Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych wysłucha apelacji Lindsay Lohan

17 lutego, 2017 -17:46-

GTA V

Sąd Najwyższy w Nowym Jorku zgodził się na apelację Lindsay Lohan, odnoszącą się do procesu sądowego w sprawie użycia jej wizerunku w grze wideo przez Rockstar Games oraz Take-Two Interactive, bez stosownego pozwolenia aktorki.

Dla przypomnienia – aktorka oskarżyła firmy o zawarcie jej wizerunku oraz głosu w grze Grand Theft Auto V. Jak twierdzi sąd, przedstawienie postaci w grze jest tylko i wyłącznie fikcją oraz satyrą.

Sprawa Lindsey Lohan została odwołana w tamtym roku przez sąd niższej instancji, który zdecydował, iż spółka Take-Two Interactive Software nie użyła rzeczywistego wizerunku aktorki oraz jej danych osobowych.

Sąd zaakceptował wniosek o apelację Lohan 16 lutego (czwartek), jednak na wysłuchanie ustnych argumentów przez sąd, Lindsey Lohan może czekać nawet do roku.

Sąd zgodził się również na wysłuchanie argumentów Karen Gravano odnośnie podobnej sprawy, związanej z operą mydlaną pod tytułem „Mob Wives”.

 
Źródło: Associated Press



Dwie zniżki na zakup cyfrowej wersji Grand Theft Auto V

17 lutego, 2017 -16:13-

GTA V
Platformy dystrybucji cyfrowej firm Microsoft oraz Valve oferują atrakcyjne zniżki na zakup Grand Theft Auto V.

Valve przygotowało specjalną ofertę dla fanów Grand Theft Auto – Grand Theft Auto V jest dostępne w dystrybucji cyfrowej platformy Steam w cenie 29,99€ (zniżka 50%).

Istnieje również możliwość zakupu Grand Theft Auto V w trzech wariantach pakietów z kartami gotówkowymi Shark oraz Grand Theft Auto IV:

Grand Theft Auto V wraz z kartą gotówkową Megalodon Shark – 44,98€ (zniżka 67%);

Grand Theft Auto V wraz z kartą gotówkową Great White Shark – 34,18€ (zniżka 54%);

Grand Theft Auto V wraz z grą Grand Theft Auto IV – 34,98€ (zniżka 56%).

 
Microsoft również zorganizował specjalną promocję w swoim sklepie. Z okazji Dnia Prezydenta w Stanach Zjednoczonych, gracze mogą zakupić Grand Theft Auto V w wersji dla konsol Xbox One w cenie 29 dolarów (zamiast standardowych 59.99 dolarów).

 
Źródło: Sklep Microsoft, Steam



Leslie Benzies inwestuje w Krotos

15 lutego, 2017 -21:14-

swiatgta
Leslie Benzies, znany fanom serii Grand Theft Auto pionier rozrywki interaktywnej, zainwestował sześciocyfrową kwotę w firmę z Edynburgu – Krotos Limited, która jest odpowiedzialna między innymi za stworzenie programowego procesora wokalnego o nazwie Dehumaniser.

Oprogramowanie zaprojektowane w 2013 roku zostało do tej pory użyte w telewizji (USA, Europa i Azja), grach wideo (np. „Far Cry 4”, „Doom”, „League of Legends”), czy hollywoodzkich produkcjach filmowych („Avengers: Czas Ultrona” oraz „Księga dżungli”), wyprodukowanych przez Disney oraz Warner Brothers.

Prywatny inwestor będący jednocześnie jedną z najbardziej wpływowych osobistości w historii gier wideo, zdecydował się na wsparcie firmy z ramienia Old College Capital – kapitału inwestycyjnego wysokiego ryzyka Uniwersytetu w Edynburgu.

„Orfeas rozumie potencjał w łączeniu technologii i kreatywności, a jego wizja narzędzi dźwiękowych jest zgodna z moją. Cieszę się na współpracę z tak utalentowaną i ukierunkowaną drużyną.”

~Leslie Benzies

Inwestycja Benziesa zdecydowanie poprawi sytuację firmy i umożliwi jej funkcjonowanie na szerszą skalę na polach: profesjonalnej edycji dźwięku, wirtualnej rzeczywistości oraz systemów komunikacji dla graczy – wszystko dzięki dwa razy większej załodze, składającej się z 20 pracowników.

Orfeas Boteas (założyciel i prezes firmy), zapoczątkował Krotos Limited podczas studiowania na uniwersytecie w Edynburgu. Jego innowacyjne oprogramowanie, wstępnie było częścią pracy magisterskiej w dziedzinie projektowania dźwięku. Oprogramowanie pozwala na znaczne przyspieszenie procesu produkcji dźwięków wydawanych przez wyobrażone postacie oraz potwory, który uprzednio trwał nawet do 8 godzin.

