Newsy według tytułów gier
 

Grand Theft Auto

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto II

 

Red Dead Redemption

Red Dead Redemption 2

 
 
Ostatnie newsy

 



Błędy GTA Online naprawione, czyżby?

3 października, 2013 -19:14-

GTA V
Rockstar Games, poinformowało na swoim blogu o ciągłej pracy programistów, z której wyniknęły poprawki szeregu błędów. Warto przypomnieć, że w dwa dni, GTA Online zjednało sobie ponad 15 milionów graczy, gdzie inne tego typu gry, potrzebowały lat ciężkiej pracy developerów, by osiągnąć podobne efekty.

Nic dziwnego – pierwszy dzień obfitował w same problemy, które odbiły się echem nawet w drugi dzień działania usługi. Do problemów z działaniem GTA Online należy doliczyć praktycznie brak doświadczenia załogi tworzącej serię Grand Theft Auto w grach tego typu.

Pierwsze doświadczenie z trybem wielu graczy w świecie w pełni trójwymiarowym, pojawiła się z okazji premiery GTA 3 (DMA Design Ltd. szybko zrezygnowało i otrzymaliśmy grę z trybem pojedynczego gracza).

Po takim obrocie spraw i uwzględnieniu miernego doświadczenia Rockstar na owym polu, można wywnioskować, że nie należy być złym na Rockstar Games, tylko zgłaszać wszelkie błędy na ich skrzynkę mailową, bądź profil Twitter.

Powracając do listy poprawionych błędów – następujące błędy zostały teoretycznie poprawione lub są w trakcie naprawiania w patchu w wersji 1.02 – niektórzy gracze nadal skarżą się na brak możliwości wejścia do gry i wykonania samouczka (misji przygotowującej) na konsolach Xbox 360 (której gracze mają zapewnioną darmową usługę Xbox Live do 6 października) oraz PlayStation 3:

  • zdjęte ograniczenie ilości populacji z serwerów GTA Online, które blokowało tworzenie postaci nowych graczy (PS3);
  • problemy z ukończeniem misji wprowadzającej – Rockstar Games wciąż pracuje nad ich rozwiązaniem (ja wreszcie wszedłem – sytuacja z czasem zmieni się na lepsze);
  • poranna niestabilność serwerów powodowała znikanie przedmiotów oraz profilów gracza – prace naprawcze trwają;
  • tymczasowo wyłączone paczki pieniędzy do kupienia za prawdziwe pieniądze – najpierw firma uzbiera graczy na serwerze, dopiero po tym jak sytuacja ustabilizuje się, zostaną uruchomione mikrotransakcje;

 
Źródło: Rockstar Newswire, Rockstar Games Support Twitter



Pierwsza łata GTA V

2 października, 2013 -13:21-

GTA V
Dziś, po godzinie 13:00, uruchomiono usługę GTA Online. Pojawił się pierwszy patch (1.01) do gry GTA V, który odblokowuje GTA Online, wbudowane w Grand Theft Auto V. Ponadto, łatka oferuje usprawnienia przydatne w trybie pojedynczego gracza. Oto podsumowanie wszystkich naprawionych błędów:

  • naprawione problemy podczas korzystania z Internetu w komórce po ukończeniu gry lub podczas powtarzania misji;
  • naprawiony błąd, związany z niemożnością dostania się do Vanilla Unicorn;
  • poprawka błędu, który powodował, że pieniądze gracza resetowały się do zera i ich ilość nie powiększała się;
  • naprawiono błąd, związany z niemożnością zaliczenia misji programu Epsilon po dostarczeniu kilku samochodów;
  • poprawka błędu, który powodował brak sterowca w liście kontaktów (edycja kolekcjonerska);
  • poprawka błędu związanego ze znikaniem zapisanych samochodów lub traceniem przez nich ulepszeń;
  • poprawione błędy dotyczące zapadania się postaci i obiektów w ziemię oraz błędzy kolizji, tak jak i wiele innych błędów.

Póki co, patch można pobrać, podłączając konsolę do internetu. Łata off-line nie jest na razie planowana.
 
Źródło: Rockstar Newswire



Tydzień nowości: premiera GTA Online, błędy w GTA V, forum Social Club, dodatki Xbox Live i mikrotransakcje

28 września, 2013 -00:52-

GTA V

Więcej informacji na temat GTA Online, prosto od Rockstar

Na blogu Rockstar Games pojawił się dziś news dotyczący Grand Theft Auto Online, a konkretnie jego premiery i pierwszych funkcji, które będzie oferowała gra.

