Newsy według części

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto II

 
 
Ostatnie newsy

 



Red Dead Redemption 2: wkrótce więcej oficjalnych informacji

22 września, 2017 -19:40-


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Rockstar Games opublikowało na oficjalnym blogu grafikę informującą o dacie udostępnienia nowych informacji dotyczących nadchodzącej gry Red Dead Redemption 2.

Rockstar Games zapowiadało jednak wydanie informacji latem tego roku, a zostały one opublikowane dopiero dzisiaj, w ostatni dzień lata.

Jeszcze bardziej zaskakującym jest fakt, iż grafika informacyjna w oficjalnym artykule miała rozdzielczość 4k (3840×2160 pikseli), a dopiero później została podmieniona na obraz o niższej rozdzielczości – FullHD (1920×1080 pikseli).

Całe szczęście, grafika nadal jest dostępna na serwerach Rockstar Games i została dodatkowo wysłana na serwer Świat Grand Theft Auto dzięki czemu nie zniknie z sieci.

Nowe informacje o grze zostaną opublikowane 28 września (czwartek), o godzinie 17:00, najprawdopodobniej w formie zapowiedzi wideo lub artykułu. A może 28 września gracze ujrzą zapowiedź wideo w rozdzielczości 4k, której zawartość będzie wygenerowana na konsolach nowej generacji: PlayStation 4 Pro oraz Xbox One X?

Grafika zawiera jednak tylko datę publikacji lub ważnego wydarzenia dotyczącego Red Dead Redemption 2, dlatego obecnie można oczekiwać co najwyżej szczegółowych danych o grze w postaci tekstu.

 
Źródło: Rockstar Newswire



GTA Online: konkurs dla reżyserów #SMUGGLERS

21 września, 2017 -07:19-

GTA V

Rockstar Games opublikowało informację o nowym konkursie dla reżyserów #SMUGGLERS, związanym z dodatkiem GTA Online: Przemyt („GTA Online: Smuggler’s Run”).

Każdy gracz, korzystając z edytora wideo Rockstar, może stworzyć film przedstawiający zawartość dodatku GTA Online: Przemyt i zdobyć główną nagrodę w postaci: pucharu edytora wideo Rockstar, spersonalizowanego krzesła reżyserskiego oraz spersonalizowanej kurtki Grand Theft Auto V z naszywką zawierającej nazwę użytkownika Rockstar Games Social Club.

Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymają: kartę podarunkową o wartości 100 dolarów do wykorzystania w sklepie internetowym Rockstar Warehouse oraz luksusową paczkę oficjalnych przedmiotów kolekcjonerskich Grand Theft Auto V.

Aby wziąć udział w wyzwaniu, należy stworzyć film prezentujący zawartość dodatku GTA Online: Przemyt, korzystając jedynie z edytora wideo Rockstar wbudowanego w Grand Theft Auto V w wersjach dla: PlayStation 4, Xbox One oraz komputerów osobistych i opublikować go w serwisie Rockstar Games Social Club poprzez menu gry, oznaczając je wyrażeniem #SMUGGLERS.

Twój film musi spełniać poniższe warunki, aby zostać zakwalifikowanym:

  • film musi przedstawiać zawartość dodatku GTA Online: Przemyt;
  • długość filmu musi wynosić od dwóch do pięciu minut;
  • film musi zostać opublikowany w serwisie Rockstar Games Social Club i oznaczony słowem #SMUGGLERS – między godziną 18:00 (środa, 20 września) a godziną 5:59 (wtorek, 10 października);

Rockstar Games wie, że wielu zaawansowanych twórców korzysta z oprogrowania firm trzecich, jednak aby wyrównać poziom konkursu, Rockstar Games wymaga, ażeby film został stworzony tylko przy pomocy edytora wideo Rockstar wbudowanego w grę.

Po obejrzeniu wszystkich prac, Rockstar Games wybierze zwycięzcę, biorąc pod uwagę zgodność z powyższymi zasadami konkursu i poprawność ich interpretacji, wartość artystyczną i rozrywkową, jakość edycji i ogólną kreatywność.

Wyniki zostaną ogłoszone wczesną jesienią.

 
Pełny regulamin konkursu

 
Źródło: Rockstar Newswire



GTA Online: wyniki konkursu dla reżyserów #GUNRUNNING

20 września, 2017 -21:43-

GTA V
Rockstar Games opublikowało wyniki konkursu dla reżyserów tworzących filmy w edytorze wideo Rockstar. Celem każdego uczestnika tego wyzwania było jak najlepsze uchwycenie różnych elementów dodatku GTA Online: Dozbrojenie („GTA Online: Gunrunning”).