Sam Orfeas Boteas wypowiada się o przyszłości firmy w następujący sposób:

„Nasze narzędzia wreszcie uwolnią projektantów dźwięku, twórców i muzyków od przestarzałego trybu pracy i pozwolą im na skupienie się na kreatywności. Następne kilka lat to ekscytujące możliwości dla nowych mediów, ponieważ proces tworzenia dźwięku dla wirtualnej rzeczywistości, rzeczywistości rozszerzonej, czy rzeczywistości hybrydowej jest większym wyzwaniem. Gry wideo oraz filmy są naszym najważniejszym rynkiem, lecz olbrzymi potencjał wirtualnej rzeczywistości to nasz główny punkt skupienia, jeśli chodzi o przyszłość firmy.”

„Wsparcie, które otrzymaliśmy od społeczności technologicznej i biznesowej w Szkocji przez ostatnie cztery lata było fantastyczne. To znakomite miejsce do rozpoczęcia biznesu technologicznego. Jestem zachwycony, że będziemy w stanie powiększyć swoje znaczenie na rynku w Edynburgu dzięki tej inwestycji.”

 
Źródło: Krotos



Microsoft bada problem płynności GTA IV w wersji dla Xbox One

15 lutego, 2017 -17:04-


9 lutego wydano Grand Theft Auto IV w wersji dla konsol Xbox One firmy Microsoft. Od tamtego czasu, wiele serwisów internetowych przetestowało czy gra udostępniona w programie kompatybilności wstecznej Microsoft działa płynnie na najnowszej konsoli. Jednym z takich serwisów jest DigitalFoundry, współpracujący z serwisem EUROGAMER.net. Jego redakcja, w jednym z filmów na swoim kanale YouTube, postanowiła porównać ilość klatek na sekundę, które potrafią wygenerować obydwie wersje Grand Theft Auto IV – wersja pierwotna (Xbox 360) oraz wersja dla Xbox One.

Wyniki nie były zbyt szokujące – GTA IV w kompatybilności wstecznej, uruchomione na konsoli Xbox One, renderuje podczas rozgrywki o kilka klatek więcej niż pierwotna wersja gry. DigitalFoundry wskazało jednak na inny problem niż sama ilość generowanych klatek obrazu, a mianowicie na niestabilność liczby owych klatek, przez co rozgrywka nie jest tak przyjemna jak w przypadku oryginalnej wersji GTA IV.

Redakcja zasugerowała Microsoftowi zablokowanie liczby generowanych klatek do 30, co pozwoli na ujednolicenie prezentowanej animacji.

Warto wspomnieć, że od czasu premiery wersji dla Xbox One, wydane zostały już dwie łaty (o pojemności 450 MB), które poprawiły jakość samej grafiki, jednak nie rozwiązały problemu zbyt drastycznie zmieniającej się liczby klatek. Mimo wszystko, zaskakującym jest fakt, iż pracownicy Microsoftu bardzo szybko zareagowali na sugestie publikowane w internecie i postanowili zbadać sprawę.

Bill Stillwell, menedżer produktów Xbox, opublikował następujący wpis na swoim prywatnym profilu w serwisie Twitter:

„Nie możemy po prostu „zablokować” odblokowanego silnika do 30 klatek na sekundę. Jesteśmy ograniczeni przez materiał otrzymany od Rockstar Games. Wiemy o niestabilności generowanych klatek na sekundę i badamy to.”

 
Źródło: DigitalFoundry, profil Billa Stillwella w serwisie Twitter



Grand Theft Auto Online: tydzień walentynkowy – premie, zniżki oraz przekazy na żywo

14 lutego, 2017 -14:54-

GTA V
Rockstar Games zorganizowało tydzień walentynkowy w Grand Theft Auto Online, a co za tym idzie – do 27 lutego w grze dostępnych jest wiele czasowo limitowanych atrakcji: zniżek na zakup pojazdów oraz ubrań (część z nich jest dostępna jedynie na czas wydarzenia walentynkowego), a także premii w postaci podwójnych ilości punktów respektu oraz dolarów GTA za rozgrywanie specjalnych, walentynkowych misji trybów adwersarza: Dopóki śmierć nas nie rozłączy („Till Death Do Us Part”), Hasta La Vista, Sztafeta („Relay”) oraz Atak-Obrona („Offense Defense”).

Premie

Podwójne ilości dolarów GTA i punktów respektu
Gracze mogą uzyskiwać podczas wydarzenia podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu za rozgrywanie wszystkich misji trybu adwersarza Dopóki śmierć nas nie rozłączy (I, II, III, IV, V, VI, VII), Hasta La Vista (I, II, III, IV, V), Sztafeta (I, II, III, IV, V) oraz Atak-Obrona (I, II, III, IV, V).

Tryb adwersarza Dopóki śmierć nas nie rozłączy został wzbogacony o dwie nowe misje, których pole bitwy znajduje się na Legion Square oraz w La Puerta.

 
Zwiększone ilości dolarów GTA za sprzedaż towarów
Rockstar Games, na czas trwania wydarzenia (do 27 lutego), wprowadziło premie dolarów GTA za sprzedaż towarów w gangach motocyklowych oraz sprzedaż specjalnych towarów. Gracze otrzymają za każdą transakcję o 25% więcej dolarów GTA.

