gta-5-official-logo

Grand Theft Auto VAktualności



Kolejna aktualizacja GTA Online

5 października, 2013 -13:03-

GTA V
Rockstar Games wydało kolejną aktualizację do problematycznego, dla niektórych graczy, GTA Online.

Łata jest na razie dostępna tylko na konsole PlayStation 3.
Obecnie, developerzy dokładają wszelkich starań, by współpracować z firmą Microsoft – by patch ukazał się także na konsolach Xbox 360.

W tej aktualizacji (wersja 1.03), naprawione/poprawione zostaną następujące elementy:

  • utknięcia graczy na etapie ładowania wyścigu samouczka;
  • wpłacanie/wypłacanie pieniędzy i ich usuwanie z kont/kieszeni;
  • niepoprawna ilością pieniędzy, które wypadały z umierającego gracza w misjach zwykłych i LTS (ostatnia żyjąca drużyna);
  • niepojawianie się postaci GTA Online na kole wyboru;
  • sytuacje, w których tymczasowa postać, podmieniała postać główną;
  • tracenie przez graczy apartamentów oraz pieniędzy;
  • błąd, który powodował opuszczanie niektórych, głównych misji;
  • usunięcie opcji autozapisu podczas przechodzenia do GTA Online (by zmniejszyć ryzyko błędu podczas zapisu);
  • ogólna stabilność.

Rockstar zdecydowało się także na udostępnienie graczom strony ze statystykami oraz strony z poradnikiem do GTA Online, możecie je obejrzeć pod odnośnikami, znajdującymi się w źródłach tej aktualności.

W dalszym ciągu, Rockstar Games jest otwarte na wszelkie sugestie oraz raporty błędów od graczy. Stwierdza także, że to nie koniec nowości i z czasem będą pojawiały się w GTA Online, nowe funkcje.
 
Źródło: Rockstar Newswire, Statystyki GTA Online, Poradnik GTA Online



Błędy GTA Online naprawione, czyżby?

3 października, 2013 -19:14-

GTA V
Rockstar Games, poinformowało na swoim blogu o ciągłej pracy programistów, z której wyniknęły poprawki szeregu błędów. Warto przypomnieć, że w dwa dni, GTA Online zjednało sobie ponad 15 milionów graczy, gdzie inne tego typu gry, potrzebowały lat ciężkiej pracy developerów, by osiągnąć podobne efekty.

Nic dziwnego – pierwszy dzień obfitował w same problemy, które odbiły się echem nawet w drugi dzień działania usługi. Do problemów z działaniem GTA Online należy doliczyć praktycznie brak doświadczenia załogi tworzącej serię Grand Theft Auto w grach tego typu.

Pierwsze doświadczenie z trybem wielu graczy w świecie w pełni trójwymiarowym, pojawiła się z okazji premiery GTA 3 (DMA Design Ltd. szybko zrezygnowało i otrzymaliśmy grę z trybem pojedynczego gracza).

Po takim obrocie spraw i uwzględnieniu miernego doświadczenia Rockstar na owym polu, można wywnioskować, że nie należy być złym na Rockstar Games, tylko zgłaszać wszelkie błędy na ich skrzynkę mailową, bądź profil Twitter.

Powracając do listy poprawionych błędów – następujące błędy zostały teoretycznie poprawione lub są w trakcie naprawiania w patchu w wersji 1.02 – niektórzy gracze nadal skarżą się na brak możliwości wejścia do gry i wykonania samouczka (misji przygotowującej) na konsolach Xbox 360 (której gracze mają zapewnioną darmową usługę Xbox Live do 6 października) oraz PlayStation 3:

  • zdjęte ograniczenie ilości populacji z serwerów GTA Online, które blokowało tworzenie postaci nowych graczy (PS3);
  • problemy z ukończeniem misji wprowadzającej – Rockstar Games wciąż pracuje nad ich rozwiązaniem (ja wreszcie wszedłem – sytuacja z czasem zmieni się na lepsze);
  • poranna niestabilność serwerów powodowała znikanie przedmiotów oraz profilów gracza – prace naprawcze trwają;
  • tymczasowo wyłączone paczki pieniędzy do kupienia za prawdziwe pieniądze – najpierw firma uzbiera graczy na serwerze, dopiero po tym jak sytuacja ustabilizuje się, zostaną uruchomione mikrotransakcje;

 
Źródło: Rockstar Newswire, Rockstar Games Support Twitter



Pierwsza łata GTA V

2 października, 2013 -13:21-

GTA V
Dziś, po godzinie 13:00, uruchomiono usługę GTA Online. Pojawił się pierwszy patch (1.01) do gry GTA V, który odblokowuje GTA Online, wbudowane w Grand Theft Auto V. Ponadto, łatka oferuje usprawnienia przydatne w trybie pojedynczego gracza. Oto podsumowanie wszystkich naprawionych błędów:

  • naprawione problemy podczas korzystania z Internetu w komórce po ukończeniu gry lub podczas powtarzania misji;
  • naprawiony błąd, związany z niemożnością dostania się do Vanilla Unicorn;
  • poprawka błędu, który powodował, że pieniądze gracza resetowały się do zera i ich ilość nie powiększała się;
  • naprawiono błąd, związany z niemożnością zaliczenia misji programu Epsilon po dostarczeniu kilku samochodów;
  • poprawka błędu, który powodował brak sterowca w liście kontaktów (edycja kolekcjonerska);
  • poprawka błędu związanego ze znikaniem zapisanych samochodów lub traceniem przez nich ulepszeń;
  • poprawione błędy dotyczące zapadania się postaci i obiektów w ziemię oraz błędzy kolizji, tak jak i wiele innych błędów.

Póki co, patch można pobrać, podłączając konsolę do internetu. Łata off-line nie jest na razie planowana.
 
Źródło: Rockstar Newswire