Tłumaczenie artykułu (CVG – 2013): „Trailer GTA Online i pierwsze szczegóły: zawartość generowana przez użytkownika, wspólne misje rabunkowe i więcej”

16 sierpnia, 2013 -22:53-

 
min

Na dodatek, Rockstar nakreśla swoje ambicje związane ze światem Grand Theft Auto.

Rockstar odsłonił kurtynę z Grand Theft Auto Online.

Podczas gdy GTA Online dzieli cechy oraz geografię z Grand Theft Auto V, wciąż pozostaje ono osobnym produktem, posiadając historię rozwoju oraz cykl wydawniczy, będąc dostępnym za darmo, dla każdego kto zakupił kopię GTA V. GTA Online zostanie odblokowane w dwa tygodnie po premierze GTA V i może wymagać pobrania plików małej wielkości, by zostać aktywowanym.

Mamy także wystarczająco dużo szczęścia, by zaprezentować ekskluzywny i dogłębny wywiad z dyrektorem artystycznym firmy Rockstar North – Leslie’m Benzes’em, na temat nadchodzącej produkcji oraz ambicji owego studia.

Przegląd oraz wywiad są pełne nowych szczegółów na temat Grand Theft Auto Online oraz Grand Theft Auto V, lecz dla tych którzy oczekują krótkiego podsumowania, wybraliśmy najważniejsze informacje, formułując strzeszczenie. Spójrz poniżej.

Ogólne informacje o GTA Online:

  • Rockstar zaczął myśleć o GTA Online w momencie rozpoczęcia produkcji Grand Theft Auto 3 (więcej informacji pojawi się na Świat GTA w dziale GTA 3 BETA);
  • pokazane prasie demo GTA Online, pochodzi z wersji na konsolę PlayStation 3;
  • PlayStation 3 nie jest platformą wiodącą – GTA V jest pierwszą częścią, przy której produkcji zastosowano rozwój paralelny;
  • Rockstar tłumaczy, że różnice w rozwoju na różne platformy są obecnie bardzo małe i będzie trudno stwierdzić, po wydaniu, czym różnią się od siebie określone wersje;
  • GTA Online wygląda tak jak GTA V, z małymi różnicami w detalach modeli samochodów;
  • Rockstar wybiega myślami w przyszłość „pod względem misji, nowej zawartości, ubrań, apartamentów na kolejną chwilę”. Planuje wziąć pod uwagę dane graczy, w budowaniu przyszłości GTA Online.
  • Rockstar chce, aby internetowa tożsamość gracza była używana również w innych jego produkcjach, czego przykładem są drużyny z Max Payne 3;
  • Rockstar chce wciąż dodawać nową zawartość, by budować świat GTA Online, zakładając brak jakichkolwiek ograniczeń:
  • „Moglibyśmy, jeśli byśmy chcieli, symulować cały świat, różne kraje, czy cokolwiek podobnego, nieważne. Czy to zrobimy czy nie… Wciąż mamy trochę starszych koncepcji, których używamy, bawiąc się nimi.”;

  • Rockstar skupia się na wydaniu wersji na obecną generację konsol i „zobaczy, co stanie się w przyszłości”, biorąc pod uwagę wydania wersji na konsole kolejnej generacji.