Zniżki


Z okazji walentynek, w Grand Theft Auto Online dostępnych jest wiele zniżek. Pierwszą z nich jest zniżka 50% na korzystanie z usług asystenta biura. Drugą ze zniżek jest zniżka 25% na zakup poniższych elementów gry:

  • ubrania oraz akcesoria dodatku GTA Online: Zostań moją walentynką („GTA Online: Be My Valentine”);
  • ulepszenia pojazdów w warsztacie Benny’ego
  • tatuaże dodatku GTA Online: Import/Eksport („GTA Online: Import/Export”)
  • karabin maszynowy Gusenberg
  • pojazd Ocelot Penetrator, dostępny na stronie sklepu Legendary Motorsport w cenie 660.000 dolarów GTA;
  • obydwie wersje pojazdu Albany Roosevelt: Roosevelt (562.500 dolarów GTA) oraz Roosevelt Valor (736.500 dolarów GTA), dostępne na stronie Legendary Motorsport.
  • Harmonogram wyścigów kaskaderskich premium

  • 14 lutego – 20 lutego: „Pojedynek” („Duel”) – wyścig kaskaderski premium przeznaczony dla pojazdów typu muscle
  • 21 lutego – 27 lutego: „W górę i w dół” („Over and Under”) – wyścig kaskaderski premium przeznaczony dla motocykli
  • Wyścigi kaskaderskie premium można uruchamiać za pośrednictwem menu „Szybka akcja”, znajdującym się w menu telefonu Twojej postaci lub poprzez wejście postacią w żółty znacznik na Legion Square w Los Santos. Trzech najlepszych kierowców otrzyma wysokie nagrody w postaci dolarów GTA, natomiast wszyscy gracze otrzymują potrójne ilości punktów respektu.

    Harmonogram wyścigów kaskaderskich premium

  • 13 lutego – 19 lutego: „Sawmill”
  • 20 lutego – 26 lutego: „Cypress Flats”
  • Uruchom próbę czasową po wejściu postacią w fioletowy znacznik w świecie gry. Dojedź do wyznaczonego celu w określonym przedziale czasowym i otrzymaj dolary GTA oraz punkty respektu.

    Walentynkowe przekazy na żywo

    Rockstar Games zaplanowało na te walentynki dwa przekazy na żywo, w których wystąpią specjalni goście.

  • Czwartek, 16 lutego, godzina 1:00
    Zespół WAVVES na kanale w serwisie Twitch: The Attack

    Nate oraz Stephen z zespołu WAVVES, którego muzyka znajduje się w ścieżce dźwiękowej wbudowanego w grę radia Vinewood Boulevard, będą specjalnymi gośćmi transmisji na żywo na kanale The Attack. Przekaz na żywo będzie prezentował rozgrywkę trybu adwersarza Dopóki śmierć nas nie rozłączy, Atak-Obrona i innych w zabawnej walce dwóch na dwóch przeciwko AntwonowiBlake’owi Andersonowi z zespołu Workaholics’ u boku atakujących prowadzących: Alexa Corea and Erina Steeby’ego.

    Nate i Steve będą również promować ich nadchodzący album oraz prezentować swoje nieroztropne sztuczki w prawdziwym świecie, jako tradycja kanału The Attack.

  • Czwartek, 16 lutego, godzina 23:00
    Zespół BORGORE na żywo z siedziby Rockstar North w Nowym Jorku
    Tego weekendu, zespół Borgore będzie występował w Terminalu 5 jako część trasy koncertowej pt. „The Savage Tour” i wpadnie przy okazji do biura Rockstar by pozgrywać brutali w rozgrywce dwóch na dwóch wraz ze specjalnymi gośćmi: Typical Gamerem i innymi.

    Przekaz na żywo będzie można oglądać za pośrednictwem oficjalnych kanałów Rockstar Games, w serwisach: Twitch oraz YouTube.

  •  
    Źródło: własne (Grand Theft Auto Online), Rockstar Newswire, profil Rockstar Games w serwisie Twitter



    Świat Grand Theft Auto: najważniejsze informacje minionego tygodnia

    12 lutego, 2017 -23:59-

    swiatgta
    Minął kolejny tydzień, który z pewnością był szczególnie interesujący dla fanów gier produkowanych przez Rockstar Games, samej firmy, jak i najważniejszych osobistości z nią powiązanych. Stale rosnące zyski producentów, poszerzanie ich działalności o nowe sektory szeroko pojętej rozrywki, skutki wewnętrznych podziałów torujących drogę dla nowych firm, czy odświeżane klasycznych gier poprzez przenoszenie ich i wydawanie na platformy obecnej generacji – tak można podsumować w kilku słowach ostatni tydzień, natomiast o wszelkich szczegółach dotyczących najważniejszych wydarzeń, możecie dowiedzieć się po przeczytaniu rozwinięcia tego artykułu. Serdecznie zapraszam do lektury.
     

    Czytaj całość »