Rockstar zwrócił się do wszystkich graczy Grand Theft Auto V:

Nasi Drodzy,

Jesteśmy dumni i przytłoczeni odpowiedzią na Grand Theft Auto V – dosłownie przytłoczeni jeśli chodzi o część naszych serwerów! Z poważaniem, mamy nadzieję, że czerpiecie przyjemność z wizyty w Los Santos i wiemy, że wielu z was miało mnóstwo pytań o Grand Theft Auto Online. Na początku, pomyśleliśmy, że będzie użytecznym, by dostarczyć trochę szczegółów o rozwoju GTA Online i mamy nadzieję, że teraz będziesz zaangażowany w tworzenie gry na wzór wszystkiego, czym może ona być.

  • Grand Theft Auto Online będzie dla nas czymś zupełnie nowym: w pełni realistyczny i żyjący świat dla wielu graczy, który będzie wciąż rósł i z upływem czasu nabierał kształtów.
  • Na unikalny kształt GTA Online będzie definiowany przez Was jak i naszą pracę, którą wkładamy. Co lubicie i czego nie lubicie, w co gracie i co chcecie będzie określało jak gra się rozwinie i w co się przeistoczy.
  • Wszystko co będziemy robić będzie robione z uwzględnieniem opinii wszystkich Was – od typów misji które będą się rozwijały, po każdego rodzaju zawartość, dostępną w przyszłości.
  • Planujemy stały napływ nowej zawartości, usprawnień i aktualizacji w przyszłych tygodniach i miesiącach.
  • Przez kilka pierwszych tygodni, planujemy skupić się na dopracowywaniu doświadczeń tak jak w testach wewnętrznych co doprowadzi do rzeczywistości, w którą mogą grać tony ludzi w prawdziwym świecie, tak, by problemy, które zwykle dotykają podobne produkcje, zostały wyeliminowane. Mamy nadzieję, że będzie to przebiegało niesamowicie płynnie, ale bądźcie wyrozumiali, jeśli tak się nie stanie i pomóżcie nam rozwiązać wszystkie problemy, które ewentualnie wystąpią!
  • Po tym, zaczniemy wydawać aktualizacje zawartości i damy Wam szansę tworzyć Waszą własną zawartość.
  • ~Rockstar Games

    Rockstar twierdzi, że liczy się opinia gracza – czyżby Rockstar Games zmieniło się tak drastycznie? Na to wygląda – od dnia premiery Grand Theft Auto Online będziemy mogli zgłaszać problemy, negatywne oraz pozytywne opinie, czy znaleziska dotyczące tytułu, pod adresem: GTAOnline@rockstargames.com.

    Największą nowością będzie forum Social Club, które pozwoli na prowadzenie dyskusji z innymi graczami, tak jak i sugerowanie zmian, czy wyrażanie opinii, podobnie jak drogą e-mailową.

    Warto wspomnieć, że dotychczas, firma przeglądała największe na świecie forum o serii – GTAforums.com, by zasięgnąć opinii graczy i podejrzeć sugestie, które podsuwali sami gracze. Dzięki forum Social Club, zmieni się to.

    Według Rockstar Games, wsparcie graczy jest bardzo potrzebne, szczególnie w pierwszych dniach, z wiadomego powodu – w dniu premiery gracze zaczną „zapychać” wszystkie dostępne serwery i gra może być niestabilna, mogą wystąpić błędy, których ominięcie jest niemożliwe, ponieważ dla gier o takiej charakterystyce jak GTA Online, jest to chleb powszedni.

    Rockstar w pewnym akapicie omawianej aktualności, przypomina nam o kobiecie-ośle, która pojawiła się już w Red Dead Redemption – spodziewajmy się podobnych błędów w Grand Theft Auto Online.

    Warto dodać, że infrastuktura serwerów Rockstar Games nie jest wydajna i będzie sprzyjała różnym, dziwnym wypadkom – wystarczy przypomnieć liczne awarie, kiedy rzesze fanów zaczęły odwiedzać stronę Grand Theft Auto V, podczas gdy Rockstar wydawał nowe materiały na temat owego tytułu.

    Firma zapewnia, że wciąż stara się o poszerzenie wspomnianej infrastuktury i dodawanie nowych serwerów – przeprasza także za zaistniałe błędy w usługach iFruit i Social Club oraz prosi o cierpliwość w razie ich ponownego wystąpienia.

    Co dostaniemy na starcie Grand Theft Auto Online?

    Premiera GTA Online nie obędzie się bez echa, więc na tę okoliczność, Rockstar Games musiało przygotować wiele interesujących trybów gry i funkcji, dostępnych w pierwszym dniu.

    Przygotowałem podsumowanie najważniejszych szczegółów na temat GTA Online, które niedawno zaprezentowało Rockstar Games.