Szczegóły dotyczące rozgrywki w GTA Online

  • GTA Online to stale otwarty świat online dla szesnastu aktywnych graczy (przyp. tłum. np. w wyścigu), lecz setki tysięcy graczy (ich liczba nie ma znaczenia) przebywają w głównym (przyp. tłum. większym) universum;
  • GTA Online przejmuje całą podstawę rozgrywki z trybu single player: grabienie, wspólne rabunki, deathmatche, wyścigi, wojny gangów, załogi przeciwko załogom (mecze rankingowe), sporty (tenis ziemny, skakanie ze spadochronu, golf i wiele innych), dodatkowo – poboczne misje jak rabowanie ciężarówek banków, przejmowanie zagubionych przez firmy transportów, import/eksport pozyskanych samochodów, czy premia za głowę danego gracza (przyp. red. nagrodę z własnej kieszeni ustala drugi gracz);
  • GTA Online wygląda tak samo jak GTA V, bez kompromisów;
  • kiedy gracz mówi do mikrofonu, usta postaci poruszają się;
  • przed organizacją rabunków, czy przejmowania, gracze mogą wybrać maski, by ukryć swoją tożsamość, później mogą one zostać zerwane, by stracić status poszukiwanego przez policję;
  • Policja ma wyznaczony obszar poszukiwań, z ktorego gracze muszą sie wydostać (przyp. red. by zgubić poziom poszukiwań);
  • ktokolwiek wykonuje misje, otrzymuje pieniądze i decyduje jak je podzielić;
  • samochody mogą zostać ubezpieczone i wymienione;
  • gracze wykonują misje i aktywności za Punkty Reputacji, pieniądze oraz przedmioty materialne;
  • gracze mogą tworzyć własne misje, korzystając z narzędzi kreatora;
  • otwierasz kreatora i ustalasz punkty odradzania się graczy, ustawiasz obiekty, samochody, samoloty, cokolwiek chcesz ustawić w otoczeniu; twoja praca jest dodawana do Chmury Social Club, z której inni gracze mogą ją pobrać;
  • gracze mogą wybrać preferowany typ kreatora;
  • na początku, gracze będą mogli tworzyć wyścigi oraz deathmatche;
  • Rockstar, z upływem czasu, wprowadzi nowe narzędzia oraz zawartość;
  • GTA Online zostanie uruchomione w dwa tygodnie po premierze GTA V;
  • GTA Online jest uruchamiane poprzez wybranie czwartego slotu z koła wyboru bohatera;
  • dwa tygodnie po pojawieniu się GTA Online, uaktywnią się małej wielkości pliki do pobrania, możliwe, że będzie to mały kod odblokowujący;
  • system tworzenia bohatera należy do trybu multiplayer, statystyki kampanii nie będą importowane;
  • świat GTA Online jest osadzony w czasie przed fabułą GTA V;
  • GTA Online przeprowadzi Cię przez misje wprowadzające z postaciami z gry, tłumaczącymi mechanikę i systemy;
  • pod względem czasu „przechodzenia” gry, GTA Online można porównać do GTA V, nie można jednak porównywać fabuły (przyp. red. GTA Online jest odrobinę gorze pod względem fabuły);
  • gracze będą zapisywani w rankingach w poszczególnych typach misji w GTA Online;
  • Rockstar ma „wewnętrzny ranking” który zbiera informacje o graczach z dziedziny strzelania, prowadzenia, latania, czy skoków ze spadochronu;
  • GTA Online będzie publikowało tyle informacji, że „ludzie będą uświadomieni w których kategoriach gry są najlepsi”;
  • statystyki i inne dane na temat gracza będą dostępne poprzez Social Club, który nie jest planowany, by pojawić się w formie mobilnej aplikacji, ale wciąż możesz załadować stronę Social Club na np. tablecie;
  • Rockstar zaimplementował „sprawne zarządzanie oszukującymi” by upewnić się, że gracze będą się odpowiednio zachowywać;
  • „tryb pasywny” może zostać uruchomiony, co oznacza, że gracz nie będzie mogł strzelać do innych, ale także nie będzie mógł zostać zastrzelony;