Film zwycięzcy

Na samym początku oficjalnego artykułu, Rockstar Games pogratulowało użytkownikowi SocialOfficer, który zwyciężył puchar edytora wideo Rockstar,  spersonalizowane krzesło reżyserskie oraz spersonalizowaną kurtkę Grand Theft Auto V z naszywką zawierającą nazwę użytkownika Rockstar Games Social Club.

SocialOfficer zwyciężył dzięki swojej produkcji zatytułowanej „LOCK AND LOAD”.

 

Filmy zdobywców drugiego i trzeciego miejsca

Rockstar Games wyselekcjonowało również filmy użytkowników, które są równie interesujące jak film zwycięzcy i podniosły poprzeczkę w konkursie bardzo wysoko.

Dwóch autorów: ii_sNipezZ01 oraz The-DST, wygrało kartę podarunkową o wartości 100 dolarów do wykorzystania w sklepie internetowym Rockstar Warehouse oraz luksusową paczkę oficjalnych przedmiotów kolekcjonerskich Grand Theft Auto V.

 

„COLD AIR” autorstwa ii_sNipezZ01

 

„GUNRUNNING DECADE” autorstwa The-DST

 

Filmy warte uwagi

Poniższe filmy również zasługują na uwagę widzów – mimo tego, iż nie zostały wylosowane w konkursie, nadal reprezentują wysoki poziom.

 

Wyniki konkursu dla reżyserów #SMUGGLERS

Wkrótce, Rockstar Games opublikuje wyniki konkursu dla reżyserów #SMUGGLERS, związanego z dodatkiem GTA Online: Przemyt („GTA Online: Smuggler’s Run”).

Źródło: Rockstar Newswire



GTA Online: Ciekawostka związana z pojazdem latającym RM-10 Bombushka

20 września, 2017 -13:20-

GTA V
Rockstar Games nie przestaje zadziwiać graczy. W Grand Theft Auto Online pojawiła się całkowicie nowa ciekawostka związana z niedawno udostępnionym statkiem powietrznym RM-10 Bombushka.

Jeden z użytkowników zagranicznego forum o serii Grand Theft Auto (GTAForums) – WildBrick142, opublikował wiadomość informującą o odnalezieniu ukrytego przekazu od twórców Grand Theft Auto Online przez użytkownika Boywond z ekipy modderów o nazwie Vanillaworks.

„In Soviet Russia, seat ejects you” / „W Rosji Sowieckiej, katapultuje Cię siedzenie”

Komplet tekstur nowego samolotu RM-10 Bombushka zawiera grafikę z następującym tekstem: „In Soviet Russia, seat ejects you”, czyli „W Rosji Sowieckiej, katapultuje Cię siedzenie”. Co ciekawe, napis nie jest widoczny w grze, a jedynie w aplikacji służącej do przeglądania zawartości gry.

Jest to interesujące nawiązanie twórców do słynnego „mema” pod tytułem „In Soviet Russia…”, inne przykłady wykorzystania to: „W Rosji Sowieckiej, post czyta Ciebie.” lub „W Rosji Sowieckiej, okno zamyka Ciebie.”

Moda na powiedzenia oraz ilustracje opatrzone podpisem „In Soviet Russia…”, które w hiperboliczny sposób przedstawiają różnice między zachodnim kapitalizmem a radziecką Rosją, rozpoczęła się już w latach osiemdziesiątych. Jej inicjatorem był Yakov Naumovich Pokhis.

 
Źródło: GTAForums



GTA Online: nowy tryb adwersarza Bombuszka w opałach, nowy pojazd latający RM-10 Bombushka, premie oraz zniżki i nie tylko

19 września, 2017 -13:10-

GTA V
Rockstar Games zorganizowało nowe wydarzenie w Grand Theft Auto Online. Tym razem, gracze mogą uzyskiwać podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu, zakupić nowy statek powietrzny, a także uczestniczyć w nowym wyścigu kaskaderskim premium pojazdów specjalnych oraz kolejnej próbie czasowej.

Wydarzenie rozpoczęło się dziś (19 września, wtorek) i będzie trwało do końca poniedziałku (25 września).

Nowy tryb adwersarza

Nowe wydarzenie w Grand Theft Auto Online często jest równoznaczne z udostępnieniem nowego rodzaju trybu adwersarza. Rockstar Games udostępniło graczom całkowicie nowy tryb adwersarza o nazwie Bombuszka w opałach („Bombushka Run”).

Rozgrywka nowego trybu adwersarza jest przeznaczona dla: od dwóch do czterech drużyn. Gracze jednej z nich pilotują silnie uzbrojone pojazdy latające Bombushka, natomiast grace drugiej starają się zestrzelić te bestie korzystając z uzbrojonych helikopterów Buzzard.

Po zakończeniu, drużyny zamieniają się rolami – wygrywa drużyna, która pokona najdłuższy dystans pilotując samolot Bombushka.