    Od uruchomienia usługi, maksymalnie 16 graczy w jednym momencie (na cały świat gry) może cieszyć się następującymi funkcjami gry:

    • całkowicie otwarty świat: oglądanie filmów z przyjaciółmi, wyścigi na rowerach górskich, strzelnica, rabowanie sklepów, wojny gangów, rabowanie uzbrojonych ciężarówek i wiele więcej;
    • misje główne, poboczne oraz rabunkowe, które możesz wykonywać samotnie lub wraz ze swoimi przyjaciółmi;
    • wyścigi – od klasycznych ulicznych i tych na ciężkim terenie, po wyścigi na oceanie, czy w powietrzu – w tym powrót wyścigów GTA oraz nowy typ wyścigów – Rally, gdzie obok zasiada pilot, który ma za zadanie pokierować Cię;
    • sporty – zaproś swojego przyjaciela lub losowego gracza do gry w tenisa ziemnego, rundkę w golfa, czy zeskocz ze spadochronem i wiele więcej – wszystko dla kasy i reputacji;
    • tworzenie własnej postaci oraz ubieranie jej, zachowywanie samochodów w swoim garażu oraz pełne dostosowywanie broni postaci;
    • otrzymujesz reputację za wszystkie uczynki w GTA Online – pomoże Ci ona wskoczyć na wyższy poziom, dzięki czemu uzyskasz dostęp do lepszej broni, nowy ch pracodawców, czy funkcji;
    • zarobione na wyścigach, napadach i okradzionych opancerzonych furgonetkach i misjach pieniądze możesz wydać na samochody, ubrania, bronie, posiadłości i wiele więcej;
    • jeśli jesteś leniuchem, możesz zakupić pieniądze do gry (mikrotransakcje rozwiązane w ciekawy sposób);
    • całe szczęście – każdą część będzie można zdobyć za darmo, jeśli na nią zarobimy (nie musisz wydawać pieniędzy, ale możesz to zrobić, by uzyskać jakiś dodatek w grze szybciej niż inni);
    • nie można przenieść pieniędzy z trybu pojedynczego gracza, ale większość graczy będzie zarabiała pieniądze szybciej w GTA Online niż w trybie pojedynczego gracza GTA V;
    • pojawią się typowe problemy dla gier online – blokady serwerów, błedy, rzeczy, które Rockstar będzie zmieniał z biegiem czasu i inne niespodzianki. Warto wspomnieć, że w trybie pojedynczego gracza już spotykaliśmy się z duplikacją ciotki Franklina, czy stałym podnoszeniem się postaci po upadku ze spadochronem na pochyłą powierzchnię gór.

    Rockstar Games zapewnia, że wszystko pójdzie jak z płatka, pod warunkiem stałego nadsyłania opinii graczy, więc wszystkie błędy zostaną naprawione w jak najkrótszym czasie.

    Planowane aktualizacje zawartości GTA Online

    Rockstar Games, w pierwszych tygodniach skupi się na określonych częściach rozgrywki. Będzie nas informował na bieżąco o dodawanej zawartości.

    Firma zapewnia, że nie wyklucza dodania większej ilości funkcji, niż wcześniej założyła. Wszystkie dodatki będą darmowe do pobrania.

  • Kreator zawartości – otrzymamy go z narzędziami do tworzenia deathmatchów oraz wyścigów.
  • Paczka „Plażowy żul” – cztery nowe pojazdy do zabawy na plaży, 300 nowych części garderoby oraz dwie nowe bronie dalekosiężne.
  • Tryb Capture The Flag (przechwycenie flagi) – klasyczny tryb CTF, umożliwiający stworzenie własnego, używając kreatora zawartości.
  • Duże misje rabunkowe – pełne, kooperacyjne, duże misje rabunkowe, wymagające ostrożnego rozplanowania, współpracy i odważnej egzekucji – w Twoim apartamencie będzie dostępna tablica korkowa.
  • Dodatki Xbox Live

    Od 26 września, na Xbox Live dostępne są dodatki dla Twoich avatarów oraz 10 nowych obrazków gracza. Niestety, nie wszystkie dodatki są darmowe. Poniżej lista dodatków.

    Strój gangu Ballas – MężczyznaKobieta
    Strój rodziny Grove Street – MężczyznaKobieta
    Koszulka z logo Kifflom – MężczyznaKobieta
    Strój Kifflom – MężczyznaKobieta
    Koszulka Los Santos – MężczyznaKobieta
    Czapka Los Santos
    Motocykl sportowy Pegassi Bati 801RR w barwach napoju Sprunk

    P.S Przepraszam Was za zniknięcie na kilka dni – było spowodowane nadmiernym poceniem się mojej konsoli (wiadomo dlaczego) i innymi paroma sprawami.
     
    Źródło: Rockstar Newswire, Rockstar Newswire