  • noszenie przy sobie dużej ilości pieniędzy może być niebezpiecznie, ale gracze mogą odwiedzić bank, by zostawić w nim środki, które zostaną zapiezpieczone;
  • prywatne samochody nie mogą zostać skradzione, ponieważ mogą zostać zamknięte, aczkolwiek nadal mogą zostać zniszczone lub wysadzone w powietrze;
  • gracze mogą uzyskać „wilczy bilet” za złe zachowanie i jeśli będą się zbyt źle zachowywać, mogą zostać ukarani;
  • inni gracze będą mogli rozpoznać gracza, który ma „wilczy bilet”;
  • samochody mogą zostać zakupione lub skradzione; kiedy samochód jest kradziony, gracze mogą przemalować go i zmienić tablice rejestracyjne, w przeciwnym wypadku, samochód może zostać rozpoznany przez policję;
  • widok kamery może zostać zmieniony przez gracza, tak jak w GTA IV;
  • przyszłościowa wizja Rockstara zakłada przetransformowanie zakończonych gier w filmy; mimo że Rockstar mówi, że to jest możliwe do wykonania, na obecną chwilę są to tylko marzenia;
  • nie możesz współdzielić newsów Weazel online, możesz tylko oglądać newsy z Twojego apartamentu tylko wtedy, kiedy któryś z twoich przyjaciół jest obecnie poszukiwany;
  • Rockstar wciąż balansuje premią za wykonanie misji, więc cena będzie adekwatna do poziomu cen na giełdzie nieruchomości oraz rynku samochodów;
  • investowanie w giełdę i akcje jest również dostępne online, możesz wykupić akcje koncernu produkującego samochody, niszczyć samochody tego producenta, by uzyskać zamienniki z ubezpieczenia, a ceny na giełdzie podskoczą w górę;
  • gracze mogą formować się w kartele, ale Rockstar przewiduje wprowadzenie „zarządu”, by „upewnić się, że nie stanie się nic nieprzewidzianego”;
  • widzowie z prasy widzieli tylko kawałek mapy GTA Online, „w grze jest cały kawał mapy”, którego redaktorzy nie widzieli;
  • „tam jest bardzo dużo zabawek, dużo obszarów, z których można skorzystać przy okazji tworzenia misji”;
  • telewizor w apartamencie pokazuje program detektywistyczny, ale prezes Rockstar North nie wiedział co owy program prezentuje, ponieważ drużyna developerów wciąż dodaje nową zawartość do gry;
  • gracze mają dostęp do tablicy do planowania rabunków, podobnej z trybu single player; ma wszystkie mapy, ludzi oraz kropki do zaznaczania punktów orientacyjnych;
  • misje GTA Online, na początku, będą prostsze od tych z głównej gry;
  • podwodna rozgrywka, na początku, nie będzie dużą częścią GTA Online, ale Rockstar zacznie zwracać na ten aspekt uwagę, po wprowadzeniu „setek misji”;
  • GTA Online oferuje aktywność taką jak tenis ziemny dla dwóch graczy;
  • gracze uczestniczący w pobocznych-aktywnościach „nie będą terroryzowani”, mogą bez obaw cieszyć się grą w tenisa ziemnego;
  • korzystając z telefonu, gracze mogą wezwać wsparcie postaci oraz uruchomić niezbędne czynniki, potrzebne do ukończenia misji; np. dwóch graczy może wybrać pozostałych graczy jako kontrolowanych przez komputer i dzięki temu ukończyć misję dla 8 graczy, wezwać nalot lub wyłączyć swoje oznaczenia na mapie, tak by ukryć się przed innymi graczami;
  • nowe postacie oferujące nowe usługi są wprowadzane w miarę postępów gracza;
  • Rockstar planuje „potężne” funkcje odnoszące się do „załóg, playlist, wyzwań”;
  • prawdopodobne jest pojawienie się możliwości miksowanie i dobieranie misji by tworzyć własne „playlisty”.

Rockstar potwierdziło premierę w Stanach Zjednoczonych i Europie, która odbędzie się 17. września na Xbox 360 oraz PlayStation 3. Premiera gry w Japonii przewidywana jest na 10 października.
 
 
© Future Publishing Limited AD 2013
Źródło: CVG
 
Autor tłumaczenia: Filip454

Zastrzegam sobie wyłączne prawo do publikacji tego tłumaczenia.