Nowy statek powietrzny

W sklepie Warstock Cache & Carry dostępny jest całkowicie nowy pojazd latający – RM-10 Bombushka. Miejsca dla sześciu graczy oraz działa z przodu, u góry i z tyłu to wystarczająco, by zmieść z powierzchni ziemi małą wioskę. Jeśli to za mało, gracze mogą ulepszyć swój samolot w hangarze, instalując: bomby wybuchowe, gazowe, zapalające, czy kasetowe. Ceny pojazdu w sklepie internetowym firmy wynoszą: 4.450.000 dolarów GTA (zniżka SecuroServ) oraz 5.918.500 dolarów GTA (cena bez zniżki).

Premie

Podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu w nowym trybie adwersarza
Od 19 do 25 września, gracze mogą zdobywać podwójne ilości dolarów GTA oraz punktów respektu w nowym trybie adwersarza „Bombushka Run”.

Zniżki

  • Zniżka 25% na zakup warsztatu w hangarze
  • Zniżka 25% na zbrojenie statków powietrznych
  • Zniżka 25% na oznaczenia wszystkich pojazdów
  • Zniżka 25% na malowania wszystkich pojazdów
  • Zniżka 25% na modyfikację kabin Mobilnego Centrum Operacyjnego
  • Zniżka 25% na zakup biur
  • Harmonogram wyścigów kaskaderskich premium

  • Od 19 do 25 września dostępny jest wyścig kaskaderski premium pod tytułem „Zjeżdżalnia wodna” („Water Slide”), przeznaczony dla pojazdu specjalnego Nagasaki Blazer Aqua.
  • Harmonogram prób czasowych

  • Od 19 do 25 września dostępna jest próba czasowa pod tytułem „Calafia Way”.
  •  
    Źródło: własne (GTA Online), Rockstar Newswire, profil Rockstar Games w serwisie Twitter



    Czwarta rocznica premiery Grand Theft Auto V

    17 września, 2017 -06:04-

    GTA V
    Dziś (niedziela, 17 września) mijają cztery lata od momentu premiery Grand Theft Auto V – kamienia milowego Rockstar Games w dziedzinie interaktywnej rozrywki.

    Gra nadal osiąga rynkowe sukcesy po tak długim czasie, a tryb dla wielu graczy Grand Theft Auto Online, każdego roku stymuluje wzrost przychodu firmy.

    Z raportu podsumowującego rynek gier wideo za sierpień 2017, sporządzonego przez NPD Group, wynika iż Grand Theft Auto V osiągnęło drugie miejsce w rankingu dziesięciu najlepiej sprzedających się gier miesiąca po czterech latach od premiery.

    Ponadto, według danych firmy analitycznej NPD Group – pod względem przychodu i liczby sprzedanych egzemplarzy, Grand Theft Auto V to najlepiej sprzedająca się kiedykolwiek gra w odniesieniu do komputerów osobistych, konsol oraz urządzeń przenośnych (cyfrowe oraz fizyczne kopie gry). W ciągu 49 miesięcy obecności na rynku, produkcja Rockstar Games pozostawała w rankingach dziesięciu najlepiej sprzedających się gier miesiąca przez 41 miesięcy, czyli szesnaście razy częściej niż którakolwiek gra śledzona przez firmę.

    „Dlaczego się tu przeprowadziłem?”

    Cofnijmy się jednak do 25 października 2011 roku, kiedy to większość graczy ze zniecierpliwieniem spoglądała na stronę główną Grand Theft Auto V, na której umieszczony był licznik odliczający sekundy do publikacji pierwszej zapowiedzi wideo Grand Theft Auto V.

    Odliczanie do premiery Grand Theft Auto V

    Pierwsza zapowiedź wideo została opublikowana 2 listopada 2011 roku. To wtedy gracze poznali jednego z trzech głównych bohaterów – Michaela. Kolejnego dnia, Rockstar Games potwierdziło, iż Grand Theft Auto V jest produkowane (a wraz z nim tryb dla wielu graczy, który obecnie cieszy się większą popularnością niż tryb pojedynczego gracza).

    12 lipca 2012 roku, Rockstar Games opublikowało pierwsze dwa zrzuty ekranu z gry, przedstawiające: helikopter na tle Los Santos; park ze stawem z widokiem z kładki.

    W późniejszym czasie publikowane były kolejne dawki informacji oraz zrzuty ekranu, które jedynie coraz bardziej zaostrzały apetyt graczy. Niedługo potem, Polacy opublikowali zdjęcia oficjalnych materiałów promocyjnych, z których wynikało, iż premiera GTA V odbędzie się wiosną. Później Rockstar Games (najprawdopodobniej zaskoczone wyciekami) potwierdziło, że przewidywany czas premiery to wiosna 2013 roku, lecz 1 lutego 2013 termin premiery został zmieniony na 17 września 2013 roku i całe szczęście – już nigdy nie został zmieniony.

