Newsy

 
 



Lazlow Jones opuścił Rockstar Games

15 sierpnia, 2020 -17:26-


Wielu graczy oraz fanów Rockstar Games na całym świecie jest nieco zszokowanych kolejnym, przełomowym wydarzeniem w historii jednego z największych producentów gier wideo.

Po prawie 20 latach, Lazlow Jones (Jeffrey Crawford Jones), znany ze swoich audycji zawartych na ścieżkach dźwiękowych gier z serii Grand Theft Auto, zrezygnował z dalszej współpracy z Rockstar Games. Oznacza to, iż najprawdopodobniej, Jones nie użyczy już swojego głosu ani wizerunku żadnej postaci stworzonej przez jednego z największych producentów gier wideo.

Powodem opuszczenia Rockstar Games były najprawdopodobniej problemy osobiste, związane z chorobami najbliższych, o których Jones poinformował za pośrednictwem oficjalnego profilu w serwisie Instagram. Sprawy nie ułatwiła również pandemia.

11 sierpnia (wtorek), o godzinie 21:54:26, Lazlow Jones opublikował wpis pożegnalny w serwisie Instagram, w którym przedstawił wszystkim obserwującym swoje przemyślenia, podsumowujące niesamowicie trudny okres w jego życiu.

„Wysiadając z samolotu z Nowej Zelandii w 2018 roku, odebrałem rozmowę telefoniczną, która zmieniła kierunek mojego życia. To była moja siostra, która poinformowała mnie, że zachorowała na nowotwór złośliwy. Wkrótce potem mój tata też otrzymał diagnozę, a potem moja mama miała operację serca.

Zostałem głównym opiekunem mojej siostry i każdego tygodnia spędzałem godziny na oddziałach chemioterapii, przechodząc przez dramaty związane z ubezpieczeniem zdrowotnym, obłędnymi wydatkami, nownymi wyjazdami na pogotowie, gotowaniem, sprzataniem, przeklinaniem, pielęgniarstwem i pomocą osobie w dalszych próbach, nawet jeśli wie, że umiera. To więcej niż stresujące.

W czasie podróży, przeniosłem ją do Memorial Sloan Kettering, który jest oceniany jako jeden z dwóch najlepszych szpitali onkologicznych w kraju. Personel, opieka i technologia w MSK jest niesamowita.

W zeszłym roku, podczas intensywnej chemioterapii, powiedziała, że chce pojechać do Norwegii zanim umrze. Zarezerwowałem więc bilety lotnicze i zabrałem bardzo chorą dziewczynę na wymarzoną wycieczkę.

Kiedy uderzyła pandemia, sytuacja stała się radykalnie trudna i jeszcze bardziej uciążliwa podczas opieki nad osobą chorą na raka. Jednak ujawniło to i bardzo wzmocniło solidarność między przyjaciółmi, rodziną i sąsiadami, z którymi ledwo się rozmawiało – gdy ludzie zbierali się, aby walczyć z niewidzialnym wrogiem, dbać o siebie nawzajem, jednoczyć się i przejść przez szalenie stresujący i pełen wyzwań czas.

Podróże zaczynają się i kończą, a ta zbliża się do końca. Na szczęście, w trakcie tego wszystkiego otrzymałem miałem dużo miłości i wsparcia od przyjaciół. Mam nadzieję, że i Wam uda się wyciągnąć rękę i być miłym dla przyjaciela lub nieznajomego, gdyż to wszystko zmienia świat – nie wiemy, jak długo na nim będziemy.”

~Lazlow Jones (za pośrednictwem serwisu Instagram)

Według informacji zamieszczonej przez samego Jonesa w serwisie LinkedIN, opuścił on Rockstar Games już w kwietniu 2020 roku.

Jeffrey Crawford „Lazlow” Jones był bardzo ważnym pracownikiem firmy, a jego praca nie polegała wyłącznie na użyczaniu swojego głosu i wizerunku. To kolejny z najważniejszych weteranów, które rychło po odejściu Lesliego Benziesa oraz Dana Housera, opuściły Rockstar Games w ostatnim czasie.

