wyślą helikoptera, uciekamy standardowo poprzez opuszczenie pola widzenia, zaznaczonego na mapie;
- podczas gdy jedna z postaci jest poszukiwana przez policję, nie możemy wybierać postaci, aż do momentu gdy nie uciekniemy przed nią;
- selektor postaci podpowie, kiedy możesz je zmieniać;
- pojawią się dzikie zwierzęta (jelenie i żbiki) w górach;
- pod wodą będzie odgrywana muzyka;
- kolor samochodu może być matowy, na co wskazuje TEN screenshot.
Zachowałem też jednego gifa z filmu na tą okazję – będzie fizyka piersi! Jak możecie zobaczyć, Jimmy (syn Michaela) ma w trailerze „dyndający” łańcuch, musieli zrobić też ekhm, a nie ważne, zobaczcie sami (kliknij na obrazek poniżej, by odtworzyć animację).
TAK! Fizyka piersi – to, co tygryski lubią najbardziej.
Źródło: przeglądy wydawnictw o GTA V