    Wkrótce po premierze Grand Theft Auto V w wersji dla konsol starej generacji i uruchomienia trybu dla wielu graczy (Grand Theft Auto Online) w październiku 2013, gracze spekulowali na temat wydania reedycji gry, która byłaby przeznaczona dla konsol nowej generacji oraz komputerów osobistych. Mimo sceptycznych opinii graczy jak i zarówno analityków rynkowych (według tych drugich, GTA V dla komputerów osobistych miało nie odnieść tak znaczącego sukcesu jak wersja przeznaczona dla konsol), Grand Theft Auto V w wersji dla komputerów osobistych także zostało wydane – termin premiery tej wersji również był modyfikowany.

    Powyższa historia zawiera jedynie kilka najważniejszych, kulminacyjnych punktów z okresu, w którym gracze czekali na premierę jednej z najlepszych, najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się gier tej dekady. Pełny spis aktualności z tamtego okresu jest dostępny na stronie z informacjami dotyczącymi Grand Theft Auto V (dostępne kalendarium obejmuje okres trwający aż do momentu premiery oryginalnej wersji gry), dlatego jeśli nie doświadczyłeś emocji płynących z oczekiwania na swój ulubiony tytuł, nic straconego – wciąż możesz o nich przeczytać. Aktualności dotyczące wersji dla komputerów osobistych dostępne są w archiwum (odnośnik „Stare newsy”).

    „Może to tutejsza pogoda.”

    Na ogromny sukces Grand Theft Auto V składa się wiele czynników, jednak moim zdaniem najważniejszym z nich był kompletny powrót do korzeni serii Grand Theft Auto. Oznacza to delikatną ucieczkę od zbyt intensywnego realizmu jaki mogliśmy zaobserwować w Grand Theft Auto IV, który w dynamicznej grze akcji zdecydowanie nie powinien przytłaczać gracza. Pójście na kompromis pomiędzy realizmem a dynamiką akcji oznaczało powrót płynnych animacji postaci, znakomitej mechaniki rozgrywki i większym zróżnicowaniu misji i trybów dostępnych w grze, czyli czymś bardziej interesującym niż tylko dotarcie skradzionym pojazdem w wyznaczone miejsce, rozstrzelanie wszystkich komputerowych wrogów i szybka ucieczka (podobnie jak w GTA IV). Skupienie się Rockstar Games na odseparowaniu esencji GTA – pościgów, wybuchów, ukrytych odniesień, czy nawet klasycznie aczkolwiek nowocześnie wyglądającego interfejsu gry to klucz do zwycięstwa. Grand Theft Auto V nie mogło nie odnieść sukcesu, bowiem było ono połączeniem najlepszych elementów wielu gier z serii Grand Theft Auto i tym samym setek doświadczeń nabytych przez Rockstar Games podczas kilkunastoletniej działalności studia.

    Szeroka kampania reklamowa

    Kiedy Rockstar Games w pełni uruchomiło kampanię reklamową Grand Theft Auto V na całym świecie, wszędzie pojawiały się bannery reklamowe, a w sklepach dostępne były oferty przedsprzedaży, w których gracze otrzymywali kolekcjonerskie przedmioty, jak np. plakaty. W tamtym okresie, Rockstar Games powróciło do tradycyjnej formy reklamowej, znanej jeszcze z czasów pierwszych części Grand Theft Auto – murali. Na Świat Grand Theft Auto zamieszczałem fotografie przedstawiające postępy pracowników w malowaniu muralu na jednym z budynków w Nowym Jorku. Na tej samej stronie przedstawiłem również fotografie reklam oraz przedmiotów kolekcjonerskich z różnych miejsc na świecie. Kampania reklamowa wkrótce rozpoczęła się również w Polsce i widoczna była szczególnie w dużych miastach w formie reklam na budynkach, przystankach i autobusach.

    Coraz częściej były widoczne plakaty reklamowe oraz bannery w postaci obrazów przedstawiających okładkę gry oraz jej bohaterów. Czy wy również sfotografowaliście wtedy któryś z bannerów? Jeśli tak to zapraszam Was, Drodzy Czytelnicy, do przysyłania ciekawych fotografii z tamtego okresu. Zapraszam was także do podzielenia się w komentarzu wspomnieniami dotyczącymi premiery Grand Theft Auto V. Byliście wtedy podekscytowani, a może ze stoickim spokojem czekaliście na wersję dla komputerów osobistych? Podzielcie się z graczami Waszymi doświadczeniami na stronie serwisu Świat Grand Theft Auto lub jego stronie Facebook.

     
    Źródło: NPD Group, USgamer, DualSHOCKERS, własne