Leslie Benzies inwestuje w Krotos

15 lutego, 2017 -21:14-

swiatgta
Leslie Benzies, znany fanom serii Grand Theft Auto pionier rozrywki interaktywnej, zainwestował sześciocyfrową kwotę w firmę z Edynburgu – Krotos Limited, która jest odpowiedzialna między innymi za stworzenie programowego procesora wokalnego o nazwie Dehumaniser.

Oprogramowanie zaprojektowane w 2013 roku zostało do tej pory użyte w telewizji (USA, Europa i Azja), grach wideo (np. „Far Cry 4”, „Doom”, „League of Legends”), czy hollywoodzkich produkcjach filmowych („Avengers: Czas Ultrona” oraz „Księga dżungli”), wyprodukowanych przez Disney oraz Warner Brothers.

Prywatny inwestor będący jednocześnie jedną z najbardziej wpływowych osobistości w historii gier wideo, zdecydował się na wsparcie firmy z ramienia Old College Capital – kapitału inwestycyjnego wysokiego ryzyka Uniwersytetu w Edynburgu.

„Orfeas rozumie potencjał w łączeniu technologii i kreatywności, a jego wizja narzędzi dźwiękowych jest zgodna z moją. Cieszę się na współpracę z tak utalentowaną i ukierunkowaną drużyną.”

~Leslie Benzies

Inwestycja Benziesa zdecydowanie poprawi sytuację firmy i umożliwi jej funkcjonowanie na szerszą skalę na polach: profesjonalnej edycji dźwięku, wirtualnej rzeczywistości oraz systemów komunikacji dla graczy – wszystko dzięki dwa razy większej załodze, składającej się z 20 pracowników.

Orfeas Boteas (założyciel i prezes firmy), zapoczątkował Krotos Limited podczas studiowania na uniwersytecie w Edynburgu. Jego innowacyjne oprogramowanie, wstępnie było częścią pracy magisterskiej w dziedzinie projektowania dźwięku. Oprogramowanie pozwala na znaczne przyspieszenie procesu produkcji dźwięków wydawanych przez wyobrażone postacie oraz potwory, który uprzednio trwał nawet do 8 godzin.

Sam Orfeas Boteas wypowiada się o przyszłości firmy w następujący sposób:

„Nasze narzędzia wreszcie uwolnią projektantów dźwięku, twórców i muzyków od przestarzałego trybu pracy i pozwolą im na skupienie się na kreatywności. Następne kilka lat to ekscytujące możliwości dla nowych mediów, ponieważ proces tworzenia dźwięku dla wirtualnej rzeczywistości, rzeczywistości rozszerzonej, czy rzeczywistości hybrydowej jest większym wyzwaniem. Gry wideo oraz filmy są naszym najważniejszym rynkiem, lecz olbrzymi potencjał wirtualnej rzeczywistości to nasz główny punkt skupienia, jeśli chodzi o przyszłość firmy.”

„Wsparcie, które otrzymaliśmy od społeczności technologicznej i biznesowej w Szkocji przez ostatnie cztery lata było fantastyczne. To znakomite miejsce do rozpoczęcia biznesu technologicznego. Jestem zachwycony, że będziemy w stanie powiększyć swoje znaczenie na rynku w Edynburgu dzięki tej inwestycji.”

 
Źródło: Krotos



Napisz, co sądzisz.

Zaloguj się, jeśli chcesz zostawić komentarz.