Jones funkcjonował jako kierownik, scenarzysta oraz producent. Swoją współpracę z Rockstar Games rozpoczął w kwietniu 2001 roku, debiutując jako prezenter radiowy w ścieżce dźwiękowej gry Grand Theft Auto III. Lazlow współpracował również podczas produkcji innych gier firmy: Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories, Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City. Grand Theft Auto V (wraz z Grand Theft Auto Online) to ostatnia gra stworzona z jego aktywnym udziałem.

Dla wielu, Lazlow Jones był wręcz przeciwieństwem odgrywanej przez siebie w grze postaci – bezinteresownym i bardzo szlachetnym człowiekiem.

„Pracowałem w Rockstar Games przez prawie 20 lat jako kierownik, producent i scenarzysta tworzących historię marek, takich jak: Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, Bully, Max Payne, Midnight Club i nie tylko. Byłem współprzewodniczącym działu produkcji Rockstar Games. Odpowiadałem za tworzenie kreatywnej zawartości audio oraz wideo gier, pracując i pisząc bezpośrednio ze współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym Rockstar – Danem Houserem. Stworzyłem i kierowałem zespołami scenarzystów, producentów, ilustratorów, animatorów, artystów grafików filmowych i montażystów wideo, by pomagać w tworzeniu jednych z największych i najbardziej wpływowych mediów w branży rozrywkowej – w tym Grand Theft Auto V (6 miliardów dolarów przychodu). Moje zespoły produkowały zwiastuny gier wideo, filmy wideo z gier, reklamy, transmisje na żywo w serwisie Twitch, nagrania lokalizacyjne – w tym technologie przechwytywania twarzy, nagrania motion capture oraz treści radiowe i telewizyjne w grach, w tym oryginalne animowane programy. W tym czasie pisałem dialogi, komponowałem piosenki i parodystyczne dżingle, nadzorowałem proces tworzenia muzyki i kierowałem muzyków. Wyreżyserowałem tysiące sesji głosowych dla gier wideo, radia i komiksów. W swojej karierze pisałem i reżyserowałem dla takich talentów jak: Ricky Gervais, Phil Collins, Danny McBride, Kenny Loggins, Cara Delevingne, Burt Reynolds, Axl Rose, Iggy Pop, Daddy Yankee, Bootsy Collins, Karl Lagerfeld, Pam Grier, Lee Scratch Perry, David Cross, Patton Oswalt, Fred Armisen, Jason Sudeikis, Bill Hader, J.B. Smoove, George Clinton, Chuck D z Public Enemy i wielu innych.

Przed i równolegle z moją karierą w Rockstar Games, opracowałem, wyprodukowałem i poprowadziłem kilka ogólnokrajowych programów radiowych, w tym: The Lazlow Show (K-Rock New York; Sirius Satellite Radio) i Lazlow’s Technofile, nadawanych w 150 stacjach.

Założyłem Radio Lazlow Inc, zajmującą się produkcją pełnousługową firmę, świadczącą kreatywne usługi dla radia, telewizji, agencji reklamowych i spektakli teatralnych. Moje doświadczenie w zakresie mediów i technologii zaowocowało również możliwością występowania na konferencjach, a także pełnieniem funkcji rzecznika prasowego Rockstar Games, gdzie udzielałem wywiadów w lokalnych i krajowych programach radiowych, w tym w NPR i BBC.

Obecnie pracuję nad kilkoma projektami, w tym nad rozwojem programów dla Disney’a i Netflix’a, doradztwem dla firmy produkującej gry wideo oraz współpracą ze scenarzystą/reżyserem z Comedy Central oraz ze zwycięzcą nagrody Emmy – byłym reżyserem i producentem Dreamworks.”

~Lazlow Jones (za pośrednictwem serwisu LinkedIN)

 
Źródło: profil radiolazlow w serwisie Instagram (11 sierpnia, 2020 -21:54:26-), profil Lazlow Jones w serwisie LinkedIN (zrzut ekranu strony internetowej w formacie .PNG, wykonany 15 sierpnia, 2020 -15-26-25-)



Grand Theft Auto IV: Complete Edition już dostępne za pośrednictwem Rockstar Games Launcher oraz Valve Steam

25 marca, 2020 -19:34-


Rockstar Games udostępniło wczoraj cyfrową wersję Grand Theft Auto IV: Complete Edition. Grę można zakupić za pośrednictwem aplikacji klienckiej Rockstar Games Launcher oraz platformy dystrybucji cyfrowej Valve Steam.

Grand Theft Auto IV: Complete Edition to pełny zestaw, zawierający grę Grand Theft Auto IV oraz obydwa jej dodatki – Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned oraz Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony.

Cena produktu Grand Theft Auto IV: Complete Edition, dostępnego za pośrednictwem Rockstar Games Launcher oraz Steam wynosi 84,90 zł ($19.99).

Posiadacze gry Grand Theft Auto IV lub Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City w wersji cyfrowej Steam, otrzymają darmową aktualizację do GTA IV: Complete Edition, która będzie dostępna do pobrania w bibliotece, zawiera obydwa te produkty i nie posiada wbudowanej obsługi usługi sieciowej Microsoft Games for Windows Live.

Drodzy Czytelnicy, uważajcie jednak na nową wersję gry, gdyż nie wszystko zostało poprawione – niektóre aspekty wpływające na przyjemność czerpaną z rozgrywki uległy niekoniecznie pozytywnym zmianom.

Więcej szczegółów dotyczących aktualizacji

 
Źródło: Rockstar Newswire (24 marca, 2020), profil Rockstar Games w serwisie Twitter (24 marca, 2020 -21:12:20-), profil Rockstar Games w serwisie Facebook (24 marca, 2020 -21:13:19-), profil Rockstar Games w serwisie Instagram (24 marca, 2020 -21:18:00-)



Manu Dibango nie żyje

24 marca, 2020 -22:01-


Dziś (o godzinie 14:12:01), na oficjalnym profilu Rockstar Games w serwisie społecznościowym Twitter, opublikowano krótką wiadomość, w której oddano hołd artyście współpracującemu w przeszłości z Rockstar Games – Manu Dibango.

„Opłakujemy dziś stratę kolejnego, wielkiego człowieka – legendarnego saksofonisty Manu Dibango. Spoczywaj w pokoju Manu.”

~redakcja profilu Rockstar Games w serwisie Twitter

Nie żyje Manu Dibango. Legendarny kameruński saksofonista padł ofiarą koronawirusa (COVID-19). Muzyk znany z hitu pod tytułem „Soul Makossa” z 1972 roku, zmarł dziś w Paryżu, w wieku 86 lat. Dibango łączył gatunki: jazz oraz funk z tradycyjnymi dźwiękami Kamerunu.

Na oficjalnej stronie fanowskiej Manu Dibango w serwisie Facebook, o godzinie 08:28:08, opublikowano oficjalne oświadczenie związane z jego śmiercią.

„Drodzy rodzice, drodzy przyjaciele, drodzy fani,

Głos w oddali…

Z głębokim smutkiem informujemy o śmierci Manu Dibango, naszego Papy Groove.”

~redakcja oficjalnego profilu Manu Dibango w serwisie Facebook

W swojej karierze, Manu współpracował z wieloma artystami, takimi jak: Herbie Hancock, Fela Kuti, czy Femi Kuti (prowadzącym stację radiową International Funk 99).

Manu Dibango współpracował również z producentem gier wideo Rockstar Games. Jego utwór pod tytułem „New Bell” jest częścią ścieżki dźwiękowej gry Grand Theft Auto IV. Można go usłyszeć za pośrednictwem wbudowanej w grę stacji radiowej International Funk 99.

 
Źródło: profil Manu Dibango w serwisie Facebook (24 marca, 2020 -08:28:08-), Pitchfork (24 marca, 2020 -12:45:29-), profil Rockstar Games w serwisie Twitter (24 marca, 2020 -14:12:01-)